Resultat: Vem tror du vinner valet?
Viktor Orbán
18,93%
85 röster
Péter Magyar
81,07%
364 röster
2026-04-13, 10:55
  #649
Avslutad
Verkar som att ”vänsterliberalerna” ännu en gång vunnit över nationalisterna. Snart är det rätt få länder i Europa som styrs av yttersta högern
2026-04-13, 10:56
  #650
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Mattias Karlsson har helt rätt. Demokratin visade sig fungera. Orban förlorade och avgår snällt som sig bör.

Vänsterliberaler har under åratal föraktat det ungerska folket som i fria och demokratiska val valt Orban.

Att Orban varit emot massinvandring, mångkultur, pridepropaganda och istället satt kärnfamilj och Ungern till ungrarna först, är vad som varit det egentliga motståndet mot Orban. Denna politik har ansetts vara emot den "liberala demokratin" och närmare bestämt den delen som kallas "skydd av minoriteter".
Då ska man inte vara med en EU och hamstra massa Bidrag och sen skita i och göra som man har bestämt i en majorität. Det var bara att ggå ur EU och Nato eller hur, så vad tjafsra ni om
2026-04-13, 10:57
  #651
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Sverigedemokraterna förlorar ju stort på detta, Orban har ju varit förebilden för Åkesson och gänget. En stark samarbetspartner som de nu förlorar..

Nej, det är en felaktig verklighetsbeskrivning!

Åkesson har kritiserat Orbán öppet i flera år.

När Orbán 2025 beskrev Sverige som ett land i förfall gick Åkesson ut och kallade uttalandena för uppenbara lögner och instämde i Ulf Kristerssons kritik.

Det som SD tidigare ansåg om Ungern var att de under Orban förde en bra invandringspolitik, men det har aldrig varit tal om någon persondyrkan av Orban.
__________________
Senast redigerad av Comitium 2026-04-13 kl. 11:20.
2026-04-13, 10:58
  #652
Medlem
Moobs avatar
Han borde väl in på kåken nu Orban som den ryska informatör han är. Klar spionvarning på honom. Blir intressant vilka påföljder hans agerande får.
2026-04-13, 10:59
  #653
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Så vad kan vi förvänta oss nu med maggot..

Massiva EU-paket till Ukraina – pengar, vapen och återuppbyggnad…
Fortsatta och utökade sanktioner mot Ryssland..
Gigantiska gemensamma EU-budgetar som håller hela unionen igång..
Omformning av EU:s migrations- och asylsystem… (så länge de inte gäller Ungerns territorium)
Rättsstatliga krav som styr vem som får EU-pengar och inte…
Öppning mot EU-medlemskap för nya länder (Ukraina)…
Energi- och säkerhetspaket som minskar Europas beroende av Ryssland…
Ja, för er som älskar diktatur och underkastelse till Putin så var det här inga goda nyheter.
2026-04-13, 11:00
  #654
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Verkar som att ”vänsterliberalerna” ännu en gång vunnit över nationalisterna. Snart är det rätt få länder i Europa som styrs av yttersta högern
Det är inga vänsterliberaler, vad dillar du om? Magyar är konservativ nationalist. Tror du att man är vänsterlib per automation om man vill ha ett starkt Europa? Ni måste sluta konsumera rysk propaganda.
2026-04-13, 11:04
  #655
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det är inga vänsterliberaler, vad dillar du om? Magyar är konservativ nationalist. Tror du att man är vänsterlib per automation om man vill ha ett starkt Europa? Ni måste sluta konsumera rysk propaganda.

Instämmer. Det är inga vänsterliberaler som har vunnit valet i Ungern.

Ska bli intressant att se hur sådana som nätprataren Dave Rubin i Florida som hyllat Orban och varit i Ungern, hållit supporttal och träffat Orban nu kommer att hantera nederlaget.
2026-04-13, 11:07
  #656
Medlem
outback4s avatar
QUOTE=Sharkkman|94749539]
Verkar som att ”vänsterliberalerna” ännu en gång vunnit över nationalisterna. Snart är det rätt få länder i Europa som styrs av yttersta högern
[/quote]

Lägg ner dom förhoppningarna. Om Orban är som Kasselstrand är Maygyar som Åkesson.
2026-04-13, 11:13
  #657
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Orban har ju varit förebilden för Åkesson och gänget. En stark samarbetspartner som de nu förlorar.
Ingen svett. Det är lugnt. Nye PM Péter kan bli ny och oväntat god kompis bland värdekonservativa som har vett att inte krama kamrat pappers-Slösa.
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Vänsterliberaler har under åratal föraktat det ungerska folket som i fria och demokratiska val valt Orban.

Att Orban varit emot massinvandring, mångkultur, pridepropaganda och istället satt kärnfamilj och Ungern till ungrarna först, är vad som varit det egentliga motståndet mot Orban..
Vänta bara. Snart inser vänster-iLLibbarna som helt dominerar Sverige och därtill mångt av Europa, att Péter inte vill gulla med av ekonomiska själ inkommande från MENA. Då kommer nye pm Péter i svensk media få övertaga Vicke's horn och svans. Det här är mekmånaden när iLLiberalerna ännu tror Péter är helt och hållet deras kille.
2026-04-13, 11:14
  #658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ja, för er som älskar diktatur och underkastelse till Putin så var det här inga goda nyheter.

Det där är en rätt dålig förenkling. Att gilla Orbán handlar inte automatiskt om “underkastelse till Putin” – det är en politisk hållning kring EU, suveränitet och migration. Man kan tycka han har fel utan att dra så extrema slutsatser. Mer migration kanske önskas av vissa och andra inte.
2026-04-13, 11:16
  #659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Så vad kan vi förvänta oss nu med maggot..

Massiva EU-paket till Ukraina – pengar, vapen och återuppbyggnad…
Fortsatta och utökade sanktioner mot Ryssland..
Gigantiska gemensamma EU-budgetar som håller hela unionen igång..
Omformning av EU:s migrations- och asylsystem… (så länge de inte gäller Ungerns territorium)
Rättsstatliga krav som styr vem som får EU-pengar och inte…
Öppning mot EU-medlemskap för nya länder (Ukraina)…
Energi- och säkerhetspaket som minskar Europas beroende av Ryssland…
Du verkar inte riktigt hemma i en demokrati??

Det vi kan förvänta oss är ett Ungern som inte 100% stöder Ryssland och inte sättet käppar i hjulet för att stötta Ukrina.
Men knappast någon stor omvälvning, enbart att en köpt korrupt ledare ersätts av någon som inte är direktstyrd från Kreml.
Men knappast någon större förändring.
Det är bara du som fullständigt gått på Kremls propaganda.
2026-04-13, 11:20
  #660
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det som SD tidigare ansåg om Ungern var att de under Orban förde en bra invadringspolitik, men det har aldrig varit tal om någon persondyrkan av Orban.

Hmm vem kan ha sagt det här:

Citat:
Eftersom Sverige inte är Ungern, eftersom vi inte sitter i regeringsställning (än) och eftersom media i Sverige inte fungerar som media i Ungern, är vi tvungna att anpassa oss till den verklighet som råder här. Det innebär inte minst att vi måste anpassa vår retorik efter det rådande läget.


eller det här

Citat:
Därför, fru talman, vill jag rikta ett tack till den främsta statsledaren i världen just nu: Tisztelt Orbán Viktor miniszterelnök úr, köszönöm szépen hogy kiáll Európáért!

"Ärade minister Viktor Orbán, stort tack för att du står upp för Europa!"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in