2026-04-13, 21:32
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggmarken
Här är den gamla MUU-mjölken med jordgubbssmak: https://livedoor.blogimg.jp/aula_/imgs/2/4/2412b0f9.jpg

Ja titta!

Ska testa rosa mjölken, jag har ju varit med under hela jordgubbsmjölkseran, självklart också testat olika turkmjölk. Är den bra kommer jag veta det.
Citera
2026-04-13, 21:40
Medlem
Är ju bara för att alla andra vill ha den som den är så poppis. Som allt annat skit som cirkulerar.
Kan inte vara svårt att göra själv, mixa jordgubbar med lite socker mjölk, sila =klart
Men det är man för lat för.
Citera
2026-04-13, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-liv2024
lite oklart om arla håller på med det där ännu. danska och brittiska bönder har rapporterat om att korna de haft har fått sämre allmäntilstånd, balansproblem och djur som fallit ihop. England la ner det där när dom lämnat EU. Men danmark är tvingad att använda det. Men forskning pågår om de har någon påverkan eller inte och allt är ännu nytt. Men ekologisk mjölk får inte innehålla bovaer.

Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Ja verkligen. Varför häva i sig tillsatser i onödan
Det är tillsatser som är goda.
Har sett små förpackningar i ett par års tid nu som innehåller jordgubbs- och chokladsmak som man kan tillsätta till mjölken, de ser ut som två sugrör, men är fyllda med små kulor som smaksätter. Har inte provat dom men idén är inte ny. 😅
Citera
2026-04-13, 21:42
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Finns redan över allt i Finland och lidel säljer den i Sverige när dom har Finska veckor
Det var som fan!

Nåja, jag vägrar köpa nån kemisk soppa med jordgubbsarom. Jag avvaktar till jordgubbssäsongen och äter med grädde eller vaniljglass. Mjölk är för dibarn.
Citera
2026-04-13, 22:13
Medlem
Vad är detta för något nytt djävulskap.

Dagens barn behöver inte mer av socker i allt och artificiella smakämnen utan behöver naturlig föda.
Citera
2026-04-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ja titta!

Ska testa rosa mjölken, jag har ju varit med under hela jordgubbsmjölkseran, självklart också testat olika turkmjölk. Är den bra kommer jag veta det.

Haha är det så självklart? Själv har jag inte inte provat någon turkmjölk. En polare till mig testade getmjölk, det var ingen höjdare tydligen.
Citera
2026-04-13, 23:30
Medlem
zeke5s avatar
Vill slå ett slag för lingon mjölk faktiskt rätt gott
Gjorde man som barn blandade lite lingonsylt med mjölk

Annars är lätt yoghurt med jordgubbs smak ett bra alternativ
Citera
2026-04-13, 23:32
Avslutad
TikTok skit.

Men bra att de konsumerar grejer de små liven.

Sedan i nästa andetag gråter de om inga jobb och klimatkrisen.
Citera
2026-04-13, 23:38
Medlem
Dom säljer redan proteinmjölk med smak av jordgubb och den är god. Mjölk är det bästa man kan dricka, bara laktosintoleranta araber och annat pack tycker annat
Citera
2026-04-13, 23:42
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngeFitta
Haha är det så självklart? Själv har jag inte inte provat någon turkmjölk. En polare till mig testade getmjölk, det var ingen höjdare tydligen.

Haha, jag tycker om getmjölk, men det är svårt att hitta den som inte är UHT.

Jag menar troligen inte mjölk från turkiska mammor, utan sådan jordgubbsmjölk som är import, oftast i glasflaskor.
Citera
2026-04-13, 23:44
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Dom säljer redan proteinmjölk med smak av jordgubb och den är god. Mjölk är det bästa man kan dricka, bara laktosintoleranta araber och annat pack tycker annat

Menar du en shake? Den är laktosfri.
Citera
2026-04-14, 00:33
Medlem
solstrålars avatar
den finns ju inte mågonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem