2026-04-14, 00:37
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Blanda i lite lingondricka i vanlig mjölk så blir den rosa. Eller varför inte några deciliter Apaerol så smakar den ännu bättre.
Citera
2026-04-14, 01:01
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
En familjemedlem har testat idag. Omdömet blev att det får duga. Är väl som vanligt med smaksatta produkter. Man blir besviken. Smaksatt mjölk har funnits vid ett flertal tillfällen. Jordgubb. Choklad. Banan. Exempelvis. Smakar alltid konstigt. Lite artificiellt. Bättre att göra milkshake med vanlig röd mjölk och frukt eller bär.

Alltså, hade jag styrt å ställt som en diktator i landet så hade det varit landsförräderi att sluta med just bananmjölken
OK, finns väl milkshakes å yoghurt med banan + nån smaksättare med banansmak MEN ÄNDÅ

Ska testa denna mjölk från den ovanliga rosa kossan ASAP

Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-04-14 kl. 01:09.
Citera
2026-04-14, 01:14
Medlem
zombie-nations avatar
Om den rosa mjölken inte är god blir jag arg! Som jag väntat!!
Citera
2026-04-14, 02:13
Medlem
graventhulmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
Det är jordgubbsmjölk. Har funnits innan, knappast någon nyhet. Fattar inte varför det ens får uppmärksamhet. Blir folk alldeles till sig när de hittar chokladmjölk också?
Skillnaden är att vi som växte upp med det tecknade barnprogrammet ”Charlie och Lola”, där huvudkaraktärernas kärlek till den till synes delikata rosa mjölken spelade en central del, nu är gamla nog för att ha en märkbar köpkraft

Helt rätt i tiden av Arla - smart! Även om hypen knappast blir långvarig.
Citera
2026-04-14, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Hittade en lista på bovaersfria mejerier:

http://www.mejerikollen.se/#page-title
Mycket bra. Lindahls kvarg blir de i fortsättningen köpte ett annat märke på lidl som var någon krona billigare.. OK tack.
Citera
2026-04-14, 06:56
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Helt jävla hjärndött är vad det är. När den där fjantiga kaffeburken var som mest på tapeten så kollade jag för skoj skull vad folk som sålde skulle ha för den. Såg några idioter som begärde runt 5K för burken. Fanns ett antal för 2500 på Blocket och Marketplace. Uppenbarligen måste ju några ännu större idioter köpt skiten för dessa fantasipriser. Googlade nu och nu försöker de få typ 8-900 och då har ändå annonserna legat ett tag, så jag gissar att trenden dog jävligt snabbt. Det där kommer heller inte bli ett samlarobjekt med tanke på hur många som spottats ut.

EDIT: Minns de där jävla fritidsskorna från Lidl jag med, rådde ju full hets kring dessa.
När jag såg folkmassorna stormade butikerna för att få tag i den jävla Mon-Amie burken så slutade jag helt köpa Zoega's, aldrig mer! Samma sak gäller den där rosa svenssonmjölken.
Citera
2026-04-14, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/arlas-rosa-mjolk-slutsald-tomt-i-hyllorna/

https://www.svd.se/a/7p7qQV/arlas-rosa-mjolk-slutsald-ibland-star-alla-stjarnor-ratt

Betalvägg

https://nyheter24.se/nyheter/konsument/1473914-fragan-alla-staller-om-arlas-rosa-mjolk-har-ar-svaret

Vad tror ni om det här?
Har ni testat?
Kan ni tänka er att testa annars?
Inget nytt fanns när jag var liten på 70-talet men togs bort då den var onyttig och full av socker
Citera
2026-04-14, 08:48
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det stämmer det har funnits innan och tyckte den var god men försvann efter ett tag då kunde man köpa pulver att smaksätta mjölken med men även den försvann

som barn kommer jag ihåg mjölk i smakerna jordgubb vanilj choklad och en sort till men kommer inte ihåg vad men det var jordgubb och choklad som var godast och tur är att choklad smaken finns kvar

Pulvret finns fortfarande >>
Citera
2026-04-14, 08:50
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Synd att det inte finns i vanliga affärer som det gör med choklad oboy
Citera
2026-04-14, 09:11
Medlem
Skvistens avatar
Jag brukade ha lite koncentrerad jordgubbssaft i mjölken som liten och då smakade det precis som den rosa mjölken.
Citera
2026-04-14, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Töntar som följer tiktok-trender kanske skulle testa vanlig mjölk med jordgubbar, så slipper Expressen och övrigt avskum skriva om det.
Håller med fullt ut.
Citera
2026-04-14, 09:46
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det har funnits pulvet med olika smakarfrån olika företag .
I typ 40 år eller mer .
Skulle föredra ett pulver i mjölk med en vanlig fetthalt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in