Citat:
Ursprungligen postat av
JohnBlund
För min del så sparar jag inte 2 timmar på att ta bil till mitt huvudjobb, men har också ett extrajobb. Dels kräver extrajobbet bilen, annars kan jag inte jobba och dels blir besparingen mer än 2 timmar om jag ska åka till huvudjobbet, sedan åka hem och äta, sedan åka till extrajobbet och sedan åka hem igen.
Väljer jag att inte åka hem mellan jobben så kvarstår ändå problemet att jag måste ha bilen. Kan inte gärna åka bussen till huvudjobbet, sedan ta bussen tillbaka för att hämta bilen och sedan ta bilen till extrajobbet. Då kommer jag försent. Det finns inte tid till det för att bussen tar för lång tid. Ca 15 min att åka mellan hem och jobb med bil, men 45 min med buss.
"sedan ta bussen tillbaka för att hämta bilen och sedan ta bilen till extrajobbet. Då kommer jag försent. Det finns inte tid till det för att bussen tar för lång tid. Ca 15 min att åka mellan hem och jobb med bil, men 45 min med buss."
Du får ju räkna på detta, det finns ingen möjlighet för dig att åka buss då du kommer för sent - alltså måste du ha bilen.
Inga konstigheter att få avdrag från sträckan mellan första jobbet > andra jobbet > hem.