2026-03-31, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Varför är den ok enligt dig?
Det är väl för tidigt att ropa "hej förrän man är över bäcken".
Men det är en lagändring som går åt rätt riktning.

Antagligen kan polisen jobba på ett mer effektivt sätt.

Ok, för att jag inte motsätter mig den. Eftersom det inte finns något offer blir straffvärdet lågt och därmed lågprioriterat av polisen. Dumpen har gjort en stor sak av något som mer eller mindre blir ett slag i luften.Polisen är redan effektiva . De har en avdelning enbart för dessa brott och lagför drygt 1000 per år och spränger pedofilringar.
Citera
2026-03-31, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn1233
Naturligtvis inte, men det är ju betydligt större chans att kontakt med en 19-åring känns mer okej för 14-åringen då dom kanske är i samma umgängeskrets än att någon jävla gubbe från andra sidan landet lägger till på Snapchat och helt utan kontext börjar äckla sig.
Det gällde dessutom chattar med 19-åringar kontra fysiska möten med äldre gubbar, då det var just 18-19-åringars chattar med yngre vi pratade om.
Jag har redan utvecklat detta i ett tidigare inlägg.

För att dom ger efter sina pedofilbegär istället för att stoppa och vända bilen och åka hem.
Hade en 14-åring lagt till mig på Snapchat och bett mig om en fysisk träff så hade inget hänt, men i gäddornas fall så faller dom pladask när fiskaren ber om träff, det är ju ett problem.
Jag och resten av oss som inte är pedofiler hade inte ens accepterat förfrågan på Snapchat, men pedofilerna ser ju inget problem i det.

Ännu värre är det med de som pratat med "mammor" med småbarn och diskuterar vad de vill göra med barnen, dessa är inte bara ensamma och söker närhet från första bästa, de är riktiga monster och behöver låsas in.

Att de som faller för 14-åringar känner sig ensamma och saknar närhet är ett dåligt argument som många kör med, det finns mängder med vuxna kvinnor på dejtingappar och liknande som de kan rollspela ut sina sjuka fantasier med, antingen i chattar eller IRL, det är ju inget konstigt, men ändå ska de blanda in barn, det är väldigt fel.
Är de så desperata så hade ju en prostituerad vuxen kunnat lösa problemet, det är inte rätt men det är inget som befläckar någon för resten av livet, det är trots allt två vuxna emellan.

Att vi inte kan förstå hur de kan vara så dumma att de väljer att försöka träffa ett barn beror på att vi med friska hjärnor helt enkelt inte ser det på samma sätt som dessa gör, i deras värld är det inte konstigt liksom.

Du får nog lära dig att skilja på att vilja och att få. Ingen fjortis träffar en för dem helt okänd 40-50 plussare. Dumpengubbarna vill, men får inte så enkelt är det.
Till 99.99 % blir fjortisar utsatta av närstående av olika slag och åldrar, de som via yrket eller fritidsaktiviteter har naturlig kontakt med barn och av någorlunda jämnåriga.
Dumpens scenarion är helt verklighetsfrämmande. De speglar att det finns män som söker tonåringar , men absolut inget mer.
Citera
2026-03-31, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Så för att chansen är större är det okej? Har läst dina inlägg och det som framgår verkar vara att du försöker argumentera att det på något sätt skulle vara förmildrande omständigheter att någon som är 19 utsätter en 14 åring istället för någon som är 50+ vilket är rätt sinnessjukt.

Alltså hur många dumpen chattar har du läst? För du verkar genuint inte ha koll. Den som i 90% av fallen "Helt utan kontext" börjar "äckla sig" är ju i 90% av fallen dumpenfiskaren, vilket dom försvarar sig med att inget ansvar kan läggas på fantaibarnen

Åter igen du verkar ha noll koll, det är inte alla som åker för att träffa nån, exempelvis 342. Du är nog också duktigt naiv som tror att den initiala kontaken med dumpen sker under premissen att personen är 14 år. Det är snarare deras modus att utge sig för att vara myndiga eller en bit över för att sedan ändra sig när dom "byter forum". Det etableras alltså en relation innan "14,9 år" bomben droppas.

Du nämner dejting appar, vart tror du majoriteten av kontakter sker? Undrar genuint då med hull o hår verkar svalt dumpens skitsnack.

Någon med en frisk hjärna har inga som helst problem att förstå varför en ensam människa stannar i en konversation när motparten är överintresserad av dom, det hela är genuint väldigt sorgligt och dom hade sannolikt inte brytt sig som personen dom skrev med var 14 eller 40.

