2020-12-09, 15:54
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkurd
Vidrig mangris han är mot gry forsell i alla mot alla. Jag gissar osv. Gry är totalt undergiven riktigt 1800 tal i den buren. Hon finns inte ens i hans värld.

Vad snackar du om?
Dels förminskar du Gry Forsell och sedan tycks du öht inte snappa hans torra jargong och deras samspel.
Tycker att han är störtskön.

Citera
2020-12-09, 21:24
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunundrum
Mig. Tilläggas bör att det inte var frivilligt från någons sida.

Det var väl frivilligt att hälla i sig en massa sprit så ni är båda ansvariga för det som hände.
Citera
2024-02-02, 16:38
Medlem
StudiumValors avatar
Tornving på Suhonen % Lifvendahl.
Bra insats och vågar gå på Pierre Schorri
Citera
2024-02-19, 07:52
Bannlyst
Krigshetsande djävla NATO-råtta som tycker att han är rolig.
Citera
2025-02-21, 17:51
Avslutad
Jag trodde han varit i krig och träffats av splitter i ansiktet, men det var tydligen bara så att han som tonåring hade extremt grova finnar så att det bildats ärr över hela ansiktet på honom. Samma sak hände skådisen Edward James Olmos. Tycker han är bra som programledare i Jeopardy, men har inte gillat något annat han gjort.
Citera
2025-05-06, 16:26
Medlem
Tråkig, som de flesta svenska "komiker". Som norrlänning och kulturarbetare är han väl sedvanlig sosse, vänsterpartist och/eller vänsterextremist, hata sd och nationalism (det senare gjort hans pk-karriär möjlig) står över allt annat. Smuts helt enkelt.
Citera
2025-05-06, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Tråkig, som de flesta svenska "komiker". Som norrlänning och kulturarbetare är han väl sedvanlig sosse, vänsterpartist och/eller vänsterextremist, hata sd och nationalism (det senare gjort hans pk-karriär möjlig) står över allt annat. Smuts helt enkelt.

Har du träffat honom? Det har jag och han var väldigt trevlig och social. Grymt bra i rollen som Patrik Agrell i Johan Falkfilmerna & hans insatser i "Tornving förklarar" är både lärorika & roliga.
Citera
2026-03-16, 08:08
Avslutad
Mikael Tornving ska axla rollen som ICA-Stig.

”Det är bara att hålla käften / – Först blev jag ju paff naturligtvis, säger Mikael.
https://www.expressen.se/noje/mikael-tornving-ar-nya-ica-stig-det-ar-bara-att-halla-kaften/
Citat:
För Mikael Tornving kändes det inte som ett kontroversiellt beslut att tacka ja, trots att det är första gången han tar på sig ett reklamgigg.

– Jag inte har gjort reklam förut, men nu är jag 65 och jag tycker att nu gör jag lite grann som jag vill.

Han har blivit erbjuden reklamjobb tidigare, men då har det varit för bolag som han inte hejhjärtat kunnat ställa sig bakom. Utan att gå in på detaljer nämner han att erbjudanden kommit från spelbolag.
Citera
2026-03-16, 08:48
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Krigshetsande djävla NATO-råtta som tycker att han är rolig.
Dags att militarisera ICA som Stig nr 4?

Hans eget betonade att han är 65 år numera känns bekräfta min egen plan när den åldern dyker upp.
Fortsätta jobba lite men se till att få rejält betalt. .
Citera
2026-03-16, 10:00
Medlem
MrBubss avatar
Jag har alltid tyckt att Micke verkar vara en skön typ och detta klipp från parlamentet är ju suveränt och sista kommentaren är ju fullständigt outstanding....

https://youtu.be/6dhgSoexwQk?si=0I83LsDusfiCaG_A
Senast redigerad av MrBubs 2026-03-16 kl. 10:33.
Citera
2026-03-16, 10:46
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskor
Mikael Tornving ska axla rollen som ICA-Stig.

”Det är bara att hålla käften / – Först blev jag ju paff naturligtvis, säger Mikael.
https://www.expressen.se/noje/mikael-tornving-ar-nya-ica-stig-det-ar-bara-att-halla-kaften/

Vet inte om han passar riktigt som ICA-Stig. Han är rolig och så, men han passar bäst att spela arg och det är ju inte ICA-Stig.
Citera
2026-03-16, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Vet inte om han passar riktigt som ICA-Stig. Han är rolig och så, men han passar bäst att spela arg och det är ju inte ICA-Stig.

Gamla militära språket sitter kvar, förknippar han mest till Johan Falk filmerna där han passar bäst.

Mikael Tornving är en reservofficer (kapten) med ett djupt engagemang i försvarsfrågor.
Han gjorde lumpen som befälselev, har tjänstgjort i Libanon (FN), varit verksam inom
Hemvärnet (tidigare ställföreträdande bataljonschef) som sen blev komiker o skådis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in