2026-03-20, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baptiste
Fråga 1B (till alla som svarade hunden) Tycker du att jag är psykiskt frisk och att det är helt ok om jag räddar en hund istället för ditt barn?

Mycket bra fråga. Rimligen tycker dessa personer att deras barn får dö, och det med rätta, om du har chansen att rädda din hund (eller varför inte vandrande pinne, alla är ju trots allt lika mycket värda).
2026-03-20, 09:15
Medlem
Jag kommer också att tänka på kvinnan vars hund bet sitt barnbarn i ansiktet. Hon vägrade avliva hunden och slutade umgås med sin dotter och barnbarnet.
Till den dag då hunden bet ihjäl henne.
Jag kan inte låta bli att bli på lite gott humör när jag tänker på det.
2026-03-20, 09:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Jag kommer också att tänka på kvinnan vars hund bet sitt barnbarn i ansiktet. Hon vägrade avliva hunden och slutade umgås med sin dotter och barnbarnet.
Till den dag då hunden bet ihjäl henne.
Jag kan inte låta bli att bli på lite gott humör när jag tänker på det.
Vad har det med saken att göra??

Det är ju betydligt vanligare att människor skadar sina anhöriga.

Finns även hur många hundar som helst som räddat livet på sina anhöriga genom att offra sig själva.
2026-03-20, 09:21
Medlem
Räddar man sin hund före ett barn så är man evolutionärt missbildad och borde raderas ur genpolen. Nu misstänker jag att de flesta som räddar sina jyckar inte längre har möjlighet att sprida sina gener speciellt länge till men man får väl hoppas att deras avkommor lyckas bättre.
2026-03-20, 09:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
En frisk människa (utan psykisk ohälsa) hade offrat sitt djur eftersom att det blir svårare att leva med att man låtit en annan människa dö. Det finns ett rättfärdigande i att låta djuret dö för att rädda en människa men det kommer aldrig finnas ett rättfärdigande i att låta en människa dö för en hund, och att det dessutom är ett barn gör det hela värre.

Alla människor hade (i den stunden) gjort rätt. Allt annat är försök till uppmärksamhet. Vi fattar att ni älskar era husdjur men om en sådan situation blir aktuell så kommer per automatik kroppen agera för att rädda barnet. Och så var det med det

Hunden hade med hög sannolikhet offrat sitt liv för sin ägare, dessutom är den en familjemedlem.
Den okända människan hade högst sannolikt inte offrat sitt lillfinger för dig, och är inte en familjemedlem.

Så svaret blir hunden. Hade även hellre räddat min katt än ett barn. Men jag hade sannolikt först räddat min katt och sedan barnet. Eller båda samtidigt om det gick.
2026-03-20, 09:25
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Först barn och kvinnor
Sedan hundar å katter och div
Sist negrer, kaosbabbar och svenska kvinnor
Först barn och kvinnor sedan män och sedan hundar och sist katter

Utgår ifrån att katten smart som den är, räddar sig själv.

Hundar är inte lika intelligenta som katter så vi måste hjälpa voff på traven..och hinner vi inte så får hunden ta kulan.

Vi hjälper alltså även Abdullah och han räknas in i ”män”. Tittar man på hudfärg innan man ska rädda ett mänskligt liv så är man sinnessjuk i grunden.
2026-03-20, 09:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av benflis
Räddar man sin hund före ett barn så är man evolutionärt missbildad och borde raderas ur genpolen. Nu misstänker jag att de flesta som räddar sina jyckar inte längre har möjlighet att sprida sina gener speciellt länge till men man får väl hoppas att deras avkommor lyckas bättre.

Så man ska dissa sim hund som högst sannolikt hade offrat sitt liv för en, för en människa som antagligen bara hade gått förbi om du blev rånad på stan?

Idag säger folk knappt till om de ser en tappa eller glömma något.
2026-03-20, 09:29
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Först barn och kvinnor
Sedan hundar å katter och div
Sist negrer, kaosbabbar och svenska kvinnor
Ungefär så skulle jag också prioritera, tror jag, även om min egen hund hade hamnat i den översta kategorin. I sista kategorin hittar vi som sagt kaosblattar och vita, tjocka, fula shitlib-kvinnor.
2026-03-20, 09:30
Medlem
micro113s avatar
Barn/människa går före djur.
2026-03-20, 09:31
Medlem
quts avatar
En hund kan du ju skaffa en ny!
2026-03-20, 09:31
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Hunden hade med hög sannolikhet offrat sitt liv för sin ägare, dessutom är den en familjemedlem.
Den okända människan hade högst sannolikt inte offrat sitt lillfinger för dig, och är inte en familjemedlem.

Så svaret blir hunden. Hade även hellre räddat min katt än ett barn. Men jag hade sannolikt först räddat min katt och sedan barnet. Eller båda samtidigt om det gick.
Det spelar ingen roll och du kommer förbli olycklig i detta livet med den inställningen du ligger inne med, sådan egoistisk mentalitet leder tyvärr till psykisk ohälsa. Låt mig gissa, du är psykiskt sjuk? Ni tänker likadant för att era hjärnor inte fungerar optimalt. Jag vet att människor som bara ligger hemma i sängen varje dag, tror att dom resonerar som du, men det är för att deras verklighetsuppfattning är begränsad.

En okänd människa hade definitivt offrar sitt lillfinger för att rädda en annan människa. Det är inbyggt i oss att ta hand om varann, man hinner inte reflektera så mycket i en sådan situation så du kommer inte ens tänka på din hund när det står en människa där som du ser - kommer dö - om du inte ingriper. Så det kvittar vad du TROR eller ”vill”.
2026-03-20, 09:33
Medlem
Va? Hundar är ju hemska varelser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in