För den delen vad tror du tonåringar pratar med varandra om i din värld? Är det bara saft o bullar? Du kunde på något sätt relativisera att någon som är 14 pratar med någon som är 18, men om pratas det sex i den åldern blir dom befläckade för livet?

Ser du själv ditt hyckleri med att moralkärringa sig över fantasibarn när du istället föreslår att någon hit-smugglad balttjej ska utsättas istället?

Jag har inte kollat jättemycket på Dumpen nej, så där kan jag absolut ha fel i deras tillvägagångssätt i hur de får napp på gäddorna.

Gällande 19-åringar, nej, det är inte okej att förgripa sig på någon oavsett ålder givetvis, men jag nämner specifikt chattar med 19-åringar kontra fysiska möten med gubbar, då någon nämnde just detta tidigare i tråden.
Angående saft och bullar, jag förstår såklart att ungdomar snackar med varandra om grövre grejer, skillnaden är att göra det med jämnåriga och med äldre gubbar. Jag tror det senare kan upplevas som mycket obehagligt.

Jag har inte nämnt någon hitsmugglad balttjej, det finns t.ex frivilliga eskorter.
Dåligt exempel men det var mest för att belysa att det finns andra mindre extrema vägar att gå än att falla för frestelsen att träffa ett barn.
Det här med ensamhet som du nämner är jag beredd att hålla med dig om, men någonstans borde de ändå kunna känna att det inte är rätt att snacka med någon som är så pass ung.

Edit:
Du nämner #342, visst han stoppar medvetet ett försök till träff, men han skickar ändå dickpics och skriver mycket olämpligt med någon han tror är 14.
Senast redigerad av anvandarnamn1233 2026-03-31 kl. 11:00.
Citera
2026-03-31, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ok, för att jag inte motsätter mig den. Eftersom det inte finns något offer blir straffvärdet lågt och därmed lågprioriterat av polisen. Dumpen har gjort en stor sak av något som mer eller mindre blir ett slag i luften.Polisen är redan effektiva . De har en avdelning enbart för dessa brott och lagför drygt 1000 per år och spränger pedofilringar.
Det finns i praktiken bara en positiv aspekt av den lagen och det är att använda den som ett verktyg.
Idag faller ju många av fallen på om de har övergreppsmaterial sparat på en enhet, och då blir rubriken annorlunda. Så om polis kan använda denna för att skapa bevis emot en redan känd gärningsperson och därför få personen dömd.

Det komiska här är lite moment 22. Polis har redan påpekat att de lagt ner utredningar på personer de haft spaning då Dumpen konfronterat. Detta för att de antar att potentiell bevisning blir raderat och därför inte kan styrka brottet bortom rimligt tvivel.
Så på grund av Dumpens inblandning kan det komma att krävas alternativ bevisning.
Något som de dunkar sig på ryggen och går vidare som att de åstadkommit något bra, när man potentiellt skulle kunna dra parallell till att den bara behövs pga deras existens.

Men om jag inte missminner mig ifrån vad Jimmie skrev om lagen, så är detta att polis kan fortsätta en redan pågående chatt efter en anmälan ifrån ett riktigt barn. Inte att de kan fiska eller söka själva som många tycks tro. Jag har utifrån den texten också förutsatt att de då inte gäller om exempelvis Dumpen lämnar in uppgifter då det är ett fiktivt barn ifrån början.

Jag har dock inte kunnat hitta den lagtext som skall komma och läsa igenom hur den faktiskt är utformad. Det går att hitta en massa lagar som skall gälla om arbetsgivaravgifter som kommer i april men har haft svårt att hitta lagtexten för detta ärende.

Så om någon känner till den hade jag gärna tagit länk eller citat om hur den är utformad.
Citera
2026-03-31, 10:53
Medlem
Citat:
Du får nog lära dig att skilja på att vilja och att få. Ingen fjortis träffar en för dem helt okänd 40-50 plussare. Dumpengubbarna vill, men får inte så enkelt är det.
Till 99.99 % blir fjortisar utsatta av närstående av olika slag och åldrar, de som via yrket eller fritidsaktiviteter har naturlig kontakt med barn och av någorlunda jämnåriga.
Dumpens scenarion är helt verklighetsfrämmande. De speglar att det finns män som söker tonåringar , men absolut inget mer.
Dessutom brukar de en manipulativ metod när de kört 14 och 10+ månader.
Detta då det är mycket lättare att övertala någon att det är ok rent psykiskt när man tänker att det är så nära. Dessutom kan de också tänka att man kan lära kännas nu men inte göra något först efter de fyllt år.

