2026-03-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskor
Mette-Marit uteblir från statsbesök: "Har blivit sämre"

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=fa0b50a4-90d7-4d45-9c98-756b30545b56

Hur sjuk är hon på riktigt? Om hon dör (??!!) får väl kronprinsen gifta om sig. Fixa en ny drottning.
Citera
2026-03-17, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskor
Mette-Marit uteblir från statsbesök: "Har blivit sämre"

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=fa0b50a4-90d7-4d45-9c98-756b30545b56

Enligt NRK är det gäster som kommer till Norge på statsbesök. Det är alltså inte hon som avstår från en resa. (Har ej läst expressen). Då undrar man: hur sjuk är hon? Hon behöver knappast röra sig så mycket. Mest sitta och konversera? Det är ju väldigt lätt att misstänka att hon håller sig undan pga Epstein-skandalen. Och sonen förstås. Den saken kanske är värre just nu, då den är pågående. Och jag förstår henne. Men det ser ju inte bra ut, hur hon än gör. När hon ännu inte har "talat ut" om nånting, i princip.
Men jag tror absolut inte Haakon någonsin frivilligt skiljer sig från henne. Aldrig.
Stackars kungaparet, vilken problemfylld ålderdom, pga deras barns val av partners.
Citera
2026-03-17, 18:43
Avstängd
Ett belgiskt statsbesök. Klart M-M inte vill synas nu när hon har gjort bort sig inför hela världen med sina intima Epstein-mail, bl. a. om hur trist det var vid det luxemburgska bröllopet och hennes önskan om att han skulle komma och rädda henne! Och hon har ju liksom umgåtts med Epstein många gånger i världen.

Fy f-n vad hon måste skämmas. Och Marius sedan.

Vad har hon kvar för intressant eller värdigt att dela med belgiska kungahuset? Stackars Haakon. Han får väl klara representationen med hjälp av Märtha-Louise och schamanen (iklädd sin cowboy-hatt)?

Harald är ju gammal och sjuk men försöker väl hänga på, liksom Sonja.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-03-17 kl. 18:48.
Citera
2026-03-18, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
I tillägg blev det mycket skrivet om drottningens man som ju gick ut offentligt och klagade högt och ofta över att han inte fick bli kung. Den andre sonen skilde sig från sin maka efter att hon haft en affär med en fotograf. Sedan blev han oerhört arg och upprörd över att drottningen tog av hans söner prins-titlarna, och flyttade till Frankrike.
Det stemmer. Alt i alt har både Sverige og Danmark morsommere drama enn oss. Vi har bare Tragedie. My god. En verre misere skal man lete lenge etter.
Det morsomme er at det var naken/ topless demonstrationer i Paris mot Prince Andrew og MM's forbindelser til epstein. Skal finne lenken når jeg har hode over vann. Det var bilde i Se og Hør, bak betalingsmur. Beste bladet for gossip og for å glemme ens eget tragiske liv.
Citera
2026-03-18, 02:05
Medlem
"Toppløse aktivister demonstrerte ved Louvre under den internasjonle kvinnedagen.

Et titalls aktivister fra den ukrainsk-grunnlagte protestgruppen Femen gjennomførte søndag en oppsiktsvekkende demonstrasjon utenfor Louvre-museet i Paris."

«I AM METTE MARIT», sto det på magen til en av aktivistene som deltok i protesten."

Mye mer i artikkelen.
https://www.seher.no/kongelig/protest-mot-mette-marit/84342311
Senast redigerad av Orten977 2026-03-18 kl. 02:08.
Citera
2026-03-18, 04:41
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Hur sjuk är hon på riktigt? Om hon dör (??!!) får väl kronprinsen gifta om sig. Fixa en ny drottning.
Man kan aldrig vara säker på att ett kungahus exakt redovisat hur sjukdom förlöper.
Jag har inte hittat om det är lungfibros, utan känd orsak eller om det t ex är mer omfattande autoimmun sjukdom den var första tecknet på.

Stress leder ofta till sömnstörningar och det medför att kroniska tillstånd kan försämras tyvärr.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lungfibros?wprov=sfla1

Om det blir så illa att kronprins behöver gifta om sig bör han givetvis komma ut som bisexuell och ragga upp en Copacabana Boy.
Citera
2026-03-18, 17:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Orten977
"Toppløse aktivister demonstrerte ved Louvre under den internasjonle kvinnedagen.

Et titalls aktivister fra den ukrainsk-grunnlagte protestgruppen Femen gjennomførte søndag en oppsiktsvekkende demonstrasjon utenfor Louvre-museet i Paris."

«I AM METTE MARIT», sto det på magen til en av aktivistene som deltok i protesten."

Mye mer i artikkelen.
https://www.seher.no/kongelig/protest-mot-mette-marit/84342311

Aj, aj, aj nu ser det riktigt dåligt ut för M-M. Kan inte tänka mig att hon skulle vara med och representera Norge, åtminstone inte på mycket länge. Hon ser dessutom förfärligt plufsig ut i ansiktet på den sista bilden jag såg på henne i Se og hör, så jag kan tro att hon är verkligt sjuk.

