Citat:
Ursprungligen postat av
kalleskall
För er som lyssnat på "I brottets spår"-avsnittet om Brattås: Vad tror ni om teorin i det anonyma brevet?
Att någon köpt något eller gjort någon typ av affär med Tor, och skulle betala kontant. Men bara kunde betala 10.000:- kontant trots att det skulle betalas mer. Och lovade att komma förbi senare på förmidddagen med resten. Men istället kom tillbaka och inte kunde betala och bråk uppstod (alternativt kom tillbaka med planer på att ha ihjäl honom). Därav att den okända bilen syntes vid två tillfällen på förmiddagen. Och att i det stulna hemarkivet plockades eventuella kvitton som kunde bevisa affären ut.
Att Gerd dök upp var totalt oplanerat.
Det förklarar dock inte varför handväskan och hemarkivet gömdes uppe i skogen.
Den nu häktade mannen skulle isåfall troligtvis "bara" vara medhjälpare/muskler.
Tycker att det anonyma brevet avslöjar hur det hela gick till, GM är någon som T gjort affärer med. T utflykt på morgonen kan visa på att han träffade GM och fick kontanter som sen visades ligga kvar i plånboken.
Förväntar mig att telefonlistan för ut-inkommande samtal är kontrollerad av Polisen under aktuell tid.
GM ringde ev. för ett möte på morgonen.
GM var inte nöjd och åkte tillbaka för att diskutera men det hela, som bekant , urartar. Tycker handlingen är oerhört aggressiv, jag är naiv och tro att en 24 åring inte kan åstakomma det här själv, han som är häktad tror jag inte har med handlingen att göra men han var på plats med någon äldre herre som "såg rött".
G är ett oskyldigt offer i handlingen hon var på fel plats , tyvärr!