Citat:
Ursprungligen postat av
Maxwell-
Magyar och hans parti delar väl snarlika politiska åsikter som SD och Moderaterna? Varför firar vänstern det?
1. För att de är helt desperata till att ha något att fira.
2. Konservative Orban blev tydligen hatad i media. Men han var antagligen ganska bra för vänsterns väljare vilket nog gjorde det svårt för vänstern att vinna val (exempelvis har inte vänstern ett mandat i detta val vilket nog är ett världsrekord). Noll mandat och fest kom igen, är de utvecklingsstörda?
3. Magyar och Tisza kommer med största sannolikhet att försämra ekonomin för vänsterväljare, så kanske de tänker att de firar det, nästa val kanske det går bättre med fler sura väljare och nya väljare.