2026-04-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extravaganja
Töntigt och töntigt, det kommer kasta strålkastarljus på porrbuss-paret vilket jag tror är hela poängen, Jocke skiter i pengarna, det tar bara sån otrolig tid för dem att bli kända. De har ju egentligen alla förutsättningar: Skogstokiga troll som bor i en husbil och åker runt och trakasserar folk på deras arbetsplatser och hänger i Trosa och intervjuar folk och alla möjliga galna påhitt - men trots det är det knappt någon i hela landet som vet vilka de är och kan skratta åt dem och håna dem.

Förhoppningsvis lyckas Jocke i och med detta dra ut dessa maniska psykfall lite mer i strålkastarljuset.

Nej, men det har väl inte tagit en sådan otrolig tid? De har ju bara hållt på i ett år och de har bättre tittarsiffror än till exempel Motvikt som ändå har publicerat fyra gånger på många videor.

Medviktarna är bra och det är allt fler som tycker!
Citera
2026-04-13, 21:19
Avstängd
extravaganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever
Nej, men det har väl inte tagit en sådan otrolig tid? De har ju bara hållt på i ett år och de har bättre tittarsiffror än till exempel Motvikt som ändå har publicerat fyra gånger på många videor.

Medviktarna är bra och det är allt fler som tycker!

Tittarsiffror ja, men ingen skriver ju om medviktarna - förutom Expressen nu då - så de är (var) ju inte medialt uppmärksammade. Jocke skapar kändisar, nu blir medviktarna kändisar, eller kanske ökändisar. Det är först när medviktarna har blivit en snackis i sociala medier, utanför YT-dramabubblan, som det ena är lönt för Jocke och t.ex. Anjo att börja bråka med dem.

Innerst inne tror jag att det är medviktarna själva, och ingen annan, som fruktar att de kommer bli för kända och för stora och få för mycket uppmärksamhet. De har ju ffs inte ens en egen tråd här på flashback ännu. Inte skilleras heller.
Senast redigerad av extravaganja 2026-04-13 kl. 21:25.
Citera
2026-04-13, 21:57
Medlem
Citat:
Haha jaha och än sen? Men tror inte du att det är så då att de som är mest rädda för att bli stora och kända är medviktarna? Många andra vill bli kändisar men jag tror inte att Medviktarna vill det innerst inne

Det hade inte jag viljat bli om jag hade betett mig lika maniskt som dem.

Vilka helvilda spekulationer?! Vad vet du om vad de vill? Hur kan du själv ens tro att du har någon rimlig grund för att veta vad de vill?

De har inte betett sig mer maniskt än någon annan som håller på med drama.

Gå och lägg dig nu!
Citera
2026-04-13, 21:59
Avstängd
extravaganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Plötsligt bryr sig joakim lundell jättemycket om dessa småkreatörer? Undrar varför? Hahaha

Skickligt av skilleras att förbli "småkreatör" genom alla dessa år, men samtidigt ökänd i hela landet.
Citera
2026-04-13, 22:12
Avstängd
extravaganjas avatar
Citat:
Ah, okej! Det funkar annars normalt så här på FB att om man citerar ett inlägg och kommenterar det så kommer den du citerar att tro att du har läst inlägget du citerar.

Bara så du vet! :-)

Vad är dina teorier om det här samtalet mellan Jocke och Chrippa?
https://www.youtube.com/watch?v=0rouUbI3Qeg
Citera
2026-04-13, 22:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Enligt hörsägen så kommer de att gå till civilrättsligt

Fler huvuden kommer att rulla var så säker detta är bara början

Pengar finns så att säga
Har Joakim sagt det till dig?

Varför ser man inte röken av pengar i årsredovisning och deklaration?

Joakim har skrutit om miljoner i aktieportfölj. Joakim Lundell invest har 250 000 i skulder och han har inte deklarerat överskott av kapital.
Senast redigerad av Pallal 2026-04-13 kl. 22:20.
Citera
2026-04-13, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Har Joakim sagt det till dig?

Varför ser man inte röken av pengar i årsredovisning och deklaration?

Joakim har skrutit om miljoner i aktieportfölj. Joakim Lundell invest har inga tillgångar och han har inte deklarerat överskott av kapital.
?

Mellan en halv och en miljon i lön de senaste 3 åren. Rejäla inkomster av kapital också, tyder på hyfsat stor portfölj

https://imgur.com/a/So0xNTO
Senast redigerad av Kaliumdikromat 2026-04-13 kl. 22:23.
Citera
2026-04-13, 22:27
Medlem
Citat:
Någon som har koll på vart husbilen står ?
Den är väl på hjul så den rullar runt och Kf kan inte ta en husbil då den räknas som bostad
Citera
2026-04-13, 22:37
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Skickligt av skilleras att förbli "småkreatör" genom alla dessa år, men samtidigt ökänd i hela landet.
Jag syftade på paret som jocke stämt....
Citera
2026-04-13, 22:47
Medlem
Citat:
Det blir lite töntigt att försöka hävda att han "skyddar sitt varumärke" när kritiken är riktad mot honom personligen och företagsnamnet (Jocke och Jonna AB) överhuvudtaget inte nämns. Självklart kan man inte hävda en massa varumärkesintrång som han försöker göra gällande. Mitt upp i allt ska han få in ett förtal, tänker han. . .

Nej, den killen kan INTE juridik. Tror inte ens han förstår riktigt vad en stämning är, om jag ska vara ärlig.
Jocke stämmer alltså en kanal med under 3000 följare, när han själv sprider lögner och delar privat information om ett barn, vilket han skulle ha skött privat om han verkligen haft omtanke om barnet, på sina kanaler med 1 miljon följare?

Det kan ju framstå som ett lite psykopatiskt beteende…
Citera
2026-04-13, 22:54
Medlem
Citat:
Någon som har koll på vart husbilen står ?
Allvarligt? Är det så upprört nu…
Citera
2026-04-13, 22:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Den är väl på hjul så den rullar runt och Kf kan inte ta en husbil då den räknas som bostad

Vad får dig att tro att KF inte utmäter en bostad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in