2026-04-01, 09:07
Medlem
Jag var på plats och det var uteslutande svartskallar som buade åt Polens nationalsång. Vi svenskar ropade ”lägg av” och ”håll käften, svartingar!”, vilket jag nu i efterhand inser tyvärr kan blivit ihopklumpat med apvrålen från blattarna.
2026-04-01, 09:08
Medlem
Bocconis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
haha sluta tönta er. Det är del av spelet att psyka motståndarna. Ni förstör fotbollen med erat trams.

Det handlar om vett och etikett.. Det hör såklart till att psyka motståndaren, däremot så handlar det om högklassigt beteende att visa respekt under nationalsången. Det är lite som den oskrivna regeln att man som spelare inte kliver på ett annat lags klubbmärke, eller en annan nations flagga för den delen.
2026-04-01, 09:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Hejar egentligen på båda länderna eftersom jag är polack men Sverige har varit mitt hem i över 40 år.

När svenska fans buade under polska nationalsången, så har jag tyvärr ingen sympati för svenska fotbollslaget mer. Man buar inte ut ett annat lags nationalsång, det är bara så jävla lågt bonnabeteende.
Man kan undra var Sverige hittat sina jävla luffare till publik på läktaren.
Du har helt rätt!
Brist på respekt och
ett osportsligt lågvattenmärke.

Men idag består landet Sverige av överdrivet många korkskallar tyvärr.
2026-04-01, 09:12
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocconi
Det handlar om vett och etikett.. Det hör såklart till att psyka motståndaren, däremot så handlar det om högklassigt beteende att visa respekt under nationalsången. Det är lite som den oskrivna regeln att man som spelare inte kliver på ett annat lags klubbmärke, eller en annan nations flagga för den delen.
Det fetmarkerade är ju ett nytt påhitt som är ren bullshit. Performativt poserande.
2026-04-01, 09:13
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravlingola
Jag var på plats och det var uteslutande svartskallar som buade åt Polens nationalsång. Vi svenskar ropade ”lägg av” och ”håll käften, svartingar!”, vilket jag nu i efterhand inser tyvärr kan blivit ihopklumpat med apvrålen från blattarna.

Polen är ju känt för att inte ta in sandapor, förmodligen därför de buade.
2026-04-01, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bocconi
Sverige lyckades vinna mot Ukraina och Polen som är två duktiga fotbollslag, man har därför varit tillräckligt ''bra'' för att få spela ett VM i sommar. I sport så måste man få ha lite tur, hade man inte varit tillräckligt duktiga så hade denna ''turen'' aldrig inträffat.

Polen var dock det bättre fotbollslaget.Inget snack om den saken.
Bollen är rund och man kan vinna i fotboll emot en bättre motståndare ändå.
Det handlar om undantagsfall naturligtvis.

Är jag den enda som tycker att Polen skulle haft straff för övrigt?

Lindelöf missar ju helt spel på boll och allt han träffar är motståndaren..var det Kaminski?

Jag tycker att det var straff..utan tvekan..så rub of the green både vad gäller spel som avgörande domslut.
2026-04-01, 09:14
Medlem
Bocconis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Det fetmarkerade är ju ett nytt påhitt som är ren bullshit. Performativt poserande.

Det har väl varit så i minst 20 år, så speciellt nytt är det väl kanske inte.
2026-04-01, 09:15
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Anmärkningsvärt att Europas sämsta fotbollslandslag skall spela VM i USA. Utan hemmaarenan hade det blivit godnatt, speciellt om matchen spelades i Polen. Men i fotboll är hemmaplan den 12:e spelaren, det vet alla som sysslar med odds eller oddssättning. Hemmafavören är t.e.x inte alls lika stark i hockey.

Men att Sverige trillade in på ett bananskal är ju lite kul. Det blir roligare att följa turneringen om Sverige är med, men förbered er på att Europas sämsta fotbollslandslag kanske inte lyckas göra ett enda mål i hela turneringen. Sverige har egentligen inte där att göra, det är lite som att sätta Kuwait i ett hockey vm.

Sluta gnäll! Vi blev kidnappade av en sinnessjuk Dansk som med "experimentet" totalt körde ner landslaget.
Dessa två matcher med Potter har ju visat att vi är betydligt bättre än haveriet i höst.
Polen hade för övrigt hemmaplansfördel förra gången.
2026-04-01, 09:16
Medlem
Såg hela matchen, självklart med svenska ögon. Men ändå- det är ett fantastiskt gnällande från polski om att domaren var genomusel och att han in princip var Sveriges 12e spelare. Vad har jag missat egentligen?
2026-04-01, 09:18
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengasteinn
Såg hela matchen, självklart med svenska ögon. Men ändå- det är ett fantastiskt gnällande från polski om att domaren var genomusel och att han in princip var Sveriges 12e spelare. Vad har jag missat egentligen?

jag vet inte...Tycker det är helt sjuk retorik.
2026-04-01, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengasteinn

Att Polen skulle haft straff.
2026-04-01, 09:20
Medlem
brunnsangs avatar
Hoppas vm studion endast består av män som faktiskt deltagit i liknande mästerskap och inte avdankade lesbianer som spelat och förlorat mot gnäggets p15 lag. Så tröttsamt att lyssna på någon kvinnlig "expert" som spelar sämre fotboll än en manlig division 5 spelare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in