2026-03-17, 22:07
Medlem
grungewhores avatar
Sen har vi ju "Dinga Linga Lena" med Pugh som är helt ofattbart att den kunde bli en hit med tanke på vad texten handlar om rätt uppenbart.
Citera
2026-03-17, 22:11
Medlem
Ördögs avatar
Det måste finnas tiotusentals låtar om sex, sedan är det helt en definitionsfråga var gränsen går för "lite dolt". Att den mycket öppenhjärtige Eddie Meduza nämns i en sådan här tråd får mig att undra hur det står till med läsförståelsen hos somliga.

Bra att ingen nämnt Springsteens Ramrod, så att jag kan göra det.

https://estreetshuffle.com/index.php/2022/09/10/roll-of-the-dice-ramrod/
“Ramrod” is as big a celebration of life as anything Bruce has ever written, and if there’s anything about the narrator to be pitied, perhaps its his somewhat naïve notion that marriage is the key to everlasting sex.

If we take his word for it, though, we might consider “Ramrod” as much a courtship song as a seduction song (although certainly not a subtle one on either count), because our narrator spends the entire song trying to convince his little dolly/little baby/little sugar/little girl (congratulations if you’ve got your Springsteen Female Infantilizing Bingo card in front of you, don’t forget to fill in that free space!) to have sex with him all night.

Well hey little dolly with the blue jeans on
I wanna ramrod with you, honey, till half-past dawn
Let your hair down, mama, and pick up this beat
Come on and meet me tonight down on Bluebird Street
I’ve been working all week, I’m up to my neck in hock
Hey, come Saturday night I let my ramrod rock
Och givetvis underbara Will You Love Me Tomorrow? med The Shirelles, skriven av Carole King och Gerry Goffin.

Is this a lasting treasure
Or just a moment's pleasure?
Can I believe the magic of your sighs?
Will you still love me tomorrow?

Tonight with words unspoken
You say that I'm the only one
But will my heart be broken
When the night meets the morning sun?

https://500songs.com/podcast/episode-89-will-you-love-me-tomorrow-by-the-shirelles/

“Will You Love Me Tomorrow?” had lyrics that had rather more depth than most of the songs that were charting at the time. Goffin’s initial dislike of rock and roll music had been because of what he perceived as its lyrical vacuity, and in “Will You Love Me Tomorrow?” he found a lyrical formula that would define girl groups from that point on — a look at a kind of female adolescent emotion that had previously not been discussed in pop music. In this case the lyrics were from the point of view of a woman worrying that she’s just a one-night stand, not someone the man cares about, and struck a chord with millions.
Senast redigerad av Ördög 2026-03-17 kl. 22:24.
Citera
2026-03-17, 22:16
Medlem
Private Dancer med Tina Turner. Handlar om prostitution.
Citera
2026-03-17, 22:28
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Ja! En SD-sympatisör kan finna texten rent obehaglig. "En främling...", "...i dina mörka ögon..." - vad är det egentligen för man som hans dotter tänker ge sin oskuld till?

Underbart!

Lena Ph: ”Ont det gör ont” handlar om analsex.
Citera
2026-03-17, 22:42
Medlem
RFTs avatar
Denna då?
Nattens drottning- Håkan Pedersen och Elisabeth Berg, 1989.
2 min 11sek in i låten når hon orgasmens höjdpunkt. Och kolla in ljussättningen på väggen bakom henne just då, den bildar en stiliserad bild av det kvinnliga könsorganet.

https://m.youtube.com/watch?v=_hFwhsss63s&list=RD_hFwhsss63s&start_radio =1&pp=ygUhbmF0dGVucyBkcm90dG5pbmcgaGFha29uIHBlZGVy c2VuoAcB
Citera
2026-03-17, 23:08
Medlem
Physical – Olivia Newton-John
Citera
2026-03-17, 23:09
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Klassiker är väl Judas Priest - Jawbreaker.

Att suga en fet kuk.

Och En man i byrålådan - Lill Lindfors finns ju också.

99% av hennes låtar är väl covers som Stickan Andersson översatt. Så de finns väl nå amerikanskt orginal

Imperiet - ...som eld är ju rätt erotisk och handlar väl typ om förspel.

Ebba Grön och Rymdimperiet - Vad pojkar vill ha handlar ju om sex.

Thåström - Lek med mig är väl om sex.

Attack - oooah hela natten har väl sångerskan medgett att ooooah är knulla?

AC/DC - Giving the Dog a Bone.😆😅😂🤣
Citera
2026-03-17, 23:15
Medlem
Pedofilernas volleybollturnering. Tror att den handlar om sex även om det inte nämns i texten.
Citera
2026-03-17, 23:21
Medlem
KulStyvings avatar
Frank Zappa - Dirty Love
https://youtu.be/qYq0HSTmpaI?si=pyn7BlWGvG- cVxkpCz
Citera
2026-03-17, 23:37
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave

Och när 17-åriga Ann-Christine Bärnsten 1975 (text av Lasse Svensson, Lill-Babs bror) frågar sin kille om han vill plocka körsbär i hennes trädgård, då är det inte svårt att förstå vad som menas.

"Ska vi plocka körsbär i min trädgård
Du och jag wow wow wow
Plocka allt du törs där i min trädgård
Ta vad du vill ha

I min trädgård blommar paradiset
Varje dag wow wow wow
Vad som sen för dig kan vara priset
Det bestämmer jag

Du kan bli den förste i min trädgård
Om du säger ja"

Nä, precis. Kånkelbär.

Jag skulle nog påstå att varje jävla låt som har frasen "if you know what I mean" eller tex "set your body free" anspelar på sex (alt analsex - flashbacks favoritämne).

Den här låten/videon måste ju anses vara en modern variant på den där plocka körsbärs-låten:

Citera
2026-03-18, 00:17
Medlem
smickras avatar
KISS - Nothing to loose. Om analsex
Apropå KISS, Summer of 69 med Bryan ”War machine” Adams är de jag kommer på.
Citera
2026-03-18, 00:28
Medlem
Under en filt i madrid , "ligger" en flicka på glid

Senast redigerad av troligengud 2026-03-18 kl. 00:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in