Kollade min och ska få tillbaka drygt 16000kr men ska dra av för förmånsbilen också då den kördes över 3000mil detta år i tjänsten så bör bli en sudd till.
Får väl vänta på pengarna till juni då men vad gör det.
Har höga lån så därför jag får tillbaka den höga summan.
Glöm inte att göra öppna yrkanden när ni gör avdrag för t ex den egna andelen av kostnaderna för statsskulden eller kungahusets apanage eller public-service-avgiften eller islamiseringen eller Hamas eller Trump eller mäns våld mot kvinnor eller vad det nu kan vara ni protesterar mot.
Om man t ex i ruta 2.4 (övriga utgifter) skriver in ett godtyckligt belopp så måste man alltså under Övriga upplysningar tala om vad det är man yrkar avdrag för, och det måste göras så tydligt att det framgår att det inte är avdragsgillt.
Det värsta som kan hända då är att avdraget vägras. I de flesta fall går dock avdraget igenom om beloppet inte är för stort.
(Samma sak - dvs öppna yrkanden - gäller naturligtvis om man yrkar avdrag för något som man faktiskt tror är avdragsgillt, om man inte är hundraprocentigt säker och det handlar om ett avdrag som skulle sänka skatten med mer än 5880 kr, dvs 10 % av ett prisbasbelopp.)
Intressant, det visste jag inte. Har du något exempel på avdrag som du lyckats få igenom?