2026-04-14, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliumdikromat
Men... även en kass stämning är skit att hantera.

Fru Medvikt bjuder på smakprov från stämningsansökan, inledningen imponerar inte
https://imgur.com/a/FEGOVUF

Jocke har satt sig i en rejäl rävsax. Skickar dom in informationen dom har och det blir offentliga handlingar så blir de inte kul för boi! De blir garanterat slut på spökjakt
Senast redigerad av Dotrust 2026-04-14 kl. 21:12.
Citera
2026-04-14, 21:24
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larssvensk
Hur går det med deras jätte satsning "Mördarna" (eller vad det nu skulle kallas istället för förrädarna). De hade ju fått okey från tv4?

Tv4 får inte säga ja till inspelningen av mördarna.

Det är ett bolag i Nederländerna som äger konceptet och det är de man köper rättigheterna av.
Citera
2026-04-14, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Tv4 får inte säga ja till inspelningen av mördarna.

Det är ett bolag i Nederländerna som äger konceptet och det är de man köper rättigheterna av.
Jaha så när han sa att han fått okey av tv4 men måste byta namn. Så stämde inte det, bara nått han sa.
Jag var inte och kollade på hans kanal om det var uppladdat. Skulle varit i början i april och först för medlemmar om jag förstått det rätt enligt kommentaren från hans fans på senaste uppladdad video. Var nån som skrev att de betalat medlemskap för att kunna se.

Lite surt om man betalar för nått man blivit utlovat och så kommer inget. Men de är hans fans så de tycker det säkert är jätte bra.
Jag hade anmält och krävt återbetalning, om det var nått jag skulle vilja ha sett.
Citera
2026-04-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Ja? Är det inte det?
7 säsonger, 6 Kristaller, nåt jäkla spöke måste de väl ha hittat?
Tack!
Det spelar ingen roll, de kristaller de har är ändå bara framröstade av deras följare som de spelat offer och ljugit för under alla år.

Det är inte samma sak som kvalitet.

Som filmerna J slår sig på bröstet över exempelvis - tydligen publikrekord på premiären, men ändå urusla recensioner.
Citera
2026-04-14, 22:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Det spelar ingen roll, de kristaller de har är ändå bara framröstade av deras följare som de spelat offer och ljugit för under alla år.

Det är inte samma sak som kvalitet.

Som filmerna J slår sig på bröstet över exempelvis - tydligen publikrekord på premiären, men ändå urusla recensioner.

Nu pratade vi spöken. Men tack för oombedd info.
Citera
2026-04-15, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliumdikromat
Men... även en kass stämning är skit att hantera.

Fru Medvikt bjuder på smakprov från stämningsansökan, inledningen imponerar inte
https://imgur.com/a/FEGOVUF
Det ser ut som att Jockiboi har stämt Medviktarna för patentintrång. Han kanske tycker att det är han som har uppfunnit förtalet och har patent på det. Annars hör väl inte stämningen hemma hos Patent och marknadsdomstolen?
Citera
2026-04-15, 10:41
Medlem
micro113s avatar
Jag såg just trailern för Spökjakt på TV4 och fy satan vilken usel skådespelare Jonna är.
Om det ska vara någon behållning av det där så bör de klippa bort hennes uppenbart (dåligt) fejkade reaktioner.
Citera
2026-04-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det ser ut som att Jockiboi har stämt Medviktarna för patentintrång. Han kanske tycker att det är han som har uppfunnit förtalet och har patent på det. Annars hör väl inte stämningen hemma hos Patent och marknadsdomstolen?

Han har stämt för varumärkesintrång, så det känns som att den delen ligger i rätt domstol.
Citera
2026-04-15, 11:33
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Han har stämt för varumärkesintrång, så det känns som att den delen ligger i rätt domstol.

Har han registrerat Joakim Lundell som varumärke?

Och hur gick det med Jockiboi som Olof K Gustafsson registrerade för att vara jävlig?
Citera
2026-04-15, 11:47
Medlem
extravaganjas avatar
Liite konstigt om publicistklubben och Bo-Göran Bodin bjuder in näthatare som Medvikt och Skilleras som bland mycket annat trycker fuckoff Joakim Lundell t-shirts, och blir stämda för det, till sitt årsmöte. Jag tror att SVT helst tar avstånd från den typen av hat-aktivister och vill ha så lite med såna människor att göra som möjligt. Om Bo-Göran Bodin inte tar avstånd från sånt där, så balanserar han långt ute på väldigt tunn is.
Citera
2026-04-15, 12:13
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extravaganja
Liite konstigt om publicistklubben och Bo-Göran Bodin bjuder in näthatare som Medvikt och Skilleras som bland mycket annat trycker fuckoff Joakim Lundell t-shirts, och blir stämda för det, till sitt årsmöte. Jag tror att SVT helst tar avstånd från den typen av hat-aktivister och vill ha så lite med såna människor att göra som möjligt. Om Bo-Göran Bodin inte tar avstånd från sånt där, så balanserar han långt ute på väldigt tunn is.
Det var väl fritt fram för vem som helst att dyka upp? De var inte inbjudna personligen tror jag....
Citera
2026-04-15, 12:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Det var väl fritt fram för vem som helst att dyka upp? De var inte inbjudna personligen tror jag....

Fritt fram för icke medlemmar i Publicistklubben mot uppvisande av presslegitimation.
Information finns på hemsidan

”Även verksamma journalister som inte är medlemmar är välkomna till mötet kl 18.30.

Notera, begränsat antal platser. Presslegitimation eller motsvarande krävs för ID-kontroll i dörren.”

Undrar om medlemmarna i familjen Berg o Lundström, som det sagts ska dit, samt Temu, inte heller klarar av att läsa information?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in