Sedan allt det andra med sonen. Hon kan inte vara en kronprinsessa med en son i fängelse, otrohetsrykten gällande henne, Epstein-intimiteterna och resorna med honom samt all dålig uppmärksamhet hon nu har fått över hela världen. Hon sitter i ett skruvstäd, mitt emellan "a rock and a hard place". Time to retire? Både för kungafamiljens skull och för hennes egen hälsa. Tror hon skulle må bäst av att dra sig tillbaka. Hon har varit oerhört dum, bortskämd och klumpig. Verkar som om hon haft någon slags hybris. Men jag kan inte låta bli att tänka att hon trots allt är mänsklig och måste någon gång kunna bli förlåten.

Och visst skulle väl den söta dottern kunna representera tillsammans med sin pappa Haakon vid statsbesök etc.? Det gör hon väl redan. Men dottern verkar nog stå på Marius sida i hans drama, kanske inte ett bra drag gentemot kungafamiljens eller hennes egen trovärdighet det heller.

Hur går snacket i Norge nu? Vet man vad det är för stort möte på Slottet idag (onsdag 18/3)?
Senast redigerad av Detdundrar 2026-03-18 kl. 17:38.
Citera
2026-03-18, 17:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Flera norska ministrar har kallats till ett extrainsatt möte på slottet, rapporterar VG.

Under mötet har ett hemligstämplat ärende diskuterats bekräftar statsministerns presschef Anne Kristin Hjukse.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1452324

Är det måhända Mette som ska diskuteras. I dagarna dom mot sonen, Epstein-härvan och nu som det verkar än mer sjuk. Diskutera hur göra så hon inte blir drottning kanske.
Citera
2026-03-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Aj, aj, aj nu ser det riktigt dåligt ut för M-M. Kan inte tänka mig att hon skulle vara med och representera Norge, åtminstone inte på mycket länge. Hon ser dessutom förfärligt plufsig ut i ansiktet på den sista bilden jag såg på henne i Se og hör, så jag kan tro att hon är verkligt sjuk.

Sedan allt det andra med sonen. Hon kan inte vara en kronprinsessa med en son i fängelse, otrohetsrykten gällande henne, Epstein-intimiteterna och resorna med honom samt all dålig uppmärksamhet hon nu har fått över hela världen. Hon sitter i ett skruvstäd, mitt emellan "a rock and a hard place". Time to retire? Både för kungafamiljens skull och för hennes egen hälsa. Tror hon skulle må bäst av att dra sig tillbaka. Hon har varit oerhört dum, bortskämd och klumpig. Verkar som om hon haft någon slags hybris. Men jag kan inte låta bli att tänka att hon trots allt är mänsklig och måste någon gång kunna bli förlåten.

Och visst skulle väl den söta dottern kunna representera tillsammans med sin pappa Haakon vid statsbesök etc.? Det gör hon väl redan. Men dottern verkar nog stå på Marius sida i hans drama, kanske inte ett bra drag gentemot kungafamiljens eller hennes egen trovärdighet det heller.

Hur går snacket i Norge nu? Vet man vad det är för stort möte på Slottet idag (onsdag 18/3)?

Det siste: Ingen vet ennå.
Nettavisen er kan hende de som offentlig lufter tankene mest og høyest. Selv har jeg mine tanker.
Jeg synes artikkelen er bra:

Noen sitater:

"– Må handle om noe hemmelig.
Taalesen har fulgt kongehuset i mange år og har selv opplevd at det har blitt kalt inn til ekstraordinære statsråd tidligere.

– Det er i tilfeller hvor det er akutt og ikke kan vente til fredagen, sier Taalesen og fortsetter:

– Men jeg har aldri opplevd at det har blitt behandlet gradert informasjon før. Det må bety at det må handle om noe hemmelig. Det kan gjelde rikets sikkert på en eller annen måte, men det blir bare spekulering på nåværende tidspunkt."

"Kongehuseksperter: – Noe må ha dukket opp."
https://www.nettavisen.no/slottet/regjeringen/nyhet/kongehusekspert-noe-ma-ha-dukket-opp/s/5-95-2938951
Senast redigerad av Orten977 2026-03-18 kl. 18:53.
Citera
2026-03-18, 18:58
Medlem
Det handlet ikke om MM: siste nytt. 🙈
Senast redigerad av Orten977 2026-03-18 kl. 19:38.
Citera
2026-03-18, 19:52
Medlem
slagskotts avatar
skilsmässa månne ?
Citera
2026-03-19, 16:37
Medlem
Nottelitens avatar
Från Nrk :
NRK har gjennomført et intervju med kronprinsesse Mette-Marit på Skaugum i dag.
länk till artikeln :
https://www.nrk.no/nyheter/nrk-har-intervjuet-mette-marit-1.17816923
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in