Citat:
Ursprungligen postat av
erectionem
Varför har Åklagarmyndigheten så bråttom med att väcka åtal mot henne?
Det är snarare tvärtom så att åklagarmyndigheten har väldigt obråttom med att väcka åtal. De är nämligen enligt lag skyldiga att hantera ett ärende som detta med särskild skyndsamhet. Men här går det månad efter månad utan att det händer någonting, och åklagaren och sprungit och gömt sig och skyller på att det minsann finns 16000 andra mer viktiga ärenden för honom att grotta ner sig i.
Nej, det är alldeles uppenbart att åklagaren har problem med sin utredning, det har jag påpekat sedan lång tid tillbaka, och nu börjar fler och fler inse att det är så som jag sagt hela tiden.
Om detta sedan i slutänden trots allt leder till åtal eller inte, återstår att se. Men jag måste ändå säga att de problem som åklagaren uppenbarligen har, till trots, så vore det särdeles anmärkningsvärt om det inte väcks någon form av åtal.
För även om åklagaren t.ex. inte kan bevisa narkotika i påsen, om det nu fanns någon påse, så hade ju Katja trots allt restprodukter efter kokain i blodet. Eller ska det visa sig att något klantarsel på polisstationen har blandat ihop prover? Det skulle inte förvåna mig!