Citat:
Ursprungligen postat av
Svartheden
Det kräver ganska mycket kraft för att döda någon med en yxa. Det räcker inte med ett hugg. Det blir också väldigt mycket blod på mördarens kläder och skor.
Mördaren måste fort göra sig av med sina blodiga kläder. Han kan gräva ned dom i skogen eller försöka bränna upp dom. Att ta med sig dom hem är för riskfyllt.
Det faktum att huset är genomsökt, att det inte hittats blod i huset och att Gerd hållit på med fönsterrutor innan mordet tyder på att det var minst 2 personer inblandade i mordet.
Precis mina tankar också, det har gått lång tid innan förste kvinna Barbro kom till gården och "hittade" det hon hittade. Fanns tid att göra mycket som egentligen borde synts för kriminalteknikerna. Jag tro inte ett dugg på den tanten, hon vet mer än vad som kommit fram. Jag är övertygad om att hon har något med detta att göra, tiden att reagera på att något är fel, hur hon beter sig när hon "hittar" det hon hittar. Greps hon öht av sorg, alltså riktig sorg och varför har hon valt att flytta till gården öht när dessa bestialiska mord ägt rum där?
Vem vill bo där med vetskapen om sådant, läskig käring den där Barbro.