2026-03-24, 09:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Bilen i DN artikeln som kommer från förundersökningen, är det samma bil som sagts i tråden att han använder nu?

En Svart Volvo V70.
Bilder från sammhttps://imgur.com/a/A3OzjWfanfattningen:
https://imgur.com/a/mhtONa9

Men den bilden är väl från FU 2019?
Citera
2026-03-24, 09:30
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men den bilden är väl från FU 2019?
Står "Bild ur förundersökningsprotokollet. Foto: Polisen"

Tänkte de kanske hade fått lite bilder från nya förundersökningen, så som aftonbladet fick mugshotsen.

Men nu när jag google lensar bilden hittar jag en annan artikel från Januari där det framgår att den är från 2019.
Citera
2026-03-24, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menomi
Vi får väl se. Jag tror du överskattar myndigheternas kompetens.

Han kommer få livstid.
Och kommer bli nekad tidsbestämt straff gång på gång. Finns inte en chans att en sån här farlig pedofil kommer ut igen. Dessutom har han stökat mycket på anstalt tidigare så han lär knappast sitta med ett perfekt record där inne.

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Beträffande utredningsläget inväntas bl.a. svar på en större mängd tekniska undersökningar och slutligt obduktionsbesked. Fler förhör med den misstänkta personen ska hållas. Med tanke på omfattningen av det som återstår är det inte sannolikt att utredningen blir klar före sommaren.

Klarläggande av motiv och händelseförlopp har gått framåt och bevisläget har stärkts genom vad som hittills framkommit i utredningen.

Livstid, tack o hej!
Dock har jag en liten känsla av att vilma kommer försöka ta sitt liv i häktet innan anstalt.

Han kommer nog tyvärr inte ta livet av sig.
Han verkar ju enligt den rapport media fick från häktet "sover gott" och mest varit sur över nått PlayStation spel. En sån här person mår inte dåligt över sina handlingar.
Citera
2026-03-24, 10:13
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Han kommer nog tyvärr inte ta livet av sig.
Han verkar ju enligt den rapport media fick från häktet "sover gott" och mest varit sur över nått PlayStation spel. En sån här person mår inte dåligt över sina handlingar.

Det var ju dock när han satt helt isolerad på en egen våning som han "hade det bra".
Ju mer hans rättigheter inskränks, desto mer svårhanterad blir han.
Citera
2026-03-24, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Det var ju dock när han satt helt isolerad på en egen våning som han "hade det bra".
Ju mer hans rättigheter inskränks, desto mer svårhanterad blir han.

För oss skattebetalare vore det bra om han tog sig själv av daga.
Vi får väl se..
Citera
2026-03-24, 10:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Står "Bild ur förundersökningsprotokollet. Foto: Polisen"

Tänkte de kanske hade fått lite bilder från nya förundersökningen, så som aftonbladet fick mugshotsen.

Men nu när jag google lensar bilden hittar jag en annan artikel från Januari där det framgår att den är från 2019.

Ja, sid 209 ur FUP 2019.

Och det är förstås också en intressant uppgift att få ta del av. Hur mycket planering ingick i mordet. Hyrbil?

Prejade han henne med bilen, har han t o m kört på henne? Har han följt efter henne med bilen en sträcka, för att lura henne på något sätt att närma sig bilen? Eller har han parkerat bilen strategiskt, för att kunna övermanna henne när bilen?
Citera
2026-03-24, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Han kommer få livstid.
Och kommer bli nekad tidsbestämt straff gång på gång. Finns inte en chans att en sån här farlig pedofil kommer ut igen. Dessutom har han stökat mycket på anstalt tidigare så han lär knappast sitta med ett perfekt record där inne.

Du är naiv. Ja, livstidsstraff lär han få. Men myndigheterna älskar att få ut sådana här personer i samhället igen. Så jag gissar på 14-20 år effektiv tid.
Citera
2026-03-24, 13:32
Medlem
Citat:
Bilen i DN artikeln som kommer från förundersökningen, är det samma bil som sagts i tråden att han använder nu?

En Svart Volvo V70.
Bilder från sammhttps://imgur.com/a/A3OzjWfanfattningen:
https://imgur.com/a/mhtONa9

Nej det är bilen från kidnappning försöket på Ekerö en saab 9-3
Citera
2026-03-24, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menomi
Du är naiv. Ja, livstidsstraff lär han få. Men myndigheterna älskar att få ut sådana här personer i samhället igen. Så jag gissar på 14-20 år effektiv tid.

Naiv? Han kommer inte att släppas ut eller få tidsbestämt. Det har blivit hårdare nu och med tanke på vad han har gjort innan och nu så nej! Tror du det ska göras om lika misstag som efter första brottet? Nej!
Citera
2026-03-24, 15:24
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Nej det är bilen från kidnappning försöket på Ekerö en saab 9-3
Japp, kom fram till det tidigare.
Citera
2026-03-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

"Motivbilden har klarnat och kartläggningen av händelseförlopp har gått framåt.[...]"
//
"Då mycket arbete med utredningen återstår menar Hankkio att den inte kommer att bli färdig före sommaren."

https://www.dn.se/sverige/aklagaren-starkt-bevislage-i-ronningefallet/

Titta på den jäveln.

Bilder från övervakningskamera,
där är han inte klädd som en kvinna.

Detta är en av de mest störda man sett.
Citera
2026-03-24, 20:36
Medlem
ynz nielsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can
Titta på den jäveln.