2026-04-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Om man nu kunde få bort en regim på det sättet - fair enough. Men det funkar ju inte så, vilket vi ser i detta nu.

Det är iranska civila som kommer få lida, och antagligen ändå fortsatt få dras med regimen när lidandet är över.

Sånt här måste komma inifrån. Att USA och Israel kommer utifrån, försöker leka gud och ska styra något som inte är deras sak att styra resulterar i att dom sätter oskyldiga i kläm utan att uppnå någonting. Det är förjävligt.

Ja egentligen är det så. Men bara att bromsa mullorna tycker nog många är bra.
Världsordningen är rubbad sen Putin attackerade Ukraina. Dagen krigande är bara en fortsättning.
Citera
2026-04-07, 17:42
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det kommer inte bli några nukes.

Om det händer något så kommer man att bomba sönder all infrastruktur. Det är inte så svårt egentligen.

USA kan få hela Iran att stanna upp i flera månader om de vill.

Problemet är att detta vore folkmord, men det skiter väl den evige juden fullständigt i. Juden har tjatat om att utplåna Iran sedan slutet av 70-talet.

Jag håller med.

Det kommer inte att bli nån "Iranian doomsday" heller. Det finns alltför många indirekta sätt att sprida en sådan "doomsday", också utan kärnvapen. Och det vet iranierna, och de verkar helt tydligt beredda att köra det spelet till det bittra slutet. Det bittra slutet för alla, inte som en massa Donald-dyrkande idioter eller ärkesionister tror, att det skulle bli ett bittert slut bara för Iran.

Man kan tänkla så här: om Sverige gav sig fan på att "förgöra" Israel, men utan att använda konkreta kärnvapen, hur länge skulle det ta att sätta det i verket? Med kemisk och biologisk krigföring t.ex. 6 månader? 12 månader? Ett par år?

Iran har haft den situationen aktiv i 47 år, hela tiden väl medveten om att både Israel och USA har kärnvapen. Är det nån som inbillar sig att de INTE har kemiska och biologiska vapen tillräckligt för att göra enorm skada, om det uppstår ett läge där alla handskar kommer av. Typ det läge som idiot-Donald stoltserade med för några timamr sedan...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Exakt! Personligen är jag 100% säker på att han skiter i konsekvenserna. Han är nästan 80 år, har oinskränkt makt och bygger monument över sig själv. Han vill gå till historien. Jag kan verkligen inte förstå hur folk kan missa dårskapen och gränslösheten.

Gränsen går vid kärnvapen tror jag.
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fast i ett land med 90 miljoner invånare finns det många kraftverk, många broar. Ja de kan bomba bort allt men det tar nog ett par månader till.

Beror på hur mycket USA tar i. USA har kapacitet till att ställa till med ett ordentligt fyrverkeri. Israel lär ju skicka iväg mycket också.

Några timmars bombande så är troligtvis mer än halva befolkningen utan el och vatten i många månader.

Det skulle bli katastrofalt med tanke på hur isolerade Iran är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Det är slutdaddlat med skäggråttorna. Nu ska de rökas ut och sedan grillas. Från Irans sida är det som vanligt mest krax och sedan inget direkt att backa upp sina standardhot med. Kan eventuellt bli några flygande mopeder och ett par snedskjutande raketer. Eftersom Iran inte kan ersätta det som fyras av så blir det bara ännu tuffare framöver ju mer som smälls av. Att svarva en mopedcylinder med handvev är ett månadsprojekt även om de kör skift.

Det är viktigt att poängtera att Israel (och även USA som Israels allierade) har all rätt i världen att vidta samtliga de åtgärder som krävs för att eliminera det hot Iran utgör mot statens existens. Detta inkluderar riktade avrättningar mot terrorstatens ledning, bekämpningen av samtliga militära och polisiära styrkor, utplånandet av det ekonomiska system med oljeproduktion, bankväsende, energiproduktion och dylikt som finansierar terrorstaten samt en nedmontering av kärnvapenprogrammen, missilproduktion och övrig vapenproduktion.

Israel kan göra detta dels eftersom Iran anföll Israel först och dels utgör ett existentiellt hot mot Israel.

Om det krävs kärnvapen för att sätta terrorstaten ur spel ja då har Israel all rätt att använda kärnvapen mot Iran, inte bara rätt utan en skyldighet att göra så, för att skydda sin befolkning.

Iran väljer själva vägen framåt. De kan kapitulera villkorslöst eller förintas. En mänsklig terrorregim i Iran hade tänkt på sitt folk och kapitulerat.

Israels folk lever ✡️
Citera
2026-04-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Exakt! Personligen är jag 100% säker på att han skiter i konsekvenserna. Han är nästan 80 år, har oinskränkt makt och bygger monument över sig själv. Han vill gå till historien. Jag kan verkligen inte förstå hur folk kan missa dårskapen och gränslösheten.

