2026-04-15, 20:38
Medlem
ZodiacParadices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Full kanna och avsaknaden av använda kaffekoppar räcker nog för att dra en rimlig slutsats.
Källa på det?
Citera
2026-04-15, 20:43
Medlem
ZodiacParadices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Hur stor är sannolikheten att hon fortsätter putsa fönster 1-2 timmar senare från telefonsamtalet och bara sitter i boningshuset medan GM kommer dit?
Jag tror inte en 70-årig tant orkar putsa fönster i timtal utan det delas nog upp och tas pö om pö när hon är där.
Citera
2026-04-15, 20:46
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacParadice
Källa på det?
Ingen källa men ett sannolikt scenario.
När polisen går ut med att Gerd har satt på kaffe så har de antagligen sett det som väldigt troligt baserat på saker de har sett.
Citera
2026-04-15, 20:47
Medlem
F3ttans avatar
Gissar att man kollat deras telefontrafik dessa dagar?
Citera
2026-04-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Jag är lite skeptisk till det här vittnet som verkar ha hjärnkoll på Tor och hans gård.

Det var en relativt stor pöl i ladan efter Gärd.

Det jag undrar är varför Sjuttiofemman skriver "medhjälpare" inom citationstecken.

Men det är ju du själv som teoriserar om att hans DNA kan ha hamnat där på annat oskyldigt sätt. Men då borde även flera andra människors DNA hamnat där på oskyldigt vis.

Okej så bara för att 1 människas DNA kan ha hamnat där på oskyldigt sätt så måste allas DNA hamnat där? jag förstår inte riktigt. det är väl möjligt att en persons dna hamnade där utan att en annans person hamnade där?
Citera
2026-04-15, 21:13
Medlem
Någon som vet om dom tog fingeravtryck på dom där 10000kr som låg i TÖ's plånka?
Citera
2026-04-15, 21:26
Medlem
Om det nu stämmer som det står i brevet att det gällde en affär och att det rörde sig om betalning på sista förfallodag men att köparen ej var nöjd och betalade inte fullt pris.. .

Då tänker jag att det måste ha funnits ett avtal där sista förfallodag angetts. Jag tänker också att köpet inte borde röra en sak som en dator, ved eller en bil för det betalar man ju normalt direkt.

Så kanske var det ett hyresavtal eller ett arrendeavtal och att det var detta GM letade efter i huset.
Citera
2026-04-15, 21:28
Medlem
Så sorgligt att se flaskan med fönsterputs och trasan ligga där på bänken.

Men, de här smått öppna lådorna i köket, kan inte det vara en del av Gerds städning? Hon kanske putsat skåpluckor och lådfronter också? Torkar man även på insidan och kanter kan jag se framför mig att man lämnar dem på glänt för att de ska torka. För vad sjutton skulle en mördare leta efter i kökslådor som han dessutom lämnar pyttelite öppna?
Citera
2026-04-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Om inte papper hade varit av värde här så hade det överhuvudtaget inte varit aktuellt, men det är det ju.

Alla dessa bilar, två åtminstone, som skulle synts vid olika tidpunkter från tidig morgon till 16- tiden ger ju intrycket av att flera personer än bara två har varit närvarande?
Tre bilar i farten samtidigt om man räknar med även Tors bil.
Och Gerd var där också fast inte det var planerat.
Så mycket liv och aktivitet med både fordon och folk vid denna fastigheten den dagen och en massa papper, ett kontkort och ett pass, men inga kontanter stulna eller jaktvapen eller föremål saknade.
Fantombilden som liknar en 50+ man och som ett vittne ska ha sett på plats, men DNA visar på en då 24- årig person.

Brukade det vara så här livligt vid Tors fastighet med olika personer och olika bilar?

Något säger mig att fantombilden och JJ är gärningsmännen. Är det möjligen någon han JJ träffade under studietiden i härnösand?
Citera
2026-04-15, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Gissar att man kollat deras telefontrafik dessa dagar?

Det är väl knappast möjligt, det sparas väl inte så länge?
Citera
2026-04-15, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har dumpad lite bilder

Samlade bilder från Brattås:

https://imgur.com/a/samlade-bilder-fr-n-bratt-s-2x0CwPo

Ruggiga bilder. Jag tror på djupt obehagliga tomten som delaktig.
Citera
2026-04-15, 21:35
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag tittade lite mer på mina bilder
https://imgur.com/a/samlade-bilder-fr-n-bratt-s-2x0CwPo

Men jag menar, hur springa ifatt och fälla Gerd, lägga henne på mage och hugga skallen i småbitar.
Det kräver en viss fysik.

När jag tittar på bilderna så rinner det mindre blod efter några decimeter längre fram.
Han blev dragen i benen för det syns inga släpspår efter en kropp som har geggat till det.

Hon ser att blivit släpad ganska snabbt efter slaget i huvudet med tanke på att mindre blod längre fram..

Jag själv tror nog inte att jag själv hade kunnat ha den kraften att spräcka ett huvud på detta brutala sättet. Kan JJ ha den kraften att göra detta?

Det känns som hat eller dölja min egna tillkortakommande.

Ett hugg med yxans baksida. Varför inte använda huggsidan?

Märkligt beteende.

Usch...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in