2026-03-14, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Han var ganska vass i statisk styrka såg vi på torpet.

Ut med honom han är vidrig ,lär inte få några vänner efter programmet när dom sett hur han pratar. Vidrig självgod människa av värsta sorten ,att han kan leva med sig själv. 🤮🤢
Citera
2026-03-14, 21:59
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Ut med honom han är vidrig ,lär inte få några vänner efter programmet när dom sett hur han pratar. Vidrig självgod människa av värsta sorten ,att han kan leva med sig själv. 🤮🤢
och det tänker du vanessa och alex får? snälla.

Vad tror du programmet går ut på?
Citera
2026-03-15, 01:54
Medlem
Puma006s avatar
Dagens avsnitt:

På auktionen gick Erik och Niklas ihop och köpte massa öl, vilka egoister som delade på allt. Var korkat av Niklas att supa sig full då han skulle upp i Tinget dagen efteråt.

Vart jämt i sågen, Niklas förlorade. Niklas förlorade också i kannan mot Bosse.

Eriks tjat om att Jörgen inte är värdig, Erik borde hålla käften om sånt. Jörgen är mer värdig än Erik och flera andra att vinna Farmen.

Vem Niklas väljer till Storbonde nästa vecka är lätt att räkna ut. Det intressanta nästa vecka är vem som blir förstakämpe?
Senast redigerad av Puma006 2026-03-15 kl. 02:01.
Citera
2026-03-15, 07:00
Medlem
Det irriterar mig fortfarande hur dumt Erik agerade när han valde Jörgen i stället för Alex.

Hur tänkte han egentligen?

Och varför pratar de inte ihop sig inför viktiga val? Man kan tycka att Niklas ganska lätt borde kunnat förklara för Erik varför han borde hålla löftet till Amanda och välja Alex i stället. Man kan också tycka att Erik kunde sonderat lite med Jörgen vilken andrekämpe han planerade att välja om han själv blev förstekämpe.

Nej, nu tycker jag inte att Erik förtjänar att vinna Farmen trots att han egentligen är min favorit av de som är kvar.

Kanske får börja hålla på Vanessa.
Citera
2026-03-15, 07:23
Medlem
Citera
2026-03-15, 10:08
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Det irriterar mig fortfarande hur dumt Erik agerade när han valde Jörgen i stället för Alex.

Hur tänkte han egentligen?

Och varför pratar de inte ihop sig inför viktiga val? Man kan tycka att Niklas ganska lätt borde kunnat förklara för Erik varför han borde hålla löftet till Amanda och välja Alex i stället. Man kan också tycka att Erik kunde sonderat lite med Jörgen vilken andrekämpe han planerade att välja om han själv blev förstekämpe.

Nej, nu tycker jag inte att Erik förtjänar att vinna Farmen trots att han egentligen är min favorit av de som är kvar.

Kanske får börja hålla på Vanessa.
helt enig.

grejen är den hade han valt alex hade alex valt achmed.

Achmed fick troligtvis erik att ändra sitt val och istället få ut sin bäste vän därinne starkt kobbat måste jag säga.
Citera
2026-03-15, 10:09
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Everdeen
Tack för den spoilern. Idiot!
avsnittet är släppt på play.

Helt otroligt vad IQ befriade folk är i den här tråden angånde spoilingen och regler.
Citera
2026-03-15, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Ja, vi får väl se. Det kanske blir någon helt annan som första kämpe. Spännande blir det såklart.
Jag begriper inte att Bosse får vara med.
Dåliga deltagare ryggar och liknande kända handikapp borde sorteras bort i castingen med läkarundersökning.
Det borde finnas ett antal +60 som inte har ryggproblem och är i hyfsat god kondition.
Det blir för mycket slump när fysisk ansträngning, dålig madrass eller en oförsiktig vridning sätter ner den fysiska kapaciteten.
Hade det varit något annat än kannorna eller husförhör ex.vis säcken eller om Bosse hostat/nyst med kannorna i hand hade Bosse nog fått lämna.
Citera
2026-03-15, 10:17
Medlem
Citat:
avsnittet är släppt på play.

