Citat:
Ursprungligen postat av
SthlmHolmes
Var hittar jag denna dagbok?
I Ms anteckningar från cellen står det ju att G ville se sin mamma död.
Och i öveigt har hon ju skrivit att de begått brottet så varför skulle G slippa undan med tidsbestämt? Speciellt som han var den som kapade av huvudet och kastade i återvinningen?
Det är väl också tack vare M som polisen fick händelseförloppet klart för sig, även om hon ljög om vem som gjorde vad. Men G ljög mest hela tiden om allting.
Det är väl det råa och utdragna dödandet och den dokumenterade planeringen som ger livstid? Att G sedan varit entusiastisk i att skända kroppen är väl osmakligt, men inte juridiskt det som ger livstid.
Det är inte heller vad de åtalade ljuger om som ger livstid utan det förlopp rätten kan visa de döms för, vilket gör att M som skurit sig i händerna gissningsvis kommer att anses ha varit "mer" skyldig, även om det vore konstigt om inte båda döms för mordet.
Jag är ingen jurist, men ungefär så tänker jag.
"Dagboken" är meddelanden på Snapchat som M skickat till sig själv och vad jag sett lyfter man bara fram olika inlägg som har känts relevanta för utredarna, vilket öppnar för att försvaret kan hävda att mordplanerna på något sökt sätt skulle kunna ses som tagna ur sitt sammanhang. "Dagboken" i sin helhet har jag inte sett i fupen heller.