2026-04-15, 21:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Är detta verkligen rätt väg att gå för att se Allsvenskan utomlands?

https://x.com/nordicfootpod/status/2044469703595225545?s=46

TV4 har ju bara rättigheterna i Sverige och de har köpt dem, av de som äger dem från början. Och vem är det, själva ligan? Alltså tv4 kan väl inte sälja dem vidare eller börja visa matcher utanför Sverige. Men varför vill inte ligan/elitfotboll/SvFF vem det nu är som kan sälja dem visa matcher utanför Sverige när intresse finns? Gillar man inte pengar? Tv-rättigheter är ju den största inkomstkällan som finns i sportvärlden för de största ligorna.

Trist om det inte skulle funka. Har suttit i barer och på uteserveringar med surfplattan i lite olika hörn runt om världen och sett allsvenskan utan problem.

Än så länge är inte TV4 bättre än Discovery-gänget, usla highlightspaket och dåligt med klipp i sociala medier och lite lam inställning som helhet.
Citera
2026-04-15, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Gårdagens torsk kräver ingen djupare analys?
Det var bara Djurgården (i omgång 2 ) som vann både matchen och bollinnehavet. (3-2 mot Kalmar, 72% bollinnehav).

Är trenden försvara och kontra?
😁
Citera
2026-04-15, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Trist om det inte skulle funka. Har suttit i barer och på uteserveringar med surfplattan i lite olika hörn runt om världen och sett allsvenskan utan problem.

Än så länge är inte TV4 bättre än Discovery-gänget, usla highlightspaket och dåligt med klipp i sociala medier och lite lam inställning som helhet.

Ja men du är ju svensk. Streama tv4 utomlands när du har ett konto från Sverige är en sak, detta handlar väl mer om att engelsmän och andra ska kunna se matcherna ungefär som vi kan se engelska, tyska, spanska ligan osv via svenska kanaler. Då måste man ju se till att utländska plattformar får rättigheter att visa matcherna i andra länder.
Citera
2026-04-16, 06:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Discovery hade en väldigt bra sak i sin spelare, möjlighet att kunna scrolla utefter farliga chanser och mål. En funktion jag inte visste att jag behövde. Matcherna låg kvar på Discovery också, hos tv4 försvinner de efter en vecka. TV4 har varit ett rejält nedköp hitintills.
Citera
2026-04-16, 07:52
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Discovery hade en väldigt bra sak i sin spelare, möjlighet att kunna scrolla utefter farliga chanser och mål. En funktion jag inte visste att jag behövde. Matcherna låg kvar på Discovery också, hos tv4 försvinner de efter en vecka. TV4 har varit ett rejält nedköp hitintills.
Alla Bajens matcher finns i Bajen+ appen iaf. Cuperna också.
Citera
2026-04-16, 11:34
Medlem
trazkeis avatar
Negativt besked för Blåvitt gällande sitt överklagande om Rocksons avstängning. Han är nu spelklar mot HBK.
Citera
2026-04-16, 12:27
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Alla Bajens matcher finns i Bajen+ appen iaf. Cuperna också.
Ja, nästan alla iaf. De har missat Sirius i cupen. Det är bra men matcher + startelva 15 min innan motiverar ej att lösa abonnemang för mig.
Citera
2026-04-16, 14:02
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Negativt besked för Blåvitt gällande sitt överklagande om Rocksons avstängning. Han är nu spelklar mot HBK.
Pandoras ask vidöppen. Alla röda kort kommer överklagas.
Citera
2026-04-16, 14:51
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Pandoras ask vidöppen. Alla röda kort kommer överklagas.

Inte första gången en felaktig avstängning hävs.
Citera
2026-04-16, 14:58
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Inte första gången en felaktig avstängning hävs.
Vilka exempel har du där detta skett? Att man inte bedömmer det som flera matchers avstängning kan jag förstå. Men att helt plocka bort det röda utan en match avstängning måste väl vara ganska unikt ändå?
Citera
2026-04-16, 15:03
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Vilka exempel har du där detta skett? Att man inte bedömmer det som flera matchers avstängning kan jag förstå. Men att helt plocka bort det röda utan en match avstängning måste väl vara ganska unikt ändå?

Ja det har du nog rätt i, är nog inte så många fall det kan gälla.
Citera
2026-04-16, 15:25
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Positivt måste det väl vara om avstängningen hävs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in