2026-03-25, 15:33
Medlem
PovelSvammelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Rubriken i AB ger "Folkkär sportprofil"

Nannskog var min första tanke, men jag tror inte han har några direkt våldsamma tendenser i sig.
(FB) Sparkad från sitt gamla jobb p.g.a sexuella övergrepp. Nu på SvT!
Citera
2026-03-25, 16:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/JOObOb/folkkar-sportprofil-misstanks-for-olaga-tvang

Vem kan det vara då?

"Har ofta synts i TV"

= Serverat kaffe en gång backstage 1987
Citera
2026-03-25, 18:22
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Rubriken i AB ger "Folkkär sportprofil"

Folkkär betyder att vi alla vet vem det är. Sportprofil betyder att han inte längre är en elitidrottare, men att han fortfarande ses i media i sammanhang där han anses vara insatt och kunnig. Typ en fd fotbollsspelare som nu ibland sitter i en studio och har åsikter om sin fd sport. Freddie Ljunberg är ett paradexempel på en folkkär sportprofil. De felsta vet vem han är och han syns regelbundet i TV när Arsenal spelar, eftersom han anses kunna Arsenal.

”Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar någon att göra, tåla eller underlåta något döms för olaga tvång till böter eller fängelse i högst två år”.
Olaga tvång är inte olaga hot. Utan att vara jurist skulle jag tänka att det är ett trappsteg nedanför. Någon har sagt till någon annan, "nu gör du så här, annars får det konsekvenser". En slags emotionell utpressning där BO inte kanske har möjlighet att värja sig. Vilket betyder att det inte är nödvändigtvis så att våld har förekommit, snarare inte. Men det har varit påtryckningar vilket tyder på att förövaren/sportprofilen haft ett mentalt övertag och försökt tvinga fram ett resultat som varit fördelaktigt för honom själv. Jag förutsätter att det är en man här.

Nannskog var min första tanke, men jag tror inte han har några direkt våldsamma tendenser i sig. Däremot kan jag tänka mig Henke Lundquist. Hockeykillar kan vara lynniga och doping är väl inte helt ovanligt i NHL? Mest troligt får man väl leta efter någon som är relativt nyskild och därför har försökt förmå sitt numera ex att ge fan i sommarstugan/vårdnad om barn eller liknande. För det är väl något sådant som känns rimligast.

Lundqvist, du kan inte vara seriös? Dick Axelsson ligger betydligt närmare till hands än Henke "no mjäll" Lundqvist.
Citera
2026-03-25, 18:38
Medlem
Flor-Idas avatar
Peter Forsberg har ju bevisligen ett jobbigt grinigt humör, så han är min första tanke.
Citera
2026-03-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PovelSvammels
(FB) Sparkad från sitt gamla jobb p.g.a sexuella övergrepp. Nu på SvT!

Dessutom inblandad i en rättsprocess för våldtäkt när han spelade i Norge, men där det inte gick att bevisa att det var så.
Citera
2026-03-25, 18:55
Medlem
Gissar på Paolo Roberto.
Citera
2026-03-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Gissar på Paolo Roberto.

Noll chans, den hade nog inte ens anonymiserats... och folkkär är nog inte rätt benämning på honom.
Citera
2026-03-25, 19:01
Medlem
Narkotikabrott tydligen också.

Citat:
I samband med gripandet i början på mars misstänks han även för ringa narkotikabrott
.
.
.
Det finns även misstankar från polisen om att mannen har begått överträdelse av kontaktförbud mot en närstående.

Den misstänkte mannen har en lång karriär på elitnivå bakom sig och har, efter karriären, blivit välkänd från tv.

https://www.expressen.se/sport/svensk-idrottsprofil-utreds-av-polisen/
Citera
2026-03-25, 19:07
Medlem
Silltunnas avatar
Kanske en före detta höjdhoppare? Finns främst två kandidater där.
Citera
2026-03-25, 19:08
Medlem
NJ på Viaplay kanske?
Citera
2026-03-25, 19:10
Medlem
Silltunnas avatar
Finns även en fd fotbollsspelare med erkänt hett temperament, som ofta suttit och babblat /kommenterat under landskamper på senare år.
Citera
2026-03-25, 20:12
Medlem
Med tanke på att dem inte skriver något om att personen vunnit medaljer/titlar så kan det vara en spelare som harvat i mittenlag.

Man vill att det ska vara BD men så kul lär vi inte få
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in