Just därför bör Iran hissa vit flagg nu direkt och sätta sig vid förhandlingsbordet.

Men tyvärr saknas det nog iq för det.
Citera
2026-04-07, 17:48
Medlem
Imnshos avatar
Kommer Putte att hjälpa Iran på nåt sätt? Intelligence av nåt slag?

Själv förväntar jag mig en drönarattack mot Mar-a-Lago. Då kan det ta hus i helvete på Truth Asocial. Även en ny Lego-video från Iran ligger i korten.
Citera
2026-04-07, 17:52
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Kommer Putte att hjälpa Iran på nåt sätt? Intelligence av nåt slag?

Själv förväntar jag mig en drönarattack mot Mar-a-Lago. Då kan det ta hus i helvete på Truth Asocial. Även en ny Lego-video från Iran ligger i korten.

Det skall tydligen varit en värmesökande manpad som sköt ner F-15 planet. Inte tusan står det "Made in Iran" på sådana där rakskjutande robotor.
Citera
2026-04-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eysedease
Just därför bör Iran hissa vit flagg nu direkt och sätta sig vid förhandlingsbordet.

Men tyvärr saknas det nog iq för det.

Ja Trump förgör varje möjlighet till dialog. Det saknas mycket IQ i USA. Vad är det de vill egentligen?
Citera
2026-04-07, 17:54
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tutankhuman
Kommer inatt bli den tidpunkt i historien som de vise och de lärde i framtiden skall peka på och dyster förklara: "Det var då Den Stora Elden bröt lös"?

Trump medger i princip att han ska atombomba Iran så jag hoppas att det finns några med civilkurage som stoppar honom, hans utspel i media den senaste tiden låter mycket mer skräckinjagande än Putin men jag tror inte att Iran tar betet om att underkasta sig så är också frågan om TACO fegar ur, vilket han borde eller vill rädda ansiktet,

Oroväckande är det i allafall när man inte kan gissa vad som står på tur
Citera
2026-04-07, 17:54
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är viktigt att poängtera att Israel (och även USA som Israels allierade) har all rätt i världen att vidta samtliga de åtgärder som krävs för att eliminera det hot Iran utgör mot statens existens. Detta inkluderar riktade avrättningar mot terrorstatens ledning, bekämpningen av samtliga militära och polisiära styrkor, utplånandet av det ekonomiska system med oljeproduktion, bankväsende, energiproduktion och dylikt som finansierar terrorstaten samt en nedmontering av kärnvapenprogrammen, missilproduktion och övrig vapenproduktion.

Israel kan göra detta dels eftersom Iran anföll Israel först och dels utgör ett existentiellt hot mot Israel.

Om det krävs kärnvapen för att sätta terrorstaten ur spel ja då har Israel all rätt att använda kärnvapen mot Iran, inte bara rätt utan en skyldighet att göra så, för att skydda sin befolkning.

Iran väljer själva vägen framåt. De kan kapitulera villkorslöst eller förintas. En mänsklig terrorregim i Iran hade tänkt på sitt folk och kapitulerat.

Israels folk lever ✡️

Tycker du ja. Typ ingen annan håller med. Vilket ni israeler kommer bli varse, om det går så långt.

Jag vet att det pirrar jättemycket i lille snoppen av tanken på ett raderat Iran, men din post-nut-clarity kommer bli en fet jävla ångest. För vad som kommer drabbas hårdast av en eskalering baserat på denna världsfrånvända logik du själv också ger uttryck för, är det du älskar mest: judar i allmänhet och israeler i synnerhet.

Förstår inte hur du kan tycka det är värt det. Två folk, iranier och judar, som kommer få lida oerhört pga helt meningslösa religiösa och kulturella vanföreställningar.
Citera
2026-04-07, 17:55
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Gårdagens politiker hade nog en annan närhet till krig, eller om de hade personligen vart med. Sett fasorna, så de fanns väl en återhållsamhet. Idag med Trump (draftdoger), eller Putin...nä. Mullorna i Iran ser väl bara mot paradiset, som det mera alltid har varit.

MIn Morfar stred för Wehrmacht. Fängslades 1945 , deporterat till ett sibirisk straffläger ( En Gulag) Återvände till familjen vid frigivningen 1947. Han gick 200 mil tillbaka till vår hemby.

Mullorna och Trump sitter med sina kartor och sina ja-sägare , är så fjärmat från allting när de sitter i sina rum med kristallkronor och äkta mattor och så fast beslutna att offra precis så mycket de kan komma undan med , oftast bara av en anledning. Att hamna i historieböckerna efter sin död. Världen styrs av småsenila gubbar som funderar över sitt eftermäle

Hade skytten på taket bara siktat lite mer åt vänster under Trumps tal , så hade världen sett helt annorlunda ut idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in