Citat:
Ursprungligen postat av
alanlissa87
Alla?
Alla jag känner till lite om har ju samma grundstory i sin tro. Man uppfattar bara lite olika hur man ska tolka Gud och lever efter dennes rättesnören. Det betyder ju inte att 39999 har fel....
dom egyptiska gudarna? ja där anser ju vissa att dom är demoner som kanske t.om fortfarande styr oss......kanske är dom bara hedniska gudar, kanske är dom en missuppfattning om en Gud av ett primitivt samhälle som inte kunde tänka sig bara en Gud eftersom deras tillvaro var så uppdelad i faser och årstider så de kulturellt behövde flera gudar.
Alla kan de facto inte ha rätt.
Om jag tycker det är rätt att ha ihjäl grannen som klipper gräs på sabbaten, eller spikar, trots att man varnat flera gånger, men andra säger att det är ok att synda så svårt... hur ska man få ihop det?
Satans domstol sätter en i fängelse, fast man bara uppfyller herrens lag, såsom Jesuses gjorde. Han sade ju tydligt själv att han var där för att uppfylla lagen.
Men självfallet handlar det här inte bara om den kristna sekten. Det finns många fler religioner.
För mig personligen blir det lite svårt med köttssynd. Hur är det när man runkar? Och för stunden har begär till en porrskådis?
Ateisterna säger att det inte gör något att man limmat ihop sporttidningarnas bilder på alla svenska bejbs som sportar, från Khaddi Sagnia till Frida Karlsson.
Men man undrar ju.
Hur ser du på det? Hur är det med spikande på sabbaten, runkande och Jesus uppfattning om att lagen skall uppfyllas?