2026-04-12, 10:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Hårt arbete på landsbygden funkar på flickebarn också.

Håller med.
Citera
2026-04-12, 10:48
Medlem
adamnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andeta
Man kan inte förvänta sig att samhället eller skolan ska göra jobbet. Som förälder måste man bygga en mur runt hemmet, inte nödvändigtvis fysiskt, men mentalt och kulturellt. Hemmet måste vara en plats där traditionella roller inte bara accepteras, utan hyllas. Dottern måste få se att moderns roll i hemmet är den högsta och mest betydelsefulla positionen man kan ha, långt viktigare än en mellanchefstitel på ett sjunkande företag. man måste vara extremt vaksam på sociala medier och populärkultur. Algoritmerna är designade för att mata unga flickor med budskap om att de ska vara "oberoende", vilket i praktiken betyder att de ska vara beroende av staten och chefen istället för en familj.

Istället för att låta unga kvinnor "hitta sig själva" på en destruktiv dejtingmarknad, ser familjen till att de känner familjen som mannen kommer ifrån väl, och att kvinnan hittar en make tidigt som delar samma konservativa och religiösa övertygelse. Det handlar om att säkra demografin före individens önskemål.

Visa henne statistiken. Visa henne de bittra 40-plussarna som valde karriären och nu sitter med sina lyckopiller och katter. Förklara att en kvinna är som starkast när hon är omgiven av en lojal man och en växande barnaskara, inte när hon har ett "viktigt" kontorsjobb. Lär henne att pengar är ett medel för familjens trygghet, inte ett mål för personlig status.

Fan, är du och jag samma person? Haha.

Skämtåsido, detta är precis det jag jobbar för, men är intresserad av att höra hur ni andra gör.
Citera
2026-04-12, 10:53
Medlem
andetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adamnow
Fan, är du och jag samma person? Haha.

Skämtåsido, detta är precis det jag jobbar för, men är intresserad av att höra hur ni andra gör.

Är du helsvensk? Om du inte börjar från barna-åldern är det försent nu.
Citera
2026-04-12, 11:02
Medlem
adamnows avatar
Citat:
Är du helsvensk? Om du inte börjar från barna-åldern är det försent nu.

Jupp inte för sent. Och evigt tacksam för att det äntligen börjar svänga, fler och fler börjar se konsekvenserna av feminismens (postmodernistiska) destruktiva framfart i samhället, och inte bara i här, utan i hela västvärlden.
Citera
2026-04-12, 11:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Litet bra om den nya generationen. Hon var liksom Greta i 5 minuter, sedan blev det ordning.

Jag menar. Se bara på undersökningar. De som är mest anti-vänster och icke PK är de unga. De som föder skit som V och MP och kvinnor runt 40.
Citera
2026-04-12, 11:36
Medlem
Belters avatar
Citat:
.Hur gör ni för att skydda er dotter från allt manshat, feministtrams och "boss lady göra karriär strong independet-tramset" Vi vet alla att det leder till att de blir ensamma, okompatibla med män, och bittra.

Kvinnor har aldrig varit så ensamma, ägt katter, saknat mening med livet, varit stressade och ätit så mycket lyckopiller som i nutid
Du har ingen aning om det du beskriver. Tror du är imponerad an någon jävla ”manosphere”.
Citera
2026-04-12, 11:50
Medlem
Blaskas avatar
Detta gäller människor över lag inte bara kvinnor. Samhället har förändrats och dess invånare med det.
Citera
2026-04-12, 12:18
Medlem
Citat:
När svenskarna övergav kristendomen och de konservativa värderingarna, skapades ett existentiellt vakuum. Istället för att hämta mening ur rollen som moder, maka eller en del av en församling, förväntas kvinnor idag hitta sin identitet i en "karriärstrappa" eller i konsumtion. En generation kvinnor som jagar status istället för stabilitet. När man klipper banden till det transcendenta och det traditionella, återstår bara den "självständighet" som ofta slutar i ensamhet och medicinering. Genom att uppmuntra till en konflikt mellan könen (det du kallar "feministtrams") har man förstört den naturliga symbiosen mellan man och kvinna. Det gör det nästintill omöjligt att bygga starka, hållbara kärnfamiljer.

