2026-03-15, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Lyssnade på en dokunentär med honom. Klockren psykopat. Tar sällan sina egna liv.

Var hittar man den?
Citera
2026-03-15, 09:53
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Var hittar man den?
Lyssnade på någon lirare som hette Guldtand podcast. Värdelös podcast i övrigt men i detta fall stod ju Janne för innehållet. Jävligt, jävligt udda snubbe det där.
Citera
2026-03-15, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det undrar jag också, och inte minst med tanke på inlägget nedan. I en intervju från 2019 gav han också uttryck för att vara en soldat med rätt att döda, och att mordet därför också var ”rätt.” Att denna man ansågs rehabiliterad är bortom mitt förstånd.

/AI
Exakt. Fjorton år känns dessutom väldigt kort.
Citera
2026-03-15, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteDuck
Jo det händer att de begår självmord
Trippelmördaren Juha tex
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/finske-trippelmordaren-juha-valjakkala-ar-dod

Har det klarlagts att Juha begick självmord?
Citera
2026-03-15, 10:12
Medlem
Fettsugnings avatar
Bodde granne med svinet när mordet begicks. Gick förbi balkongen där hans sambo låg död på min väg till tunnelbanan. Skönt att svinet har avlidit. Psykopat rakt igenom.
Citera
2026-03-15, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Hur fungerar en människa som kallblodigt kan ta livet av någon annan?
Och han var vegan? Ännu märkligare. Veganer är emot våld.
inte riktigt
Hitler var vegan
https://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler_and_vegetarianism
Citera
2026-03-15, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
"Traumat".

Lastbilsförare brukar vara ganska emotionellt avstängd och småkorkade, ungefär som Anders Eklund fast inte lika farliga.
Sedan undrar man vad man ska känna för trauma över att ha haft ihjäl en mördare själv begick självmord.

Att han begick självmord tyder ju på att han hade känslor och att det blev för tungt för honom.

Jag hoppas att detta ska föreställa ragebait och inte att du är så jävla tappad att på riktigt tror att det är så lastbilschaffisar funkar?

Jag har aldrig kört ihjäl någon (än). Men en sommar valde en kvinna att hoppa ur sin personbil hon parkerat i vägkanten på motorvägen och springa mot min lastbil. Vad hennes syfte var rådde det ingen tvekan om. Jag lyckades undvika henne med lastbilen varpå hon fortsätter springa mot släpet, som jag fick sånt kast på att det inte heller träffade henne.

Men en sak ska du ha jävligt klart för dig. Jag kommer fortfarande flera år efter ihåg hur kvinnan såg ut och hur våra blickar möttes, den skiten ger mig fortfarande mardrömmar.

Men vafan ska man göra, sluta jobba och gömma sig hemma? Mina räkningar skiter i mina trauman.
Citera
2026-03-15, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteDuck
inte riktigt
Hitler var vegan
https://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler_and_vegetarianism
Janne påstod ju själv att han är autistisk och det rimmar bra med att han är vegetarian. Den största delen vegetariarer är just autister eftersom dom känner mer för djur än för människor, för att dom helt enkelt inte förstår människor pga sin autism.
Citera
2026-03-15, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antecknar
Jag hoppas att detta ska föreställa ragebait och inte att du är så jävla tappad att på riktigt tror att det är så lastbilschaffisar funkar?

Jag har aldrig kört ihjäl någon (än). Men en sommar valde en kvinna att hoppa ur sin personbil hon parkerat i vägkanten på motorvägen och springa mot min lastbil. Vad hennes syfte var rådde det ingen tvekan om. Jag lyckades undvika henne med lastbilen varpå hon fortsätter springa mot släpet, som jag fick sånt kast på att det inte heller träffade henne.

Men en sak ska du ha jävligt klart för dig. Jag kommer fortfarande flera år efter ihåg hur kvinnan såg ut och hur våra blickar möttes, den skiten ger mig fortfarande mardrömmar.

Men vafan ska man göra, sluta jobba och gömma sig hemma? Mina räkningar skiter i mina trauman.

Varför var det traumatiskt?
Citera
2026-03-15, 13:14
Medlem
Han var vegan under fängelsetiden, men sa väl i nån podd (Guldtand?) att han nu istället var carnivore och pratade om att det är manligt osv. Han såg ganska annorlunda ut när han kommit ut mot hur han såg ut i fängelset, där han hade långt och lilafärgat hår och örhängen mot korthårig med skägg ute i friheten. En uppenbart störd person oavsett, skönt att han inte är kvar längre.
Citera
2026-03-15, 13:15
Medlem
Citat:

Är inte veganism väldigt vanligt inom ANTIFA och andra hobbyterroriströrelser som springer runt och ställer till det på stan?
Citera
2026-03-15, 13:26
Medlem
Citat:

Han beskrev det i någon intervju eller förhör eftersom han är vegan så var det inget problem att stycka kroppen eftersom han som vegan är emot kött rent generellt.

I en intervju säger han också att folk inte borde ge styckmordet så stor betydelse eftersom det bara tog honom några timmar och det är ingenting sett till hela hans livslängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in