2026-03-29, 17:42
Medlem
Automatisk genomsökning har stängts av eftersom din antivirusdatabas är utdaterad.
Uppdatera den direkt. Klickar då på "Uppdatera". Kommer då till "Uppdateringar".

Senaste sökning efter uppdateringar: Idag 17:36 - Genomfördes inte

Uppdateringshistorik
Device Protection
Mottagen 2026-03-18 15:18 - Misslyckad

Nån som vet vad det handlar om och kan guida mig? Har F-secure till 2029.
Citera
2026-03-29, 18:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nu sökte jag lite snabbt på deras supportforum -> https://www.f-secure.com/se-sv/support

Sök på "Device Protection" med utan " så finner du mängder med inlägg. Det verkar vara ett känt problem. Du finner kanske något här som kan hjälpa ditt problem.
Citera
2026-03-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Nu sökte jag lite snabbt på deras supportforum -> https://www.f-secure.com/se-sv/support

Sök på "Device Protection" med utan " så finner du mängder med inlägg. Det verkar vara ett känt problem. Du finner kanske något här som kan hjälpa ditt problem.
Tack!!
Citera
2026-03-29, 18:33
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Automatisk genomsökning har stängts av eftersom din antivirusdatabas är utdaterad.
Uppdatera den direkt. Klickar då på "Uppdatera". Kommer då till "Uppdateringar".

Senaste sökning efter uppdateringar: Idag 17:36 - Genomfördes inte

Uppdateringshistorik
Device Protection
Mottagen 2026-03-18 15:18 - Misslyckad

Nån som vet vad det handlar om och kan guida mig? Har F-secure till 2029.

Du kan manuellt aktivera genomsökning. Info finns på angiven länk.

Hursom så låter det där konstigt så ta kontakt med F-Secure om det.
Citera
2026-03-29, 21:21
Medlem
Det som inte funkar behöver jag verkligen det? Räcker inte nedanstående?

Genomsökningsrapport - F-Secure
den 29 mars 2026 21:14:45 - 21:17:00 (UTC+02:00)
Genomsökningstyp: Virusgenomsökning
Resultat
Inga skadliga objekt hittades
Genomsökta objekt: 12567
Citera
2026-03-30, 06:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nja, du bör har en full och uppdaterad databas när man uppdaterar sitt antiviruspaket. Man bör alltid se till så säkerhetsprogrammen man har är fullt uppdaterad.

Blir detta samma sak idag om du uppdaterar databasen? Det kan har varit något tillfälligt avbrott igår från leverantören.
Citera
2026-03-30, 06:52
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Det som inte funkar behöver jag verkligen det? Räcker inte nedanstående?

Genomsökningsrapport - F-Secure
den 29 mars 2026 21:14:45 - 21:17:00 (UTC+02:00)
Genomsökningstyp: Virusgenomsökning
Resultat
Inga skadliga objekt hittades
Genomsökta objekt: 12567

Kontakta F-Secure.
Citera
2026-03-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Nja, du bör har en full och uppdaterad databas när man uppdaterar sitt antiviruspaket. Man bör alltid se till så säkerhetsprogrammen man har är fullt uppdaterad.

Blir detta samma sak idag om du uppdaterar databasen? Det kan har varit något tillfälligt avbrott igår från leverantören.
Jag körde manuell koll idag också. Tror att jag måste vänta någon dag för att se resultatet från automatisk kontroll. Jag ser det i senaste händelser. Automatisk kontroll görs inte om jag kör manuell?
Citera
2026-03-30, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kontakta F-Secure.
De har usel service via telefon. För några månader sen ringde jag men jag gav upp efter en halvtimme. Hade det funnits mej så hade det varit bra.
Citera
2026-03-30, 18:22
Medlem
1FFs avatar
Citat:
De har usel service via telefon. För några månader sen ringde jag men jag gav upp efter en halvtimme. Hade det funnits mej så hade det varit bra.

