Citat:
Ursprungligen postat av
TheGretaReset
Det blev lite fel. 41 döda ryssar har överlämnats mot 1000 döda Ukrainska soldater.
Uppgiften finns bara några sekunder in
https://www.youtube.com/watch?v=MP9iBborf1g
Och det har varit proportionerna sedan lång tid.
Men det går bra för ukraina nu...snart vänder det...säkert...fniss
Citat:
Ursprungligen postat av
negrofoben
Ha ha rysshora! Lögner som vanligt. Alla som kan googla ser att du ljuger.
Citat:
Ursprungligen postat av
MuhammedSvensk
Ok så nått är fel menar du och det finns på google.com? Så googla fram det rätta svaret då.
SVT dessa "rysshoror" har googlat verkar det som.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=ab46bd8f6a3ae1ccb991073965c60 638.
"Ryssland har återlämnat 1 000 kroppar av ukrainska soldater i utbyte mot 41 ryska, rapporterar flera ukrainska medier med hänvisning till myndigheter samt den ryska statliga nyhetsbyrån Tass."
Oj då, Ukrainarna måste vara riktiga rysshoror enligt dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nanteq
Tror ni idioter på riktigt att det dör tusen ukrainare på 41 ryssar för att de här utbytena ser ut så?
Har ju ingenting med förlustsiffror att göra..
Nu vet jag inte riktigt hur du tänker här, eller missförstod du vad vi diskuterade?
Trenden vid utbytena är som de är och har varit länge. Ingen här vet de sanna förlustsiffrorna i denna tragedi. Det är mycket svårt att veta hur många förluster sidorna tar. Man kan ju tex inte alltid se hur många som faktiskt träffas av tex fpv drönare. En annan sak är ju att Ryssland är betydligt större på olika sätt än Ukraina.
Jag gör en liten inlaga i form av en video nedan, i ämnet du kommit in på.
I videon nedan försöker personen istället argumentera för att förlusten av fordon kan vara ett sätt att se hur det går så att säga. Då han menar att kan man ju se de olika sidornas förstörda fordon som identifierats på varsin OSINT sida angående fordons förluster.
Men som sagt bara de så som påstås vara verifierade.
I år får man då fram trenden av förlorade fordon identifierade av dessa OSINT sidor, för januari, februari och mars. Jag skriver totalsiffrorna per månad för respektive land nedan så kan man själv fundera på hur man tar det och lägger in självgående haubitsar i parantes - detta då presentatören menar att det är den viktigaste enskilda fordonstypen.
Januari: Ryssland 34 (3). Ukraina 178 (29).
Februari: Ryssland 33 (4). Ukraina 198 (35).
Mars: Ryssland 55 (3). Ukraina 256 (49).
Detta tillsammans med utväxlingar av fallna kamrater, Rysslands ständiga krypande framåt och att dom har total överläge i material och luftherravälde - målar en bild, upplever jag som blir ganska tydlig.
Ukraina lider och måste alltså tvångsrekrytera, sänka kraven, förändra kraven etc. Medans Ryssland som betydligt större, klarar sig gott på frivilliga.
Det är sådana här saker som ger mig min bild av kriget, väl vetandes naturligtvis att vi här inte sitter på sanningen.
Videon är ca 30 minuter. Fordons förlusterna börjar presenteras vid ca 14 minuter in. Presentatören säger förstås mer men jag begränsar mig här.
https://www.youtube.com/watch?v=g6Ei5qJo3o4