Det är ren manipulation och ett mycket fult trick.
Därför hade de varit bättre de sagt som max 13 år eller iaf 14 och inga månader nämnda.
Psykologiskt är det lättare att ta sådana övertramp, ungefär som att en butik bjuder på 1 vara som reklam men att vara nr 2 av denna kostar. Är det troligen lätt för folk som kör iaf självskanning att ta 2 men inte registrera den andra då man tolkat den som gratis med. Gränsen här är alltså lägre för att sno eller stjäla än vad det hade varit om inte en vara hade varit gratis. Eller när det bjuds på varuprov i butik där man kan ta en för att det skall räcka till många så är det många som tar fler.

Det är något många gör rent undermedvetet när de tänjer på gränserna. En person som inte skulle gå över 15års gränsen är lättare att övertala med någon som är mer eller mindre 15 än någon som är 13.
Visst finns det olika fall och olika grader men det är manipulativt ifrån deras sida för att övertala och få personen att begå övertramp. Uthängning till varje pris så att säga. Det är inte ok, men det är bra mycket lättare att övertala någon eller manipulera dem att begå övertramp än vad 13år hade varit.

Edit: Likaså som det i verkligheten tycks krävas någon form utav utbyte så som alkohol, droger eller cigg.
Så försöker Dumpen inte att streta emot för att fråga om betalning för träff, det har tydligen skett någon gång. Men det är ju samma här, det är lättare att få till träff utan ersättning än om scenariot liknat verkligheten. Så som det var någon som delade ett inslag om HVB hem där barnen stack iväg för att knulla mot betalning av droger.
Troligen är dessa två framarbetade för att maximera möjligheten till träff vilket inte försöker spegla verkligheten eller belysa de problem som finns utan skapar snarare ett nytt problem som man belyser.

Det är manipulation på många nivåer för att få in sina pengar och få skrika på folk och kalla dem klandervärda.
Senast redigerad av Allahelgon 2026-03-31 kl. 11:00.
Citera
2026-03-31, 19:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn1233
Naturligtvis inte, men det är ju betydligt större chans att kontakt med en 19-åring känns mer okej för 14-åringen då dom kanske är i samma umgängeskrets än att någon jävla gubbe från andra sidan landet lägger till på Snapchat och helt utan kontext börjar äckla sig.
Det gällde dessutom chattar med 19-åringar kontra fysiska möten med äldre gubbar, då det var just 18-19-åringars chattar med yngre vi pratade om.
Jag har redan utvecklat detta i ett tidigare inlägg.

För att dom ger efter sina pedofilbegär istället för att stoppa och vända bilen och åka hem.
Hade en 14-åring lagt till mig på Snapchat och bett mig om en fysisk träff så hade inget hänt, men i gäddornas fall så faller dom pladask när fiskaren ber om träff, det är ju ett problem.
Jag och resten av oss som inte är pedofiler hade inte ens accepterat förfrågan på Snapchat, men pedofilerna ser ju inget problem i det.

Ännu värre är det med de som pratat med "mammor" med småbarn och diskuterar vad de vill göra med barnen, dessa är inte bara ensamma och söker närhet från första bästa, de är riktiga monster och behöver låsas in.

Att de som faller för 14-åringar känner sig ensamma och saknar närhet är ett dåligt argument som många kör med, det finns mängder med vuxna kvinnor på dejtingappar och liknande som de kan rollspela ut sina sjuka fantasier med, antingen i chattar eller IRL, det är ju inget konstigt, men ändå ska de blanda in barn, det är väldigt fel.
Är de så desperata så hade ju en prostituerad vuxen kunnat lösa problemet, det är inte rätt men det är inget som befläckar någon för resten av livet, det är trots allt två vuxna emellan.

Att vi inte kan förstå hur de kan vara så dumma att de väljer att försöka träffa ett barn beror på att vi med friska hjärnor helt enkelt inte ser det på samma sätt som dessa gör, i deras värld är det inte konstigt liksom.
Är du kvinna eller? Det är inte så himla lätt att hitta en kvinna. Du skriver om prostituerade, ge tips om det var man hittar dem, det är svårt, och tyvärr är det olagligt, och därmed svårt att hitta då det inte går att annonsera.

Om det inte var förbjudet skulle det inte uppfattas så svårt att hitta sex och Dumpen skulle få lägga ned då få skulle välja den linjen. Lagskrivarna är till del skyldiga till detta. Försöker man trycka ihop en ballong utan att punktera den, så sväller den ut på annat ställe, det har lagskrivarna i andra länder insätt.

