Resultat: Vem tror du vinner valet?
Viktor Orbán
18,93%
85 röster
Péter Magyar
81,07%
364 röster
2026-04-13, 04:05
Moderator
Ancistruss avatar
Rubriken ändrad från statsministervalet till parlamentetsvalet.

/Mod
2026-04-13, 04:15
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Någon som vet vad Zelensky säger nu?

Han har gratulerat till segern och sagt sig se fram mot framtida samarbeten och goda relationer osv. Så han verkar nöjd.
2026-04-13, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
ALLA vet att Ungern aldrig kommer att bli en Västerländskt demokrati. De våldtogs av Hunnerna och är ett Asiatiskt land

Hunnerna har ingenting med magyarerna att göra förutom att det är samma landområde
2026-04-13, 04:49
Medlem
biupy6ips avatar
Då fanns det ingen nationalistisk ledare kvar i Europa för nu.

George Soros får komma in i Ungern igen, Ursula kommer släppa loss bögarna och välla in icke-vita.

En till stor donation till Zelensky och hans judar i Kiev medan Ungern får dyr gas och äta soppa decennier fram.

Grattis jävla Ungrare.
2026-04-13, 04:51
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Min första tanke när jag hörde att han erkänner sig besegrad var: vad tusan har han för lömska planer nu. Hoppas att jag har fel

Min oro var att valet skulle bli jämt, i så fall hade det kanske kunnat bli en följetong om det gått rätt till.

Hade han förlorat valet med någon enstaka procent hade han kanske ifrågasatt valresultatet. Men nu var så glasklart att det inte gick att ifrågasätta så jag tror inte det fanns så mycket annat han kunde göra än att erkänna sig besegrad oavsett han ville eller ej.

Han kanske t.o.m. tycker det är skönt, nu kan han gå i pension. Han har nog gott om besparingar han kan leva gott på skulle jag tro.
2026-04-13, 05:08
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
Fan vad gött att Orbàn förlorade! Det var på tiden. Nu kommer Ukraina få ekonomiskt stöd!

Péter Magyar är väl tyvärr inte så jättestor vän av att skicka massor av EU-medel till Ukraina heller dessvärre, men åtminstone mer än Orban. Men Robert Fico i Slovakien finns ju kvar och han kommer nog försöka stoppa det tyvärr, men frågan är hur mycket han ensam kommer våga stå emot. Men om inte annat så är det åtminstone en viss ljusning jämfört med innan.
2026-04-13, 05:12
Medlem
Ördögs avatar
Den här bilden fanns på en T-shirt som blev mäkta populär i Ungern för 35 år sen. Ja, jag hade också själv ett sånt plagg.

https://www.iwm.org.uk/collections/item/object/20745

Nu kan Putlers pösige satrap avfärdas på enahanda vis.

Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det kan nog vara som så att en massa USA fientliga akademiker bestämde sig för att välja "pest" före "kolera" på grund av medieinducerat hat och gick anti-Orban istället för att rösta på egna partier.

2. Ungern har massvis med kotterier med akademiker och judar sedan Sovjet tiden. Den ena deltar i valet och den andra räknar rösterna. Den ena handen tvättar den andra.

Underbara utflippade förklaringar, oavsett de tillkommit på skämt eller i affekterad ilska och besvikelse över resultatet!
Senast redigerad av Ördög 2026-04-13 kl. 05:31.
2026-04-13, 05:16
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
och då är det även så att Orban är svagast i de största städerna och BP och dessa röster väller in sist eftersom de tar längst att räkna de distrikten.

Så vi kan i all fall call it: Peter Maygar vann.
Sen får vi se om de blir supermajoritet eller inte.

Ja och vi ska nog inte heller glömma bort att Ungern har väldigt många människor som utvandrat och är röstberättigade. Dessa är sannolikt mer EU-vänliga än genomsnittet av ungrarna och kommer nog till störta del rösta på Péter Magyar. Så det kommer nog bli än större seger när allt är färdigräknat skulle jag tro.
2026-04-13, 05:28
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Det var ju för väl att diktatorn och ryzzvännen Orban fick lämna. En vinst för Europa.
1) En diktator kan definitionsmässigt inte förlora makten genom ett fritt val.
2) Önskar du att Ungern skall föra en invandringspolitik liknande den som de flesta Västeuropeiska länder fört de senaste decennierna?
2026-04-13, 05:34
Medlem
guderis avatar
Gött att vakna upp till detta, det Ungerska folket tog tydlig ställning mot Ryssland och för väst. En bonus är att gå in på flashback och läsa alla fåniga vatnik som sitter och grinar här nu.
2026-04-13, 05:52
Medlem
Åkesson lipar väl antagligen.
Det är ju synd att det finns färre friska fläktar i Europa, men han har ju Trumpen kvar i väst.
2026-04-13, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Gött att vakna upp till detta, det Ungerska folket tog tydlig ställning mot Ryssland och för väst. En bonus är att gå in på flashback och läsa alla fåniga vatnik som sitter och grinar här nu.
Instämmer! Péter Magyar hade alltid vunnit eftersom ungrarna är så trötta på korruptionen och att vara Putins trojanska häst i EU.

Men segern hade varit mindre om det inte varit för Péter Magyars bästa valarbetare: De av en majoritet så avskydda JD Vance och Donald Trump!

Genom att (ännu tydligare än Putin) försöka påverka det nationella valet i Ungern gjorde de Orban en björntjänst! Orban begrep aldrig att amerikanerna var så impopulära.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in