Citat:
Ursprungligen postat av
Dragspelochbas
Såja! Nu jävlar får vi snart se pedofil-sheikarna återvända till att valla kameler. Kan inte finnas många missiler kvar för thaad och patriot med tanke på hur frekvent Iranierna skickar flygande moppar mot dem senaste tiden.
Blir ett sant nöje att få skåda klustermissiler regna över GCC och Israel. Synd bara att de infört censur som stoppar folk från att sprida det.. Men vad ska man förvänta sig av talmudister.
Talmudister i Gulf-länderna ? Du kan ju uppenbarligen ingenting alls om MENAs historia. Varför bara slänger du ur dig något som du tror är sant ?
Först så kan du ju berätta vilka som är talmudister och var dessa brukar finnas ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ljungbybon
Men man gör väl en jävla verkan för fienden, genom att placera ut tusentals med "dubbelgångare, skenmål, attrapper" av betong vilka inte kostar mer än en hundralapp per styck.
Sen för fienden kostar det kanske hundra tusen för varje, hitta och spränga allting som ser ut som en "äkta mina"!
Men även om fienden har obegränsat med pengar, så blir minröjningen extremt tidsödande.
Enda gången en "skarp mina" avslöjar sig, det är om man skickar en krypterade ljudsignal i vattnet med order, "nu skall du aktiveras" och minan svarar "nu är jag aktiverad", samt motsatsen "nu skall du inaktiveras" och minan svarar "nu är jag inaktiverad".
Vilket evigt tjat om dessa påstådda minor som ingen har sett, och ingen har sett en sådan sprängas på cirka 40 år i Persiska Viken.
Låt oss räkna på detta. Att om sundet är 33 km brett och man tänker sig en aktiv zon för minor på 10 km så blir det 33 x 10 = 330 kvadratkilometer. En kvadratkilometer är en hektar, en hektar är 10 000 kvadratmeter.
330 x 100 = 33 000 hektar. För att få en fullständig täckning behövs cirka 5 minor per hektar.
Det ger minutläggaren den tryggheten att de kan skada eller sänka alla fartyg som tar sig in i zonen.
5 x 33 000 = 165 000 minor. Kom igen med dina inlägg när du vet att Iran har eller har haft kapaciteten att lägga ut detta stora antal minor.
47 år är 47 x 365 = 17155 dagar
Iran hade då varit tvungna att lägga ut upp till 10 minor per dag under 47 års tid.
Det vet vi att Iran inte har gjort.
Det är ett löjligt resonemang redan från början.
Ditt bisarra resonemang faller på sin egen orimlighet. Att MSM trissar upp stämningen när deras egna "experter" vet att det i själva verket är ett rätt så stort område som sundet utgör.
Och nej, minors effekt blir inte bättre ju djupare de ligger, de blir faktiskt sämre för varje 10-tal meter som de ligger djupare.
De försämras rätt så snabbt.
Trycket vid bottnen dämpar nämligen sprängeffekten.
Efter det så kallade Tanker War som upphörde cirka år 1988 så röjdes cirka 1150 irakiska minor bort.
Hittade inte några sammanfattande uppgifter om minor från Iran, men det var en hel del.
Dock inte 1153 stycken precis.