Om du har tänkt att "investera" som du säger så kan du inte vara seriös med att överväga bankernas räntekonton?
Vad blir det i avkastning?
Ungefär såhär...
Inlåningsränta: 5%
Inflation: 3%?
Avkastning: 2% på kapitalet - 30% skatt på vinsten?
Summa: Dålig...
Jag skulle nog vilja säga att du spekulerar med dina pengar istället för investerar dem?
Det finns mycket information om investerande och spekulerande på forumet, använd sökfunktionen.
Det är kul att se pengarna öka och minska i värde.
Berätta gärna hur det går när du hållit på ett tag.
Lycka till!