Helt otroligt vad IQ befriade folk är i den här tråden angånde spoilingen och regler.
Fast spoilningen är daterad 2026-03-13, 08:38 och då var det bara +prenumeranter som hade tillgång till avsnittet.
Så den ilskna kommentaren var inte obefogad.
Citera
2026-03-15, 10:26
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Jag begriper inte att Bosse får vara med.
Dåliga deltagare ryggar och liknande kända handikapp borde sorteras bort i castingen med läkarundersökning.
Det borde finnas ett antal +60 som inte har ryggproblem och är i hyfsat god kondition.
Det blir för mycket slump när fysisk ansträngning, dålig madrass eller en oförsiktig vridning sätter ner den fysiska kapaciteten.
Hade det varit något annat än kannorna eller husförhör ex.vis säcken eller om Bosse hostat/nyst med kannorna i hand hade Bosse nog fått lämna.
helt enig, men det är nog för fylla pensionärskvoten.
Citera
2026-03-15, 11:06
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Dagens avsnitt:

På auktionen gick Erik och Niklas ihop och köpte massa öl, vilka egoister som delade på allt. Var korkat av Niklas att supa sig full då han skulle upp i Tinget dagen efteråt.

Vart jämt i sågen, Niklas förlorade. Niklas förlorade också i kannan mot Bosse.

Eriks tjat om att Jörgen inte är värdig, Erik borde hålla käften om sånt. Jörgen är mer värdig än Erik och flera andra att vinna Farmen.

Vem Niklas väljer till Storbonde nästa vecka är lätt att räkna ut. Det intressanta nästa vecka är vem som blir förstakämpe?

Niklas väljer nog Erik till SB. Fast han kan ju chockera alla och välja "morsan" Jennie oxå? Eller Taurus eller Bosse till SB av någon "ädel" tanke att de besegrade honom i Tinget - man vet aldrig med Nicklas
Citera
2026-03-15, 11:13
Medlem
Citat:
helt enig.

grejen är den hade han valt alex hade alex valt achmed.

Achmed fick troligtvis erik att ändra sitt val och istället få ut sin bäste vän därinne starkt kobbat måste jag säga.

Ja, exakt.

Om det blivit Alex mot Ahmed i Tinget och förloraren möter Bosse i utslagsmatchen så hade det varit bra för Erik och Niklas oavsett hur det slutade. Självklart borde Erik gjort så.

Det är nästan obegripligt dumt agerat att låta sig bli manipulerad av Ahmed så som han blev. I praktiken bidrog han till att Niklas åkte ut så att Ahmed kunde vara kvar. Och Ahmed hoppas nu till och med på att Niklas skall göra honom till SB.

Kan det ha varit någon incident mellan Jörgen och Erik som vi inte fått se? För han sade ju flera gånger att Jörgen var "hans" val medan Alex hade varit Amandas val. Eller lät han sig bara manipuleras som en sprattelgubbe?

Trist resultat hur som helst.

Av de som är kvar så är Erik trots allt favoriten. Det är han, Niklas och Amanda jag hållit på under större delen av säsongen. Men han har betett sig så dumt att det känns som att han inte förtjänar att vinna nu.

Jag vill absolut inte se Ahmed eller Alex ta hem det hela. Jenny, Bosse och Jörgen är lite tråkiga.

Så trots att jag ogillat Vanessa ganska mycket så skulle det vara lite roligt att se henne ta hem det hela, underdog som hon är. Och särskilt då att se Ahmeds min.

Stephanie har jag svängt lite fram och tillbaka om. Charmig eller jobbig? Men som det ser ut nu så lutar jag mot charmig igen och hade gärna sett henne sno hem vinsten framför näsan på både Alex och Ahmed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in