2026-01-19, 17:31
Avstängd
Snälla snälla VARFÖR kommer det inte hit?? Vem motarbetar
Mina barn älskar Taco Bell när de hört mig berätta om det

OMG såg nu det öppnat i Stockholm!! 🥳 Undrens tid är inte förbi
Göteburg malmö nästa🙏
Citera
2026-01-19, 17:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Helt OK recension:

https://www.expressen.se/kultur/ar-taco-bell-vart-tre-timmars-ko/
Älskar Taco Bell
Perfekt med liten rulle kött o grönsaker och halv majskolv
Citera
2026-04-05, 22:18
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Precis testat.

Troligtvis vidrigaste snabbmatsslopp jag någonsin ätit.

Bröd med gegga och kassa pommes med mängder av grillkrydda för att skyla över sin uselhet.
Citera
2026-04-06, 03:57
Medlem
Fantens avatar
199 spänn för tio tacos är ändå helt okej.
Citera
2026-05-20, 14:19
Medlem
rovmuns avatar
Har testat detta på Vasagatan i Stockholm.

Första intrycket kom redan strax efter lunch, runt 14 en tisdag. Det såg rätt kaotiskt ut där inne borden var smutsiga och lokalen kändes allmänt stökig. Klientelet bestod mest av gymnasieungdomar och ensamma äldre personer som verkade vilja lägga upp på Instagram att de varit där.

När det gäller maten hade jag ändå vissa förväntningar. Jag åt på den i USA för ungefär tio år sedan, men sedan dess har jag hunnit äta på betydligt fler och bättre restauranger än då.

Smakmässigt påminde det mycket om gamla Taco Bar innan de försökte bli lite finare, eller som ett färdigt tacokit från Ica som man lagar hemma. Min spontana bedömning är att det hamnar någonstans mellan Ica-tacos och Taco Bar.

Det här konkurrerar inte direkt med La Neta när det gäller smak eller kvalitet, även om vissa verkar gå mer på namn, koncept och ursprung än på själva maten. Samtidigt hade jag nog hellre ätit här när man. Varit på mscodnalds, max eller bk flera dagar i rad när man är ute på vägarna.

Mitt betyg blir 2/5. Denna kedja kan de köra till baks för den hör hemma arselet.
Citera
2026-05-27, 16:38
Medlem
Då har man testat på Tacobell. Det blev två burrito 35kr stycket. En köttfärs och en kyckling.
Den förstnämnda smakade mosad barnmat så den får knappt 1 tacoskal i betyg.
Kycklingen var helt okej trots deras miss att lägga alla jalapenos i en klump längst ner. Jag ger den 2,5 tacoskal i betyg.
Summeringen blir att nej jag kommer inte återvända dit.
Tar hellre en burgare på valfritt snabbmatshak för samma peng.
Citera
2026-05-27, 19:55
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Har testat detta på Vasagatan i Stockholm.

Första intrycket kom redan strax efter lunch, runt 14 en tisdag. Det såg rätt kaotiskt ut där inne borden var smutsiga och lokalen kändes allmänt stökig. Klientelet bestod mest av gymnasieungdomar och ensamma äldre personer som verkade vilja lägga upp på Instagram att de varit där.

När det gäller maten hade jag ändå vissa förväntningar. Jag åt på den i USA för ungefär tio år sedan, men sedan dess har jag hunnit äta på betydligt fler och bättre restauranger än då.

Smakmässigt påminde det mycket om gamla Taco Bar innan de försökte bli lite finare, eller som ett färdigt tacokit från Ica som man lagar hemma. Min spontana bedömning är att det hamnar någonstans mellan Ica-tacos och Taco Bar.

Det här konkurrerar inte direkt med La Neta när det gäller smak eller kvalitet, även om vissa verkar gå mer på namn, koncept och ursprung än på själva maten. Samtidigt hade jag nog hellre ätit här när man. Varit på mscodnalds, max eller bk flera dagar i rad när man är ute på vägarna.

Mitt betyg blir 2/5. Denna kedja kan de köra till baks för den hör hemma arselet.
La Neta är en av mina största restaurangbesvikelser här i Stockholm. Trist lokal och även om maten inte var dålig, så levde det inte riktigt upp till hypen. Vad gäller Taco Bell så är mina förväntningar ganska exakt 'mellan hemmatacos och gamla Taco Bar'.
Citera
2026-05-28, 15:17
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
Då har man testat på Tacobell. Det blev två burrito 35kr stycket. En köttfärs och en kyckling.
Den förstnämnda smakade mosad barnmat så den får knappt 1 tacoskal i betyg.
Kycklingen var helt okej trots deras miss att lägga alla jalapenos i en klump längst ner. Jag ger den 2,5 tacoskal i betyg.
Summeringen blir att nej jag kommer inte återvända dit.
Tar hellre en burgare på valfritt snabbmatshak för samma peng.

Låter inte ens som att taco bell duger som fyllemat en sen kväll. Fyfan alltså
Citera
2026-05-29, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Låter inte ens som att taco bell duger som fyllemat en sen kväll. Fyfan alltså

Min objektiva syn är såklart nej. Men det finns ju tacobell förespråkare här i tråden så jag säger inte att jag har rätt men jag skulle nog hellre gå till tacobar o ta en nachodeluxe om man ska jämföra dom två snabbmatskedjorna med tex-mex inriktning. Dock ska vi tilläga att som fyllekäk fungerar väll i princip allt?

Men någon Tacobell gillare får gärna svara på om man bara beställt något dåligt val, har dom någon signatur rätt likt bigmac på mcd/whopper bk?
Citera
2026-05-30, 12:46
Medlem
Har dem crunchwrap supreme?
Citera
2026-06-04, 12:58
Medlem
Roffedyngiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Har dem crunchwrap supreme?

Japp. Testade den i Täby idag. Mest sallad, sen kändes det som att det var nån slags indisk tikka masala som var själva maten. Är det tänkt att salladen ska vara det "crunchy" Degiga pommes med massor av pommeskrydda på. 114kr för ett Meal.

Verkade vara tre typ Syrian-brudar som jobbade, den ena satt ute i restaurangen och höll på med laptopen.

Kul med lite annorlunda läsk tex. Sprite cherry och såna grejer.

Kommer inte att gå tillbaka.
Citera
2026-06-26, 21:35
Medlem
fjolla666s avatar
Katastrof dåligt tyvärr. Vi testade det mesta på menyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in