2026-03-23, 19:16
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Svårt att avgöra hur du menar.
De flesta farliga gäddorna är inte kåt-arne som skickar snuskiga dick-pics direkt.
Det är de här trevliga relationsskapande personerna som blir omtyckta av barnfamiljer då de är trevliga och verkar måna om barnen i olika sammanhang.
Håller med fullt ut. Bearbeta någon i månader och verkligen jobba på "relationen" är extremt medvetet. Så faktiskt håller jag med dig 100%. Dessutom otroligt svårt för barnen att värja sig emot.

Måste nästan utöka gäddcon-listan med denna sort som blir en egen kategori.
Citera
2026-03-23, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Håller med fullt ut. Bearbeta någon i månader och verkligen jobba på "relationen" är extremt medvetet. Så faktiskt håller jag med dig 100%. Dessutom otroligt svårt för barnen att värja sig emot.

Det är en av dom farligaste
Risken är stor att dom vuxna inte vill tro det om den omtyckta personen saknar så konkreta bevis som ”kåt-arnes” dick-pics.
Det gör barnen helt utlämnade och vågar inte berätta.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2026-03-23 kl. 19:51.
Citera
2026-03-23, 19:55
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:

Det är utstuderat och extremt svårt att värja sej emot, särskilt om man är barn. Principen är densamma som vid romansbedrägerier där offret också manipuleras under väldigt lång tid. Då pratar vi dessutom om vuxna, fullt utvecklade människor med konsekvenstänk, som ändå går i fällan. Det är lätt att föreställa sej vilka extremt lätta offer barn är, särskilt om dom redan har en del problem med sej sedan tidigare.
Citera
2026-03-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Det är utstuderat och extremt svårt att värja sej emot, särskilt om man är barn. Principen är densamma som vid romansbedrägerier där offret också manipuleras under väldigt lång tid. Då pratar vi dessutom om vuxna, fullt utvecklade människor med konsekvenstänk, som ändå går i fällan. Det är lätt att föreställa sej vilka extremt lätta offer barn är, särskilt om dom redan har en del problem med sej sedan tidigare.
Barn behöver inte ha direkta problem, bara smickrade och uppmärksammade. Någon som ser dem och tycker de är bra som får dem att känna sig speciella.
Eller att det rör sig om en person som familjen tycker mycket om, eller omgivningen, då får de också svårt att värja sig.
Detta är predatorn ytterst medveten om i sin bearbetning av barnet.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2026-03-23 kl. 20:05.
Citera
2026-03-23, 20:18
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Barn behöver inte ha direkta problem, bara smickrade och uppmärksammade. Någon som ser dem och tycker de är bra som får dem att känna sig speciella.
Eller att det rör sig om en person som familjen tycker mycket om, eller omgivningen, då får de också svårt att värja sig.
Detta är predatorn ytterst medveten om i sin bearbetning av barnet.
Jo, visst är det det fler än en variabel som spelar in. Barn som blir offer måste inte nödvändigtvis vara extra sårbara, utan just bara vara barn och därmed inte heller den vuxnes förmåga att se igenom det hela. Ordet predator är ganska bra i sammanhanget, för precis som i (den andra) djurvärlden väljer predatorn gärna skadade, sjuka eller på annat sätt inkapaciterade byten. Ett rovdjur vill inte slösa mer energi än nödvändigt för att få det som det vill ha och på det sättet funkar även människans psykologi. Vi är ju trots allt djur, även om vi inte alltid riktigt vill medge det.
Citera
2026-03-23, 20:23
Medlem
Onaniprodukts avatar
Kan man få en liten uppdatering om vilka gäddor som självmant kolat vippen?
Citera
2026-03-23, 20:57
Medlem
yinyang915s avatar
Citat:

Se en dicpic i dagens samhälle sätter nog inga större spår, skulle tro flesta tjejer är jävligt trött på det.

Som vuxen kvinna är jag van vid dickpics, ja, men efter min första dickpic när jag var 12 så sattes en process igång där jag trodde att jag måste vara homosexuell för att jag tyckte den bilden var så läskig och äcklig och det dröjde ett bra tag innan den förvirringen släppte. Så visst, när man är luttrad gör inte en dickpic mycket intryck, men som barn, när man sett inga eller få erigerade penisar, särskilt inte på en vuxen man, så är det en högst obehaglig upplevelse som mycket väl kan sätta spår.
Citera
2026-03-23, 20:58
Medlem
yinyang915s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Låt oss hoppas att sambon till #755 är en handlingskraftig kvinna som slänger ut honom med huvudet före.

Ser ut som hon flyttat in hos honom för några år sen, så att slänga ut honom ur hemmet blir nog svårt. Men ur förhållandet, och att hon tar sina grejer och drar, får vi hoppas.
Citera
2026-03-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yinyang915
Ser ut som hon flyttat in hos honom för några år sen, så att slänga ut honom ur hemmet blir nog svårt. Men ur förhållandet, och att hon tar sina grejer och drar, får vi hoppas.
Beror på när de flyttade ihop, i samband med husköpet? Har de gemensamma barn?
Inte säkert att han får bostaden beroende på omständigheterna.
Citera
2026-03-23, 21:25
Medlem
yinyang915s avatar
Citat:
Beror på när de flyttade ihop, i samband med husköpet? Har de gemensamma barn?
Inte säkert att han får bostaden beroende på omständigheterna.

Mrkoll listar inget inflyttningsdatum på honom, men henne på 2020. Grabben 2025. Jag vet inte exakt hur Mrkoll funkar, varför det inte står något datum på honom, men om det inte står inflytt på honom men på henne gissar jag att han flyttat dit innan henne. Gemensamma barn, vet inte. Men hon är 48 nu, så ganska sent att få barn om de varit ihop sen hon var, säg, 41.
Citera
2026-03-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yinyang915
Mrkoll listar inget inflyttningsdatum på honom, men henne på 2020. Grabben 2025. Jag vet inte exakt hur Mrkoll funkar, varför det inte står något datum på honom, men om det inte står inflytt på honom men på henne gissar jag att han flyttat dit innan henne. Gemensamma barn, vet inte. Men hon är 48 nu, så ganska sent att få barn om de varit ihop sen hon var, säg, 41.
Mr Koll visar bara barn över 16 år, yngre visas inte.
Det borde stå datum när han flyttade in.
Citera
2026-03-23, 22:24
Medlem
Jag undrar om han inte är singel, och hyr ut en lägenhet i sitt hus. Sängkammarbilderna tyder på det, och matvanorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in