Citat:
Ursprungligen postat av
Orten977
"Toppløse aktivister demonstrerte ved Louvre under den internasjonle kvinnedagen.
Et titalls aktivister fra den ukrainsk-grunnlagte protestgruppen Femen gjennomførte søndag en oppsiktsvekkende demonstrasjon utenfor Louvre-museet i Paris."
«I AM METTE MARIT», sto det på magen til en av aktivistene som deltok i protesten."
Mye mer i artikkelen.
https://www.seher.no/kongelig/protest-mot-mette-marit/84342311
Aj, aj, aj nu ser det riktigt dåligt ut för M-M. Kan inte tänka mig att hon skulle vara med och representera Norge, åtminstone inte på mycket länge. Hon ser dessutom förfärligt plufsig ut i ansiktet på den sista bilden jag såg på henne i Se og hör, så jag kan tro att hon är verkligt sjuk.
Sedan allt det andra med sonen. Hon kan inte vara en kronprinsessa med en son i fängelse, otrohetsrykten gällande henne, Epstein-intimiteterna och resorna med honom samt all dålig uppmärksamhet hon nu har fått över hela världen. Hon sitter i ett skruvstäd, mitt emellan "a rock and a hard place". Time to retire? Både för kungafamiljens skull och för hennes egen hälsa. Tror hon skulle må bäst av att dra sig tillbaka. Hon har varit oerhört dum, bortskämd och klumpig. Verkar som om hon haft någon slags hybris. Men jag kan inte låta bli att tänka att hon trots allt är
mänsklig och måste någon gång kunna bli förlåten.
Och visst skulle väl den söta dottern kunna representera tillsammans med sin pappa Haakon vid statsbesök etc.? Det gör hon väl redan. Men dottern verkar nog stå på Marius sida i hans drama, kanske inte ett bra drag gentemot kungafamiljens eller hennes egen trovärdighet det heller.
Hur går snacket i Norge nu? Vet man vad det är för stort möte på Slottet idag (onsdag 18/3)?