2026-04-09, 17:06
Medlem
Fantens avatar
Om inget annat så borde polisen ha besökt alla shoppar och tagit slumpmässiga prov på alla deras produkter för att säkerställa att det är lagliga prylar.

Sen behöver vi ha i åtanke att shoppen i sig har blivit blåst och beställt THCA-isolat men fått något annat. Det är ju givetvis inte troligt men jag vet att det hände under rc-vågen för en så där.. Jag vet inte hur länge sen men när ungefär när mefedron fortfarande var lagligt.

Detta vet jag för att jag beställde produkt X som var laglig, men råkade bli tagen av snuten med brevet i väskan så påsen åkte ju på analys. Intressant nog så höll mitt försvar om att jag hade beställt X som var lagligt men hade fått Y som var olagligt. Scott free!

Nej hörni.. Legalisera, reglera och taxera cannabis.
Citera
2026-04-09, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstkuk
Polisen bör ju ha testat deras varor, kan man tycka.

Dock har ju några shoppar stängts senaste tiden och vissa är kvar. Det kan ju vara skillnaden med.

Hur polisen agerar eller inte är vet jag inget om. KI fick ju bomma igen vad det nu berodde på...

Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Om inget annat så borde polisen ha besökt alla shoppar och tagit slumpmässiga prov på alla deras produkter för att säkerställa att det är lagliga prylar.

Sen behöver vi ha i åtanke att shoppen i sig har blivit blåst och beställt THCA-isolat men fått något annat. Det är ju givetvis inte troligt men jag vet att det hände under rc-vågen för en så där.. Jag vet inte hur länge sen men när ungefär när mefedron fortfarande var lagligt.

Min shop i fråga har nu svarat igen efter en hel dags tystnad i kommunikationen som löpte jättefint först. Jag ska få skicka mitt material till labb för att jag ska kunna vara säker. Även om det visar sig att det inte är riktiga produkter så tycker jag det tyder på att shopen är seriös.
Citera
2026-04-09, 18:39
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Min shop i fråga har nu svarat igen efter en hel dags tystnad i kommunikationen som löpte jättefint först. Jag ska få skicka mitt material till labb för att jag ska kunna vara säker. Även om det visar sig att det inte är riktiga produkter så tycker jag det tyder på att shopen är seriös.
Ja, och i och med att dom är så villiga att låta det analyseras så vågar man gissa att dom inte heller är allt för nöjda.
Citera
2026-04-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ja, och i och med att dom är så villiga att låta det analyseras så vågar man gissa att dom inte heller är allt för nöjda.

Fattar inte vad du menar nu?
Citera
2026-04-09, 18:45
Medlem
jonterls avatar
Jag har nu återskapat samma test med samma kit som trmg.
Resultatet även där identisk. Pissgult på THC-test, ska vara rosa/rött. Mörkbrunt på syntetisk cannabinoid, AM-694.

Jag kommer också höra av mig till shoppen.

https://ibb.co/nMqVwcV1
https://ibb.co/ynbYDDPp
Citera
2026-04-09, 18:48
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Fattar inte vad du menar nu?
Jag menar att eftersom shoppen går med på att analyser din påse, så är dom nog också intresserade av vad det faktiskt är - och om det inte är THCA-isolat så är dom nog inte så nöjda. För jag tror att dom själva kan ha blivit blåsta.

Vi behöver också fortsätta testa andra shoppar och inte bara deras isolat. Jag hade gärna gjort min del men är fullt upptagen med att packa inför en flytt så det är inte läge med labbexperiiment, hur enkla dom än må vara.

Fortsättning följer helt enkelt.
Citera
2026-04-09, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonterl
Jag har nu återskapat samma test med samma kit som trmg.
Resultatet även där identisk. Pissgult på THC-test, ska vara rosa/rött. Mörkbrunt på syntetisk cannabinoid, AM-694.

Jag kommer också höra av mig till shoppen.

https://ibb.co/nMqVwcV1
https://ibb.co/ynbYDDPp

Då har vi bekräftat att två olika shoppars isolat ger samma resultat på EZ-testen.

Citat:
Jag menar att eftersom shoppen går med på att analyser din påse, så är dom nog också intresserade av vad det faktiskt är - och om det inte är THCA-isolat så är dom nog inte så nöjda. För jag tror att dom själva kan ha blivit blåsta.

Vi behöver också fortsätta testa andra shoppar och inte bara deras isolat. Jag hade gärna gjort min del men är fullt upptagen med att packa inför en flytt så det är inte läge med labbexperiiment, hur enkla dom än må vara.

Fortsättning följer helt enkelt.

Okej kul hur vi tänker annorlunda. Jag tänker att eftersom dom står för testet, så har dom inte nåt att dölja. Men som sagt fortsättning följer...
Citera
2026-04-09, 18:56
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Då har vi bekräftat att två olika shoppars isolat ger samma resultat på EZ-testen.
Ni kan mycket väl ha testat samma shops isolat, ingen av er har ju droppat vilken shop så vitt jag har läst.

Citat:
Okej kul hur vi tänker annorlunda. Jag tänker att eftersom dom står för testet, så har dom inte nåt att dölja. Men som sagt fortsättning följer...
Jag menar också att dom inte har något att dölja, utan att dom som sagt har blivit lurade. Dom beställde THCA-islolat men fick am-64 eller vad det nu var.
Citera
2026-04-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ni kan mycket väl ha testat samma shops isolat, ingen av er har ju droppat vilken shop så vitt jag har läst.

Jag menar också att dom inte har något att dölja, utan att dom som sagt har blivit lurade. Dom beställde THCA-islolat men fick am-64 eller vad det nu var.

Jo jag har fått på pm vilken andra shoppen är. Det är två olika shoppar som ger samma resultat.

Min shop i fråga har redan labbtestat denna batch enl. uppgift så jag tror det är där som deras självförtroende grundas.
Citera
2026-04-09, 19:01
Medlem
jonterls avatar
Citat:

Han vet via PM vart jag beställt ifrån och säger att han inte beställt från samma.
Jag följer dock samma moral, outar inget företag förrän jag gett de en chans att göra rätt för sig.

De som tvivlar vidare, testa era grejer.
Citera
2026-04-09, 19:08
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jo jag har fått på pm vilken andra shoppen är. Det är två olika shoppar som ger samma resultat.

Min shop i fråga har redan labbtestat denna batch enl. uppgift så jag tror det är där som deras självförtroende grundas.

Citat:
Ursprungligen postat av jonterl
Han vet via PM vart jag beställt ifrån och säger att han inte beställt från samma.
Jag följer dock samma moral, outar inget företag förrän jag gett de en chans att göra rätt för sig.

De som tvivlar vidare, testa era grejer.
Fair enough.

Jag skulle uppskatta om ni kunde PMa mig med vilka shoppar det är så att jag vet att dom är 'gjorda'.

Edit: Tack för förtroendet boys, jag säger givetvis inget utan det är eran grej att göra. Det jag kan säga är att båda shopparna ligger på min shady-lista.
Senast redigerad av Fanten 2026-04-09 kl. 19:28.
Citera
2026-04-09, 20:34
Medlem
jonterls avatar
Är det någon som lyckas hitta någon hemsida där labbrapporten inte är från Slovenien?

Har nu kollat flera shoppars labbanalys och varenda en verkar härstamma från huvudstaden Ljubljana, Slovenien.
Har bett shoppen jag beställt ifrån att skicka en analys från ett labb som åtminstone befinner sig i Skandinavien. En labbanalys från vilket annat EU-land som helst än just Slovenien hade dock dugit till att börja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in