2026-03-17, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det handlar bara om vanlig lön och inte några förmåner på ICA.

Tydligen valde ICA bort Anders Övfergård i processen just för att han förväntade sig att utöver lön få lov att gå och plocka kött från kyldisken.
Citera
2026-03-17, 11:42
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
Tydligen valde ICA bort Anders Övfergård i processen just för att han förväntade sig att utöver lön få lov att gå och plocka kött från kyldisken.

Det där är helt uppenbart bara ett tragiskt sätt av dig att försöka vara rolig baserat på Öfvergårds tidigare förehavanden. Tyvärr faller det totalt platt.
Citera
2026-03-17, 12:50
Medlem
Citat:
Det där är helt uppenbart bara ett tragiskt sätt av dig att försöka vara rolig baserat på Öfvergårds tidigare förehavanden. Tyvärr faller det totalt platt.

Jag är ledsen att jag inte är lika rolig som du.
Citera
2026-03-17, 16:30
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam

Citat:
Jag tyckte att det var roligt. Faktum är att jag i säkert en vecka har funderat på att dra ett liknande skämt.
Citera
2026-03-18, 00:40
Medlem
ingetbranicks avatar
Skägget gör ju att Tornving blir lite väl lik Kjellman. För att övergångsprocessen inte ska bli alltför smärtsam för oss tittare? Ryker skägget till påskäggen?
Citera
2026-03-18, 02:49
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag tyckte att det var roligt. Faktum är att jag i säkert en vecka har funderat på att dra ett liknande skämt.
Det är bra att det finns personer som har humor på Flashback.
Citera
2026-03-18, 04:02
Medlem
Edward Blom kunde väl gästspela med att sälja ostar kanske ?
Greta står och säljer klimatlim och Pro-Pal-flaggor ?

Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Eftersom det mest verkar vara äldre som uppskattar reklamen hade jag hellre sett Carl från Rederiet som Ica-Stig, om skådespelaren fortfarande lever och är tillgänglig. Då hade jag nog kunnat stå ut med att se en Ica-reklam ibland. Åtminstone slipper vi Özz som Ica-Stig.

Özzen och hans så kallade svåger skulle ju varit en klassiker ?
Bara att säga:
-- Fråga min Svåger ???

ICAs egen nytillträdde Ekonomichef Mona Sahlin kan sitta i kassan, och "ta förskott ur kassan",.
Och som inte helt oväntat stoppar på sig sedlarna inne i behån.

Nåväl gissningsvis har Sahlin numera fått så många dubbelhakor efter alla brakmiddagar
på Operakällaren, att hon har haft råd att äta sig smällfet .
Som hon kunnat äta upp sig för alla de svindlade miljonerna,

Kanske så många dubbelhakor att det är fullt möjligt att hon kan knöla
in ytterligare en hel miljon bland alla dessa hudvecken där ?
Sahlin hade som ni kanske minns slarvat och tappat bort en hel miljon bara så där "helt apropå, rakt ner i sjön" som
"så kallad samordnare" visst...

Den Sliskige Latino-livvakten Labbe skulle till exempel kunna vara en sådan där skum butikskontrollant med riktigt tjocka mörka solglasögon i en alldeles för stor trenchcoat ?

Som tar butikssnattaren Anders Öfvergård på bar gärning ?
Eller för den delen Dror Feiler, också snattare, som inte drar sig för att sno varor på
sin egen kommunistbutik, dvs COOP på Söder ?

Eller Göran Persson som gräver med sina skitiga händer bland lösgodiset och bara
lastar in näve efter näve i kakhålet ?

Arga Magda står vid entrén och säljer värdelösa lotter för Sossarnas räkning ?

Nej, med risk för att denna trådens kvalitet dras ned så får gärna mods ta bort detta inlägget,

Jag har egentligen inga vettiga motiv till att dessa skulle vara med i ICA-Reklamen, men
visst kan man ha önskningar och drömmar
Citera
2026-03-20, 10:43
Medlem
esprit21s avatar
Tack och lov det inte blev Bauer, då hade det snabbt börjat handla om Wahlgrens. Blev nästan lite orolig där ett tag när jag läste att det ens diskuterades. Men det kanske bara var på skämt.

Tornving kommer bli grymt bra!
Citera
2026-03-21, 20:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Finns det folk som fortfarande tycker detta är roligt och följer det? Fast det finns ju uppenbarligen sådana som fortfarandet tittar på Robinson, Farmen och Melodifestivalen så vad kan man förvänta sig?
Citera
2026-03-21, 20:45
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Finns det folk som fortfarande tycker detta är roligt och följer det? Fast det finns ju uppenbarligen sådana som fortfarandet tittar på Robinson, Farmen och Melodifestivalen så vad kan man förvänta sig?

Följer och följer. Hur följer man reklamfilmer?
Citera
2026-03-21, 22:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Följer och följer. Hur följer man reklamfilmer?

Ja fundera på det ett tag.
Citera
2026-03-21, 22:25
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Njae, det är väl ingen som direkt "följer" ICA-reklamen. Det är ju ingen serie. Mer fristående avsnitt där samma gamla festliga gäng hamnar i olika dråpliga situationer.

Hur mycket pengar ICA lägger på detta vet väl ingen men troligen skulle dom kunna sänka priserna rejält istället för detta spektakel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in