Resultat: Vem tror du vinner valet?
Viktor Orbán
18,93%
85 röster
Péter Magyar
81,07%
364 röster
2026-04-13, 20:01
Avstängd
Comitiums avatar
Det måste vara bittert för de som idoliserat Victor Orban att han nu måste lämna med svansen mellan benen i ett förkrossande nederlag med en kvalificerad majoritet på två tredjedelar för vinnarna i parlamentet. Ungrarna har fått landet tillbaka!
2026-04-13, 20:29
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Orban är en svartePetter i Putins knä
Orban blockade Sveriges Natointräde ihop med Turkarna
Orban har blockat hjälp till Ukraina

Orban har mottagit stora EU bidrag.. men ändå förstört EU s avsikter kring mycket.
Nu hoppas jag att Orban pensionerar sig i Sibirien
Alla som motsätter sig EU är på sätt och vis frihetskämpar. EU för med sig väldigt lite som gynnar oss svenskar, och man kan undra om det överhuvudtaget finns något positivt för oss att hämta därifrån.
2026-04-13, 20:33
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Alla som motsätter sig EU är på sätt och vis frihetskämpar. EU för med sig väldigt lite som gynnar oss svenskar, och man kan undra om det överhuvudtaget finns något positivt för oss att hämta därifrån.

Jag är Emot mycket av EUs byråkrati och fördelning av Pengar.

EU som en marknad är bra för små länder med liten hemmamarknad.
Eu måste stoppa araber o Afrikaner att välla in
2026-04-13, 20:35
Medlem
dicky3ickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Det återstår att se vad den faktiska inrikes- och utrikespolitiken blir under Magyar även en rad sjuklöverpartister hyllar valet samtidigt som fyra av dem nazist-, fascist- och rasiststämplar SD medan Magyar själv vill föra en ännu mer restriktiv invandringspolitik än Orban!
Alla är nog nöjda så länge han inte är en hund åt Putin, alla förutom kreml och rysshororna i tråden.
2026-04-13, 20:41
Medlem
Orbanregimen har panik och är i full färd med att förstöra dokument för att dölja sina rysskopplingar och uppenbara landsförräderi.

https://marcusoscarsson.se/panik-i-ungern-orbanregimen-forstor-allt/

Citat:
På en pressträff uppger landets tillträdande premiärminister Peter Magyar att Orbanregimen börjat förstöra dokument om dess kopplingar till Ryssland.

Magyar berättar att han fått information om att utrikesministern Péter Szijjártó befinner sig på utrikesdepartementet och ”förstör dokument”. Enligt Ungerns nya ledare har dokumenten att göra med ”sanktioner mot Ryssland”.

– De strimlar dokument, men det kommer inte att hjälpa dem. Det ger dock en inblick i situationen i Ungern, säger Magyar enligt The Guardian.

Vidare säger han att förstörelsen av dokumenten påminner om forna tider.

– Det är precis som under den gamla kommunisttiden, konstaterar den nyvalde premiärministern.
2026-04-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Så du är inte insatt i Rysk politik, och du kan ingenting om Ungersk politik, men ändå verkar du ha väldigt starka åsikter om resultatet i Ungerska valet?

Niet Vatnik, jag har inte starka åsikter om det ungerska valet haha. Nu blev du sådär förvirrad igen som bara fulls ryssar kan bli…
2026-04-13, 21:16
Moderator
Ancistruss avatar
Omröstning är nu stängd. Det känns rätt meningslöst med en omröstning om hur valet kommer sluta nu.

Tack alla ni som medverkat i omröstningen!

/Mod
2026-04-13, 21:24
Medlem
bullbulles avatar
Tror ni iallafall Orban och hans quisling till utrikesminister kommer fängslas? Det vore bra om det rullade många, många huvuden i Ungern nu.
Senast redigerad av bullbulle 2026-04-13 kl. 21:40.
2026-04-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Berätta med dina egna ord vad du föreställer dig att jag diskuterar i tråden. För jag tror inte du har en aning om vad jag skriver om.
Du har trosorna i en twist för att någon kallade din kära beta-Putin Orbn för Diktator.
2026-04-13, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Det återstår att se vad den faktiska inrikes- och utrikespolitiken blir under Magyar även en rad sjuklöverpartister hyllar valet samtidigt som fyra av dem nazist-, fascist- och rasiststämplar SD medan Magyar själv vill föra en ännu mer restriktiv invandringspolitik än Orban!

Folk skiter väl i hur invandringen i Ungern blir - det var inte det som var problemet med Orban.

Orban var en trojansk häst som var köpt av Putin och Trump och de försökte utnyttja Orban/Ungern för att splittra EU i viktiga frågor.

Det är fortfarande möjligt att ha nära 0 i invandring och vara med i EU.
2026-04-13, 21:52
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Du har trosorna i en twist för att någon kallade din kära beta-Putin Orbn för Diktator.

Wow. Jag förstår inte hur det är möjligt att missförstå så till den milda grad

Då får jag väl förklara för dig hur fel du har:
Mattias Karlsson (SD) skrev en tweet och påstod att svensk MSM i "flera decennier" sagt att Orban är "fullständigt diktatorisk". Jag ifrågasätter starkt det påståendet från Mattias Karlsson eftersom det inte stämmer med hur jag upplevt vad MSM skriver om Orban. Jag har därför frågat i tråden om det finns någon som kan uppvisa några artiklar från svensk MSM som säger vad Mattias Karlsson påstår att de gör. Hittills har ingen kunnat uppvisa en enda som uppfyller dessa kriterier. Vilket förvånar mig, jag trodde man åtminstone skulle hitta någon enstaka från någon extra vänsterorienterad skribent som är nära. Men det närmsta hittills är att de rapporterar om att andra kallat honom diktator.

Du har alltså fått det 110 % om bakfoten, din jävla nolla
2026-04-13, 22:23
Medlem
Ibn.habibis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Varför då?

Jag har inte röstat på Orban eftersom jag saknar rösträtt i Ungern.

Däremot trodde jag att Orban skulle vinna valet. Det framgick tydligt i oröstningen att man skulle rösta på vad man tror, inte vad man önsker.
De utgör en nationell säkerhetsrisk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in