Men var lugn, blir det ett offentligt register så kommer sexköpare att hamna där också. Det kommer Simon Hägglund att se till.
Citera
2026-03-31, 19:44
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Spelar ju uppenbarligen ingen roll om dom avslutar samtalet och inte vill träffas, dom hängs ut ändå.
De låter det simulerade barnet bli hemskt ledsen och besviken, och då barnet signalerar utstött och utanförskap så kan gäddan få dåligt samvete då denne avböjer. Att så skett kan man läsa i vissa dumpar, då barnet bönar och ber. Fiskare har till och med uppmanat gädda att begå övergrepp, sant, otroligt men sant. Hur kan polis sjunka så lågt att de samarbetar med Dumpen?

Jag skulle uppskatta om Dumpen sparade långa dumpar vilket det går att göra i Android i alla fall, vet inte hur man gör. Men om de gjorde det så skulle dessa kunna utgöra bevismaterial, då kronologin bevisas. Bevisligen redovisar Dumpen ofta dumparna i fel ordning, och då får man en felaktig kronologi, man vet inte vem som skrev det först.
Citera
2026-03-31, 19:59
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Jag har dock inte kunnat hitta den lagtext som skall komma och läsa igenom hur den faktiskt är utformad. Det går att hitta en massa lagar som skall gälla om arbetsgivaravgifter som kommer i april men har haft svårt att hitta lagtexten för detta ärende.

Så om någon känner till den hade jag gärna tagit länk eller citat om hur den är utformad.
Du menar att en lag som börjar i morgon, inte är kommunicerad? Märkligt när så många är intresserad av den.
Citera
2026-03-31, 20:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man skyller gärna på barnen.
Lite fult tycker jag.
Jag skyller på de simulerade barnen. De äkta barnen, kan du ge lite upplysning om dem. hur många är de, var bor de, i storstaden eller landsbygden, är det något län där de är vanligare.

Är ju intressant om inte annat för dem som ska försöka motarbeta detta. Sexköp verkar mestadels ske i Stockholm, finns det någon som kan förklara detta, är det något speciellt virus som far runt i storstaden.

Dumpen fångst finns i hela Sverige, men sexköp sker nästan uteslutande i Stockholm, någon som har en teori. För det har väl med torskarna att göra, inte polisen väl.
Citera
2026-03-31, 20:39
Medlem
Citat:

Du vet inte vad du pratar om.
Rekommenderar dig att se serien nedan.

https://www.svtplay.se/uppdrag-granskning-jakten
Citera
2026-03-31, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Det finns i praktiken bara en positiv aspekt av den lagen och det är att använda den som ett verktyg.
Idag faller ju många av fallen på om de har övergreppsmaterial sparat på en enhet, och då blir rubriken annorlunda. Så om polis kan använda denna för att skapa bevis emot en redan känd gärningsperson och därför få personen dömd.

Det komiska här är lite moment 22. Polis har redan påpekat att de lagt ner utredningar på personer de haft spaning då Dumpen konfronterat. Detta för att de antar att potentiell bevisning blir raderat och därför inte kan styrka brottet bortom rimligt tvivel.
Så på grund av Dumpens inblandning kan det komma att krävas alternativ bevisning.
Något som de dunkar sig på ryggen och går vidare som att de åstadkommit något bra, när man potentiellt skulle kunna dra parallell till att den bara behövs pga deras existens.

Men om jag inte missminner mig ifrån vad Jimmie skrev om lagen, så är detta att polis kan fortsätta en redan pågående chatt efter en anmälan ifrån ett riktigt barn. Inte att de kan fiska eller söka själva som många tycks tro. Jag har utifrån den texten också förutsatt att de då inte gäller om exempelvis Dumpen lämnar in uppgifter då det är ett fiktivt barn ifrån början.

https://www.facebook.com/sverigedemokraterna/posts/pfbid02ryXH5TnC9iaVJsVATAftJNgNH87qnudLFBPYDFQVAVH Ct9tBgFsYTs5ZRy2D1r8ol

Den 1 april i år träder "Lex Dumpen" i kraft. Det är en lagändring som stärker polisens möjligheter att skydda barn från sexuella övergrepp.

Don't belive the hype säger jag, men vi får väl se

Lex Dumpen? Nåja, Lex Gumpen kanske
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/betankande/ett-utvidgat-straffansvar-for-forsok-forberedelse_hd01juu19/
Ett utvidgat straffansvar för försök, förberedelse och stämpling till brott
Senast redigerad av JeffTommy 2026-03-31 kl. 21:10.
Citera
2026-03-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Du vet inte vad du pratar om.
Rekommenderar dig att se serien nedan.

https://www.svtplay.se/uppdrag-granskning-jakten

Är du full? Den handlar precis om detta? Förstod du inte serien eller??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in