Citat:
Ursprungligen postat av
Telepatisk
Ah jag håller med delvis. Jag tror inte heller att Anjo är en riktig psykopat, utan snarare att han har blivit empati-störd på senare år, möjligtvis av all medicin och från hybris/social media ja. Anjo tror jag är körd, han är alldeles för insyltad och för korkad för att kunna dra sig ur allt och att skaffa sig ett vanligt jobb. Han vill nog inte leva om han inte är känd (oavsett vad han är känd för).
Jocke tror jag är en ren psykopat dock, det är jag helt övertygad om, han manipulerar, bedrar, ljuger o.s.v. Han låg väl med Jonnas syster till och med bara för att vara elak mot Jonna om jag minns rätt. Ofattbart vad Jonna ser i honom, men hon är ju inte den skarpaste kniven i lådan heller. Jocke kommer dock alltid undan, han är alldeles för slug och trots att han hela tiden faller på sina egna lögner så verkar det aldrig få några konsekvenser. Jocke har dessutom till skillnad från dom andra varit sjuk i huvudet i hela sitt liv (inklusive som barn) vilket är typiskt för psykopater vad jag har förstått det som.
Chrippa kan jag tänka mig skulle kunna vara ganska empatisk, men mer att han är begränsad av grav ADHD. Han känns faktiskt som en person som skulle kunna luta sig tillbaka sen, skaffa sig ett vanligt jobb, eller åtminstone någonting som inte har med YouTube och dylikt att göra och leva ett hyfsat normalt liv. Han borde definitivt skaffa sig en ADHD-diagnos och få medicin, precis som Jacke gjorde.
Jo, men det kräver en psykologisk bedömning ändå. Det kan också vara så att Lundells mamma verkligen varit störd på något vis - inte som Joakim Lundell beskriver - men ändå, med tanke på att alla syskon är störda.
Rätt WT att ens bry sig om allt detta.

Men ändå rätt underhållande hur de inte kan förstå hur exposade de blev av SVT. Det kanske också är bra om Chrippa får sitta ett tag och inte leva i sin psykosbubbla och få nån insikt. Men problemet är att det verkar verkligen som att Chrippa och Linnea verkligen båda slår varandra, vilket framkom på flashback för nått år sen, men det är ändå spekulationer. Så frågan är bara om SVT vet vad de gör riktigt också.
Föresten gillade jag Anjo också ett tag, och Chrippa också och tyckte väl inget särskilt om dem. Mer än att Chrippa verkligen var underhållande och hade en roligt personlighet, men han verkar dragit för många linor och blivit rätt jobbig bara. Det var väl när Olof K kom som allt verkligen spåra ur.