Citat:
Ursprungligen postat av
Pundedu
Hunden hade med hög sannolikhet offrat sitt liv för sin ägare, dessutom är den en familjemedlem.
Den okända människan hade högst sannolikt inte offrat sitt lillfinger för dig, och är inte en familjemedlem.
Så svaret blir hunden. Hade även hellre räddat min katt än ett barn. Men jag hade sannolikt först räddat min katt och sedan barnet. Eller båda samtidigt om det gick.
Det spelar ingen roll och du kommer förbli olycklig i detta livet med den inställningen du ligger inne med, sådan egoistisk mentalitet leder tyvärr till psykisk ohälsa. Låt mig gissa, du är psykiskt sjuk? Ni tänker likadant för att era hjärnor inte fungerar optimalt. Jag vet att människor som bara ligger hemma i sängen varje dag, tror att dom resonerar som du, men det är för att deras verklighetsuppfattning är begränsad.
En okänd människa hade definitivt offrar sitt lillfinger för att rädda en annan människa. Det är inbyggt i oss att ta hand om varann, man hinner inte reflektera så mycket i en sådan situation så du kommer inte ens tänka på din hund när det står en människa där som du ser - kommer dö - om du inte ingriper. Så det kvittar vad du TROR eller ”vill”.