2026-03-15, 08:47
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsgrodor
Han är skuldfri. Chrippa pissar 70k.

Det är därför Kronofogden utmäter fjärrkontroller från makarnas hem, som dom gör hos skuldfria
Citera
2026-03-15, 08:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det Lindha gjorde var en del av chatten som jag inte såg komma. Och sen match made in heaven 😄

Visst var hon det! Dom som gapade mest är i vanlig ordning de som deltog och aktivt hållit skiten igång. Och det visade sig ju inte vara Anjo! Så festligt att det är mamma LindHA som matat Jocke med information om vad som sägs och vad dom gör, men var rädd för att det skulle komma fram till L!

Jag tror att L fick veta och sedan hotade att göra skit för mamma och familjen om mamma inte trädde fram och visade att familjen stod på deras sida i detta.. och mamma var rädd att "förlora" sin dotter för gott. Där av vändningen till "a match made in heaven". Jag tror dom där två har hotat alla i sina familjer och dom mest lättpåverkade vågade inte något annat än att hålla med dom. "Rentvå" Lundström från sektryktena (som f.ö startade way innan någon ens skrev i chatten eller kom ut på YT), och i samma veva "rentvå" Jockes mamma gällande boken. Dom är lika utagerande båda två och det har ju hotats både vänster, höger mot alla andra, så det är min teori.
Citera
2026-03-15, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är tur att det är en hyfsat liten procent av befolkningen som inte har rättspatos alls.
Det verkar som att just de personerna dvs utan rättspatos samlas och jobbar hårt för att normalisera kriminalitet.

Kan tycka att alla kommentarsfält visar väldigt tydligt på vad folk tycker och tänker och trots hatet och läckta mail hit & dit så känner folk likadant nu som då det är en väldigt liten klick som tycker annorlunda.
Och ang hans straff så är ju folk arga och besvikna det läser man överallt men han fick ändå fängelse som han aldrig skulle få enligt honom själv och han kommer alltid nämnas som Joakim Lundells lillebror (synd om Jocke dock)
Citera
2026-03-15, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DorisDiesel
Visst var hon det! Dom som gapade mest är i vanlig ordning de som deltog och aktivt hållit skiten igång. Och det visade sig ju inte vara Anjo! Så festligt att det är mamma LindHA som matat Jocke med information om vad som sägs och vad dom gör, men var rädd för att det skulle komma fram till L!

Jag tror att L fick veta och sedan hotade att göra skit för mamma och familjen om mamma inte trädde fram och visade att familjen stod på deras sida i detta.. och mamma var rädd att "förlora" sin dotter för gott. Där av vändningen till "a match made in heaven". Jag tror dom där två har hotat alla i sina familjer och dom mest lättpåverkade vågade inte något annat än att hålla med dom. "Rentvå" Lundström från sektryktena (som f.ö startade way innan någon ens skrev i chatten eller kom ut på YT), och i samma veva "rentvå" Jockes mamma gällande boken. Dom är lika utagerande båda två och det har ju hotats både vänster, höger mot alla andra, så det är min teori.

Ja det var ju inte lite kontakt hon hade med Jocke och hon berättade en hel del om hur Linnea fungerar som person och hur dom kämpat i alla år med olika saker.
Det var ju tur att Jacke & Linnea ville att denna privata chatt skulle läsas upp för nu har man verkligen fått hela bilden.
Citera
2026-03-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Kan tycka att alla kommentarsfält visar väldigt tydligt på vad folk tycker och tänker och trots hatet och läckta mail hit & dit så känner folk likadant nu som då det är en väldigt liten klick som tycker annorlunda.
Och ang hans straff så är ju folk arga och besvikna det läser man överallt men han fick ändå fängelse som han aldrig skulle få enligt honom själv och han kommer alltid nämnas som Joakim Lundells lillebror (synd om Jocke dock)

Utifrån så har det sett ut som Chrippa haft svårt att skilja på karaktären och personen Christoffer. samtidigt som folk hejat på och det blivit lite överträffa senaste skiten…

Tror att det absolut bästa är att dessa två kommer ha en kontrollerad kontakt över en längre tid, så det kommer finnas tid att reflektera över allt som hänt.

Samtidigt borde Anjo, Jocke helt lägga dramat åt sidan och sluta posta om det, även om folk försöker dra in dom i mer skit.

Ju mindre reaktion från den sidan, desto mer osannolika grejer kommer dyka upp för att dom ska reagera
Senast redigerad av Xaiphod 2026-03-15 kl. 11:36.
Citera
2026-03-15, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Utifrån så har det sett ut som Chrippa haft svårt att skilja på karaktären och personen Christoffer. samtidigt som folk hejat på och det blivit lite överträffa senaste skiten…

Tror att det absolut bästa är att dessa två kommer ha en kontrollerad kontakt över en längre tid, så det kommer finnas tid att reflektera över allt som hänt.

Samtidigt borde Anjo, Jocke helt lägga dramat åt sidan och sluta posta om det, även om folk försöker dra in dom i mer skit.

