Citat:
Ursprungligen postat av
Blessed81
helt enig.
grejen är den hade han valt alex hade alex valt achmed.
Achmed fick troligtvis erik att ändra sitt val och istället få ut sin bäste vän därinne starkt kobbat måste jag säga.
Ja, exakt.
Om det blivit Alex mot Ahmed i Tinget och förloraren möter Bosse i utslagsmatchen så hade det varit bra för Erik och Niklas oavsett hur det slutade. Självklart borde Erik gjort så.
Det är nästan obegripligt dumt agerat att låta sig bli manipulerad av Ahmed så som han blev. I praktiken bidrog han till att Niklas åkte ut så att Ahmed kunde vara kvar. Och Ahmed hoppas nu till och med på att Niklas skall göra honom till SB.
Kan det ha varit någon incident mellan Jörgen och Erik som vi inte fått se? För han sade ju flera gånger att Jörgen var "hans" val medan Alex hade varit Amandas val. Eller lät han sig bara manipuleras som en sprattelgubbe?
Trist resultat hur som helst.
Av de som är kvar så är Erik trots allt favoriten. Det är han, Niklas och Amanda jag hållit på under större delen av säsongen. Men han har betett sig så dumt att det känns som att han inte förtjänar att vinna nu.
Jag vill absolut inte se Ahmed eller Alex ta hem det hela. Jenny, Bosse och Jörgen är lite tråkiga.
Så trots att jag ogillat Vanessa ganska mycket så skulle det vara lite roligt att se henne ta hem det hela, underdog som hon är. Och särskilt då att se Ahmeds min.
Stephanie har jag svängt lite fram och tillbaka om. Charmig eller jobbig? Men som det ser ut nu så lutar jag mot charmig igen och hade gärna sett henne sno hem vinsten framför näsan på både Alex och Ahmed.