Medan den sekulära svenska kulturen präglas av låga födelsetal och sena familjebildningar, ser vi en helt annan dynamik hos många invandrargrupper. Här finns ofta den kultur och de värderingar som svenskarna har kastat överbord: Religion och traditionella familjevärderingar sätter barnet i centrum, inte karriären. Detta leder till en naturlig demografisk tillväxt som den svenska livsstilen inte kan matcha. Grupper som håller fast vid sin religion och sina könsroller har ett starkare socialt kapital. De vet vilka de är, vad deras roll är, och de prioriterar kollektivet (familjen) framför jaget. Det är en enkel matematisk och sociologisk sanning: den kultur som föder barn och uppfostrar dem med tyydliga värderingar är den kultur som kommer att forma framtiden.

Svenskarna har i praktiken abdikerat. Genom att överge sin konservatism och sina traditioner har de lämnat dörren vidöppen för kulturer som faktiskt har kvar viljan att dominera och föra sitt arv vidare. Det är en naturlig process: den svaga kulturen tynar bort, och den starka, barnalstrande kulturen tar över. Det är inte bara en sannolik framtid, det är den logiska följden av det vägval svenskarna har gjort.

Tror inte att allt är svart eller vit dock.
Det finns massor av fungerande familjer där både man och kvinna har goda individuella karriärer.
Vilket leder till en relation där de kan komplettera varandra och klättra högre tillsammans. Kontra att kvinnan skall pausa alla sina egna drömmar och finna sig i att det räcker med att vara en barnföderska och mamma. Du har helt rätt i att fokuset på karriärstrappan leder till sena familjebildningar för kvinnor. Det gör att fönstret för att hinna hitta en partner -> skaffa barn kan bli väldigt tajt. Det födds dessutom mindre barn eftersom de inte har tid pga sin yrkesroll.
Det fanns en tydligare linje hos de äldre konservativare generationerna. Du går i skolan, skaffar ett jobb, hittar en dam, gifter dig och skaffar några barn. Jag tror väldigt få svenskar förmedlar en sån tidslinje till sina barn idag. Om du var barnlös förr så var du en kuf eller så var det något annat avvikande med dig.
Idag är det normalt för män att "bara vara ihop" med någon i flera år. Den äldre generationen hade friat för länge sedan. Jag minns att min farfar var väldigt irriterad på en av mina mosters killar just pga att han inte hade friat efter flera år och barn tillsammans. Det ansågs som en grov diss i hans ögon. "Vad är det för fel på den där jäveln"
Citera
2026-04-12, 12:21
Medlem
Då får du nog isolera henne. Eller tror du hon ska lockas av ett småbarnsliv när hon går på ICA och ser den slitna mamman säga "sluuuta nu" tre gånger till ungen som fortsätter att skrika?
Eller när hon ser bitterheten hos morsor och jämför dom med barnfria kvinnor?
När hon ser sin kompis gråta och får höra vad hennes pojkvän har gjort?
När hon märker hur lätta män är att få i säng, och inser att pappan till hennes barn troligen kommer vara av samma skrot och korn?
Citera
2026-04-12, 12:39
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
.Hur gör ni för att skydda er dotter från allt manshat, feministtrams och "boss lady göra karriär strong independet-tramset" Vi vet alla att det leder till att de blir ensamma, okompatibla med män, och bittra.

Kvinnor har aldrig varit så ensamma, ägt katter, saknat mening med livet, varit stressade och ätit så mycket lyckopiller som i nutid

Visa henne hur ensamt de blir på toppen. Alla de där som gjorde karriär istället för att skaffa familj.
Citera
2026-04-12, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Visa henne hur ensamt de blir på toppen. Alla de där som gjorde karriär istället för att skaffa familj.
Nu tror jag inte adam är någonstans i närheten av någon topp, men i övrigt håller jag med om att hans största insats som förälder skulle vara att tjäna som dåligt exempel, eller som exempel på män att undvika.
Citera
2026-04-12, 12:46
Medlem
Det bästa man kan göra är väl att ge henne ett bra liv och möjlighet att bygga sitt egna.

Ser flera i tråden som klagar på att kvinnor är karriärsdrivna men det är precis vad kvinnor behöver vara för att inte vara beroende av en man och än mindre behöva stanna i en relation med en dålig man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in