2026-03-15, 19:59
Medlem
Hur pallar man hålla på djurgårn? Förstår inte hur man orkar bli så förnedrad vecka ut och vecka in.

Genuint shoutout till er som orkar vara vår slagpåse, vi uppskattar det verkligen sjukt mycket.
Citera
2026-03-15, 20:14
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Hur pallar man hålla på djurgårn? Förstår inte hur man orkar bli så förnedrad vecka ut och vecka in.

Genuint shoutout till er som orkar vara vår slagpåse, vi uppskattar det verkligen sjukt mycket.

Det är nog dags de är dom som ska börja kallas vraken. Vilken utveckling.
Citera
2026-03-15, 21:14
Medlem
50-Cents avatar
Ja det här var en bra värdemätare.

Det är så här de ska grisa sönder vår fina fotboll. Bra att Kalle tidigt får veta hur de tänker göra.
DIF på Söderstadion är förvisso inget riktigt test.
Ser fram emot när AIK ska vara sköna och spela spanskt hahaha
Nej det kommer de alltså inte göra på Söderstadion.
De kommer grisa
Men nu är vi beredda
Längtar till att förnedra AIK både hemma och borta i år!

Hybris Gnaget
Citera
2026-03-15, 21:15
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Att fotbollssektionen behöver köpa och driva en egen pub för att de ska kunna ha någonstans att värma inför matcherna i närheten av arenan är fan värre än alla derbytorskar i mina ögon. Och då hade jag antagligen slutat gå på fotboll om vi varit den knulldocka åt dem de varit åt oss.

Spela på fel sida stan och knulldocka i derbyn. Jag beundrar faktiskt alla djurgårdare som orkar fortsätta.
Citera
2026-03-15, 21:41
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Att fotbollssektionen behöver köpa och driva en egen pub för att de ska kunna ha någonstans att värma inför matcherna i närheten av arenan är fan värre än alla derbytorskar i mina ögon. Och då hade jag antagligen slutat gå på fotboll om vi varit den knulldocka åt dem de varit åt oss.

Spela på fel sida stan och knulldocka i derbyn. Jag beundrar faktiskt alla djurgårdare som orkar fortsätta.

Hear hear. Tänk om vi hade lirat på ÖIP och köpt en krog på Karlavägen så att vi kunde hänga nånstans utöver grekiska kolgrillsbaren.

Och stockholmsinstitutionen Berits får samtidigt dö en långsam död. Vilket sorgligt kapitel den där fittklubben är.

Hela söderort dansar som Paulos Abraham.
Citera
2026-03-15, 22:04
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Det kostar rejält att orka pressa mot oss en hel match. Skulle säga att bara Mjällby och GAIS orkar det men ja gårdarna såg riktigt dåligt tränade ut.

Nu väntar Sirius på lördag troligtvis. Vilken fest!

Söndag 13:30 blir det visst och arbetarklubben Hammarby tar 99kr per biljett oavsett plats. Tummen upp!
Citera
2026-03-15, 22:56
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50-Cent
Ja det här var en bra värdemätare.

Det är så här de ska grisa sönder vår fina fotboll. Bra att Kalle tidigt får veta hur de tänker göra.
DIF på Söderstadion är förvisso inget riktigt test.
Ser fram emot när AIK ska vara sköna och spela spanskt hahaha
Nej det kommer de alltså inte göra på Söderstadion.
De kommer grisa
Men nu är vi beredda
Längtar till att förnedra AIK både hemma och borta i år!

Hybris Gnaget
Fokus på AIK efter en cupderbyseger... Söderstadion finns inte längre men det ska nog gå bra både i plasthallen och på NA.

Alla hemmalag vidare, och så lottar man hemmaplansfördel både i semi- och final. Högst oseriöst.

Man får trycka in dubbelmöten i semi och ha neutral plan i finalen. Ska man hitta en lämplig gräs/hybridplan som alla får någorlunda nära till hamnar man ungefär i Jönköping. Norrland lär inte blanda sig i fotbollen inom överskådlig tid.
Citera
2026-03-16, 07:18
Medlem
Seabeers avatar
Gött att Gais tog sina tre pinnar.

Medans blowitt är kvar i 2006. Naiva idioter.

Det finns en ny sheriff i stan
Citera
2026-03-16, 08:00
Medlem
Hammarby, Sirius, GAIS och Mjällby till semi.
Sammanlagt bara två titlar i Svenska Cupen för dessa klubbar.
Citera
2026-03-16, 10:29
Medlem
bananjuices avatar
Sirius blir ett betydligt större prov än lilla dif. Riktigt kul match på förhand!
Citera
2026-03-16, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
1X2 Odds

Gais-AIK
2.0 - 3.6 - 3.5

Mjällby-Malmö
2.5 - 3.5 - 2 7

Hammarby-Djurgården
2.1 - 3 7 - 3.1

Sirius-IFK Göteborg
1 9 - 3.9 - 3.6

Sirius har det tyngsta favoritskapet och matchen i Blekinge mest oviss? Håller ni med?

Jag tror Göteborg har större skrällchans än AIK. Även om matcherna lever inför.

Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Sjukt att alla resultat den här helgen gick precis som man ville. Nu mår man.
Alla favoriter vann. Oddssättarna hade koll igen.
Citera
2026-03-18, 10:30
Medlem
Tror faktiskt på Sirius mot GAIS i finalen!
Det hade man aldrig gissat på förhand men nu känns det mest troligt faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in