De har en chatt och ett användarforum också. Forumet är ju bättre att fråga i än här på Fb.
Citera
2026-04-01, 10:57
Medlem
Har fått svar från f-secure.

När det gäller din förfrågan, se till att du kör på minst Windows 10 version 21H2 och högre för att få stöd av F-Secure. Om din Windows-version stöds, vänligen ta bort befintlig F-Secure-säkerhet från din dator med hjälp av F-Secure avinstalleringsverktyg. När avinstallationen har slutförts kan du fortsätta att installera F-Secure .
Vänligen följ instruktionerna nedan.

Steg 1: Ladda ner F-Secure Uninstaller Tool på denna webbadress:
https://download.sp.f-secure.com/uninstallationtool/FsUninstallationTool.exe
Steg 2: Dubbelklicka på den nedladdade filen och följ instruktionerna i enlighet med detta.

Steg 3: Vänta och stäng inte av datorn eftersom den kommer att startas om automatiskt när den har slutförts.

Därefter följer du instruktionerna nedan för att framgångsrikt installera F-Secure .

Steg 1: Se till att ditt Windows-system är helt uppdaterat.

Steg 2: Avinstallera alla andra säkerhetsprogram (eg.Norton, McAfee, AVG) och andra spionprogram.

Steg 3: Logga in på F-Secure MySafe via länken nedan:
https://my.f-secure.com/login

Steg 4: Ange ditt e-post-ID och lösenord.
***Klicka på glömt lösenord om du inte kommer ihåg ditt MySafe-lösenord.

Steg 5: Scrolla ner och klicka på licensen som är registrerad på den här enheten. Välj att "frigöra" licensen. Senare klickar du på "add new enhet" för att skapa en ny installation. Ladda ner och kör installationsprogrammet.

Steg 6: Följ installationsstegen på skärmen (välj språk, acceptera programvarans villkor och villkor).

Steg 7: Klicka igenom de återstående stegen och starta om datorn när du får instruktioner.

Med vänliga hälsningar,
Ingenjör för teknisk support
Citera
2026-04-01, 11:08
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Har fått svar från f-secure.

När det gäller din förfrågan, se till att du kör på minst Windows 10 version 21H2 och högre för att få stöd av F-Secure. Om din Windows-version stöds, vänligen ta bort befintlig F-Secure-säkerhet från din dator med hjälp av F-Secure avinstalleringsverktyg. När avinstallationen har slutförts kan du fortsätta att installera F-Secure .
Vänligen följ instruktionerna nedan.

Steg 1: Ladda ner F-Secure Uninstaller Tool på denna webbadress:
https://download.sp.f-secure.com/uninstallationtool/FsUninstallationTool.exe
Steg 2: Dubbelklicka på den nedladdade filen och följ instruktionerna i enlighet med detta.

Steg 3: Vänta och stäng inte av datorn eftersom den kommer att startas om automatiskt när den har slutförts.

Därefter följer du instruktionerna nedan för att framgångsrikt installera F-Secure .

Steg 1: Se till att ditt Windows-system är helt uppdaterat.

Steg 2: Avinstallera alla andra säkerhetsprogram (eg.Norton, McAfee, AVG) och andra spionprogram.

Steg 3: Logga in på F-Secure MySafe via länken nedan:
https://my.f-secure.com/login

Steg 4: Ange ditt e-post-ID och lösenord.
***Klicka på glömt lösenord om du inte kommer ihåg ditt MySafe-lösenord.

Steg 5: Scrolla ner och klicka på licensen som är registrerad på den här enheten. Välj att "frigöra" licensen. Senare klickar du på "add new enhet" för att skapa en ny installation. Ladda ner och kör installationsprogrammet.

Steg 6: Följ installationsstegen på skärmen (välj språk, acceptera programvarans villkor och villkor).

Steg 7: Klicka igenom de återstående stegen och starta om datorn när du får instruktioner.

Med vänliga hälsningar,
Ingenjör för teknisk support

Hur skrev du din fråga?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in