2026-04-02, 17:42
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
https://www.dn.se/sverige/man-dod-efter-skjutning-i-sodertalje-boende-racker-nu/

"Samir bor i området sedan mer än 40 år tillbaka. Han är bedrövad över skjutningen.
– Det räcker nu. Det räcker nu, säger han.
– Vad är det som sker i Sverige? Det är lika illa var det än händer, i Södertälje eller Stockholm. Man vaknar och hör om sånt här varje dag. Men det är första gången det är så nära, säger han."

Komiskt när invandrare undrar vad som sker i Sverige.
Saker sker i Sverige för att de och deras landsmän har valt att flytta hit och kaoza, inget annat.
Citera
2026-04-02, 17:46
Medlem
Nätverk May är tydligen på uppgång längs röda linjen enligt info i tråden om skjutningen i Vårby. Om denna kille dyker upp som vittne i utredningen om mordet på Adriana ligger det väl när tillhands att tro att han antingen är med eller mot May.

Svårt att se att man beställer mord för att någon vittnat, men hey - det är 2026 och mordbeställningar verkar i vissa kretsar vara något man tar till för de flesta problem.

Någon som top of mind vet om han vittnade för eller emot May i Adrianafallet? Om han vittnade för borde det ha varit fiender till det nätverket som låg bakom. Mycket olika ligor hela vägen från Bredäng till Botkyrka.
Citera
2026-04-02, 18:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
"Lärare". Ljusårs skillnad mellan lärarvikarie och lärare.
Nej, verkligen inte. Titeln är lärare - vikarie är en anställningsform precis som tillsvidare, inte en yrkestitel.
Citera
2026-04-02, 18:08
Medlem
1335991s avatar
Om denna BO är dömd för brott,
mordbrand är för mig rätt så allvarligt,
varför är han ens anställd som fritidsledare?
Begär man inte att få belastningsregistret
i Salems kommun?
Citera
2026-04-02, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, verkligen inte. Titeln är lärare - vikarie är en anställningsform precis som tillsvidare, inte en yrkestitel.

Hen menar kanske att även helt outbildade kan vikariera.
Citera
2026-04-02, 18:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nja, är det verkligen så nuförtin? Jag hoppade in som "vikarierande lärare" när jag pluggade annat. Jag var långtifrån utbildad lärare. En lärare som har ett vikariat borde väl kallas för "visstidsanställd lärare"? Kan väl kvitta egentligen, men kan säga något om BO:s tidigare, och nuvarande, liv...
Citera
2026-04-02, 18:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nja, är det verkligen så nuförtin? Jag hoppade in som "vikarierande lärare" när jag pluggade annat. Jag var långtifrån utbildad lärare. En lärare som har ett vikariat borde väl kallas för "visstidsanställd lärare"? Kan väl kvitta egentligen, men kan säga något om BO:s tidigare, och nuvarande, liv...
Fast du var då obehörig lärare .. de får i princip bara vikariat eller tidsbestämd anställning.
Däremot finns behöriga lärare som hoppar in på vikariat, framför allt längre vikariat.

Det är inte anställningsformen som avgör om man är lärare eller inte - det är utbildningsnivå/legitimation som avgör
Citera
2026-04-02, 18:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hen menar kanske att även helt outbildade kan vikariera.
Ja så är det ju -men även de med lärarlegitimation/lärare kan ju arbeta på vikariat
Citera
2026-04-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monstreran
Vad tros om motiv? På fb såg det ut som om han var gift innan men finns ej uppgifter på ratsit.
För att syrianer giftermål inte registreras på samma sätt som svenska
Citera
2026-04-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroo20
Hört från människor som kände han att han hade hotbild pga han va vittne i något fall.
Snacka om efterbliven babbe, då kanske man inte ska jobba i den staden som man vittnat ett mord?
Citera
2026-04-02, 18:53
Medlem
Är det förhastat att antingen dra följande slutsatser:
Läraren var släkt med gängkriminell,
alt läraren var involverad i kriminalitet vid sidan om sin anställning..
Citera
2026-04-02, 18:54
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Vad kan en lärare bidra med för information?
Tja... ungefär samma sak som alla bad boys som funnit Allah och började jobba på fritidsgårdar... där de rekryterade ungdomar. Till gängen som de enligt egen utsago inte hade något mer med att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in