Citat:
Ursprungligen postat av
Pundedu
"Traumat".
Lastbilsförare brukar vara ganska emotionellt avstängd och småkorkade, ungefär som Anders Eklund fast inte lika farliga.
Sedan undrar man vad man ska känna för trauma över att ha haft ihjäl en mördare själv begick självmord.
Att han begick självmord tyder ju på att han hade känslor och att det blev för tungt för honom.
Jag hoppas att detta ska föreställa ragebait och inte att du är så jävla tappad att på riktigt tror att det är så lastbilschaffisar funkar?
Jag har aldrig kört ihjäl någon (än). Men en sommar valde en kvinna att hoppa ur sin personbil hon parkerat i vägkanten på motorvägen och springa mot min lastbil. Vad hennes syfte var rådde det ingen tvekan om. Jag lyckades undvika henne med lastbilen varpå hon fortsätter springa mot släpet, som jag fick sånt kast på att det inte heller träffade henne.
Men en sak ska du ha jävligt klart för dig. Jag kommer fortfarande flera år efter ihåg hur kvinnan såg ut och hur våra blickar möttes, den skiten ger mig fortfarande mardrömmar.
Men vafan ska man göra, sluta jobba och gömma sig hemma? Mina räkningar skiter i mina trauman.