2026-04-05, 16:18
Medlem
Connykrims avatar
Härligt språkbruk från en president i världspolisens nation

Förstår inte amerikanerna nu att trump är en psykopatisk galning? Med alla dessa påståenden? Inte ens putin går ut med sånna uttalande och han är ju bevisad maktdåre!
Citera
2026-04-05, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Den vidriga orange råttan Trump måste vara helt desperat när han skriver detta!

"Tuesday will be Power Plant Day, and Bridge Day, all wrapped up in one, in Iran. There will be nothing like it! Open the F****n’ Strait, you crazy b******s, or you’ll be living in Hell - JUST WATCH!," Trump said, ending his Easter morning post with: "Praise be to Allah."

Nära psykiskt sammanbrott? Nästan i still med alkisen Medvedev i moZkva?!
Vad händer på tisdag?

Misstänker att vi får höra "couple av weeks" igen fr idioten plus gråt/anklagelser mot NATO/Europa som inte vill "hjälpa till"!
frågan är om inte senaten stoppar han om han ska slå ut alla kraftverk som är ett krigsbrott. tror fan inte han kommer tillåtas genoföra det faktist.
Citera
2026-04-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
frågan är om inte senaten stoppar han om han ska slå ut alla kraftverk som är ett krigsbrott. tror fan inte han kommer tillåtas genoföra det faktist.

Amerikanska befälhavare är skyldiga att laglighetspröva sina order och de har hjälp av JAG-jurister för att göra detta. Kraftverksfrågan är en så kallad gråzon och befälhavarna kommer sannolikt inte vägra genomföra sina order.
Citera
2026-04-05, 16:36
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Ser inget fel i vad Trump skrev, är han den första presidenten att säga praise be to Allah? Det borde ju musslor tycka är fint?

Hoppas han går full retard på tisdag och vi vaknar upp till att Iran gjorts om till en parkeringsplats
Citera
2026-04-05, 16:41
Medlem
Snapcounts avatar
Trump börjar ta "cred" av förhandlingarna Oman/Iran :

USA:s president Donald Trump sade till Fox News på söndagen att han tror att det finns en "god chans" att nå en överenskommelse med Iran på måndagen.

- Jag tror att det finns goda chanser imorgon. De förhandlar nu," sa han till Fox News.

Trump har gett Iran en deadline till måndag för att återöppna Hormuzsundet.

"Om de inte gör en överenskommelse snabbt överväger jag att spränga allt och ta över oljan.

https://www.berlingske.dk/internationalt/trump-oejner-mulig-aftale-om-hormuzstraedet-med-iran-mandag?referrer=RSS

..eller om det är ngr andra förhandlingar, som ingen har hört talas om..
Citera
2026-04-05, 16:53
Medlem
eldrattans avatar
Napalm borde fungera ypperligt för kustremsan och även mot en del mindre öar. Det kommer stjäla syret från skäggråttornas bon under jorden och i grottorna.
Citera
2026-04-05, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ser inget fel i vad Trump skrev, är han den första presidenten att säga praise be to Allah? Det borde ju musslor tycka är fint?

Hoppas han går full retard på tisdag och vi vaknar upp till att Iran gjorts om till en parkeringsplats
Trump kanske e den förste presidenten att säja praise be to Allah. Men alla predidenter har varit tydliga i sitt stöd till islamister genom deccenierna. T ex stödet till islamisterna i Afganistan under 1980-talet eller när 15 av dom 19 flygplanskaparna vud 9/11-attackerna var från Saudiarabien så beslutade presidenten att attackera det mest sekulariserade landet av arabstaterna, nämligen Irak. Islamisterna ville man inte gå efter. Iran kommer inte bli en parkeringsplats. Den iranska regimen kommer överleva detta. Däremot e Trumps dagar räknade. Hans tid vid makten e snart slut.
Citera
2026-04-05, 17:02
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Trump börjar ta "cred" av förhandlingarna Oman/Iran :

USA:s president Donald Trump sade till Fox News på söndagen att han tror att det finns en "god chans" att nå en överenskommelse med Iran på måndagen.

- Jag tror att det finns goda chanser imorgon. De förhandlar nu," sa han till Fox News.

Trump har gett Iran en deadline till måndag för att återöppna Hormuzsundet.

"Om de inte gör en överenskommelse snabbt överväger jag att spränga allt och ta över oljan.

https://www.berlingske.dk/internationalt/trump-oejner-mulig-aftale-om-hormuzstraedet-med-iran-mandag?referrer=RSS

..eller om det är ngr andra förhandlingar, som ingen har hört talas om..
Det är en förhandling om Hormuszundet. Kanske får de till ett avtal kring dess öppnande. Men inga krigsmål uppfylls ju av det.
Citera
2026-04-05, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Det låter som en retarderad och dålig lösning.
I det fall ditt scenario sker via atombomb, skulle ju stora delar av oljeproducerande stater åtminstone temporärt (månader/år) upphöra med olja, gas och gödsel produktion.

En fet lågkonjunktur skulle bli följden.

I det fall USA/Israel inte använder atombomb, blir det ändå en lågkonjunktur, men inte lika långvarig.

Jag tror mera på förhandling, sanktioner och inspektioner.
Citera
2026-04-05, 17:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det är en förhandling om Hormuszundet. Kanske får de till ett avtal kring dess öppnande. Men inga krigsmål uppfylls ju av det.

Samtidigt har jag svårt att se att Iran ger upp sitt "spader ess" för ingenting till Trump. Så det kan ju tänkas att han får svälja någon kamel på resan...

.och den sista frågan : Kan Iran lita på Trump ?
Citera
2026-04-05, 17:13
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Samtidigt har jag svårt att se att Iran ger upp sitt "spader ess" för ingenting till Trump. Så det kan ju tänkas att han får svälja någon kamel på resan...

.och den sista frågan : Kan Iran lita på Trump ?
Jag tror inte det blir något avtal och de vågar nog inte lita på honom förrän de ger upp.
Citera
2026-04-05, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Amerikanska befälhavare är skyldiga att laglighetspröva sina order och de har hjälp av JAG-jurister för att göra detta. Kraftverksfrågan är en så kallad gråzon och befälhavarna kommer sannolikt inte vägra genomföra sina order.
Dom räknas som civil infrastruktur. Vi och usa har precis tvingat ryssland att sluta med deta 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in