Japp! Nu är det dags att släppa dramat och vad finns kvar? Ska vi i ett års tid diska den orättvisa domen? Döfött. Kanske åklagaren överklagar domen men tror inte. Han fick iaf fängelse och näringsförbud och han sitter kvar med sina skulder. Tror du dom reflekterar och lär sig? Nej, tror inte jag. Dom kommer bygga upp ett ännu större hat och hämnd som bara kommer slå tillbaka mot dom själva. Det finns korkade människor - hopplösa fall. Dom är ett sådant. Vi får låta dom - Leva lyckliga i alla sina dagar Och vad finns nu kvar? Ja, Linnea och den jättespännande graviditeten. Ska det göras content på det? Ja, då blir ju hon glad. Det är det hon vill.
Vad händer om ett år då? Ja han kommer väl ut och skriver sin bok, om hatet och drevet, om tårarna.
Buhuuu
Citera
2026-03-15, 11:56
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devilapa
70k är skadestånd.
Hans totala skuld kan du begära ut från Skatteverket.
Har han betalat underhåll för barnet? En skuld hos fk också?
Citera
2026-03-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Japp! Nu är det dags att släppa dramat och vad finns kvar? Ska vi i ett års tid diska den orättvisa domen? Döfött. Kanske åklagaren överklagar domen men tror inte. Han fick iaf fängelse och näringsförbud och han sitter kvar med sina skulder. Tror du dom reflekterar och lär sig? Nej, tror inte jag. Dom kommer bygga upp ett ännu större hat och hämnd som bara kommer slå tillbaka mot dom själva. Det finns korkade människor - hopplösa fall. Dom är ett sådant. Vi får låta dom - Leva lyckliga i alla sina dagar Och vad finns nu kvar? Ja, Linnea och den jättespännande graviditeten. Ska det göras content på det? Ja, då blir ju hon glad. Det är det hon vill.
Vad händer om ett år då? Ja han kommer väl ut och skriver sin bok, om hatet och drevet, om tårarna.
Buhuuu

Min syn på detta är att det på någotsätt är en psykos som gått obehandlad och fått eskalera ohindrat.

Att dom nu får en kontrollerad kontakt, kan vara bidragande till att det blir bättre, eller så blir det exakt som du skriver.

Men det är Chrippa som måste inse detta, och ta den hjälpen för att få ordning på allt trams.

Med det så tystnar jag i denna tråd.
Citera
2026-03-15, 12:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja det var ju inte lite kontakt hon hade med Jocke och hon berättade en hel del om hur Linnea fungerar som person och hur dom kämpat i alla år med olika saker.
Det var ju tur att Jacke & Linnea ville att denna privata chatt skulle läsas upp för nu har man verkligen fått hela bilden.

Precis, mycket bra info han fick via mamman!
Varken Jacke eller L hade i sin vildaste fantasi inte kunnat tro att hela chatten skulle läggas ut. Det var det bästa Anjo kunde gjort. Nu vet alla hur det faktiskt var. Svart på vitt. Oavsett vad den efterblivna lilla skaran av försvarare här säger eller försöker tolka till annat.
Citera
2026-03-15, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Min syn på detta är att det på någotsätt är en psykos som gått obehandlad och fått eskalera ohindrat.

Att dom nu får en kontrollerad kontakt, kan vara bidragande till att det blir bättre, eller så blir det exakt som du skriver.

Men det är Chrippa som måste inse detta, och ta den hjälpen för att få ordning på allt trams.

Med det så tystnar jag i denna tråd.

Dom båda har så mycket hat och avundsjuka inom sig så, det blir svårt.
Och när han kommer ut. Kommer verkligheten slå hårdare än denna dom.
Visst dom kan ta sitt pick och pack och lämna landet. Jättebra.
Samma här ..

The Best Payback? Moving On Without a Word.
Citera
2026-03-15, 13:43
Medlem
En liten input till alla som påstår att det är omöjligt för honom att komma ut på boja den närmsta tiden.
(Tänk då också på att han redan avtjänat ~ 5 månader i häkte totalt. Sitter han då ytterligare 6 månader på anstalt så kommer han sedan ut på boja September 2026 🥂 )
Se regler nedan:

Utökad frigång är en så kallad utslussningsåtgärd som innebär att man avtjänar den sista delen av sitt fängelsestraff i hemmet under kontrollerade former (ofta med fotboja).

Här är de viktigaste tidsgränserna och kraven för när man kan ansöka och beviljas utökad frigång:

Tidpunkt för ansökan och beviljande
Du kan i princip lämna in en ansökan när som helst under din verkställighet, men själva åtgärden kan tidigast påbörjas när följande tidsmässiga krav är uppfyllda:

• Minst halva strafftiden måste ha avtjänats.
• Du måste ha avtjänat minst tre månader i anstalt.
• Planeringen sker ofta i god tid före den tidpunkt då halva straffet har passerats.
Citera
2026-03-15, 14:07
Medlem
EnLitenkilles avatar
Han borde väl överklaga??

Det skulle jag göra om jag vore oskyldig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem