Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Det föga genomtänkta kriget som Trump startade mot Iran har kört fast, och riskerar att bli en långdragen historia, som blir mycket dyrbar både ekonomiskt och politiskt. Ett klassiskt sätt att klara sig ur den här typen av krig är helt enkelt att starta ett nytt krig för att dra upp uppmärksamheten från det första. Vi har sett det förut i till exempel japanskt 30-tal, och varför inte krigen som vår egen Karl X Gustav förde. Ett sådan möjlighet är för Trump att anfalla Kuba. Jag skulle därför inte bli förvånad om det kommer ett sådant anfall inom ett par veckor. Vad tror ni?
Jag skrev i en annan tråd som dog ut ganska snabbt, jag förstår inte att detta är större nyheter men Kuba har varit strömlöst i flera dagar, de har börjat släppa politiska fångar och presidenten har varit i kontakt med Trump om att införa demokrati i landet.
Så med andra ord så har kommunismen fallit i Kuba och Trump löste det utan att skjuta ett enda skott, USA har försökt sen 60-talet att få bort kommunismen från Kuba.
Pga att Trump tog bort presidenten i Venezuela samt attackerna på Iran har gjort att Kubas oljeimport har strypts vilket har lett till händelserna vi ser nu i Kuba.
Attackerna på Iran var mer än bara få bort deras ledare men folk har svårt att se hela bilden, för upptagna med att hata Trump bara för att hata Trump, istället har han försvagat kommunismen och minskat Kinas globala makt, vilket har varit målet hela tiden.
Som sagt så borde detta vara första sida nyheter, KUBA ska införa Demokrati!! men såklart, det är bara för det är Trump, hade detta varit Biden som var president så hade dom hyllat honom och han fått Nobels fredspris och allt möjligt