Citat:
Ursprungligen postat av
CrustyOldAR-10
Hos många större företag är det inte förarna som väljer, det görs en regelrätt upphandling på ekonomiavdelningen. Är Volvo generellt billigare så vinner Volvo upphandlingen. Volvos betydligt starkare service-nätverk skadar nog inte...
Är rätt vanligt att åkaren låter chauffören vara med att bygga bilen, detta gäller även hos mindre åkeri. Scania kostar ungefär 100 000 SEK mer än en ny Volvo lastbil, fast det är rätt sällant att det är prislappen som avgör en affär - Det handlar mer om vem som kan ge det bästa totalpaket, bäst serviceavtal och den mest lämpliga finansieringen.
Dock så känner jag mig inte igen i att Volvo erbjuder ett starkare service-nätverk, men det gäller kanske i din region?
Citat:
Ursprungligen postat av
waconda
Har kört både nya Volvo och Scania en hel del.
Starkare motor i Scania men jag upplever Volvo som tystare och lite mer komfortabel att köra. Volvo har smidigare växellåda också. Drar något mindre men man vill ju å andra sidan gärna dra lite mera med Scanian

Ljudet till Scania är en viktig del av våran identitet, och en bidragande faktor till varför våra kunder väljer just Scania. i början så var Volvos I-Shift kanske lite smidigare än opticruisen till Scania, men i dag så funkar opticruise lika bra som Volvos I-shift - dessutom så erbjuder Scania automatlåda med koppling.