2026-03-14, 00:02
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Jag tror Foden är mätt på fotboll. Vunnit allt som går att vinna vid 24års ålder. Han får alltid spela olika positioner och Pep tjatar säkert hål i huvudet på honom.

Jag tror att om Foden spelat i t.ex. Liverpool eller Arsenal så hade han haft en bättre utveckling. I City har han flyttats runt och när han inte varit i form har han inte fått tid på planen att träffa formen. Sen har Pep experimenterat en del senaste 2 säsongerna och värvningarna som kommit in har passat bättre i dom rollerna än Foden. Tänker då på Cherki, Semenyo, Doku, Silva, O'Reilly(sen Rodri kom tillbaka) har alla gått före.
Men lämnar Bernardo i sommar och dom inte värvar en av PSGs trollkarlar så kanske Foden är redo för den rollen?
Citera
2026-03-14, 09:37
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Varför anställde inte Spurs Sean Dyche som manager för resten av säsongen? Han hade grindat dom till att vara kvar i PL. Varför anställa en snubbe som inte har koll på engelsk fotboll och inte har lyckats någonstans utanför Kroatien?

Har han ens lyckats i Kroatien? Fick han inte sparken två gånger från Hajduk Split?

Oerhört märklig tillsättning. Känns panik rakti igenom, ingen annan var villig.
Citera
2026-03-14, 09:49
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Jag tror att om Foden spelat i t.ex. Liverpool eller Arsenal så hade han haft en bättre utveckling. I City har han flyttats runt och när han inte varit i form har han inte fått tid på planen att träffa formen. Sen har Pep experimenterat en del senaste 2 säsongerna och värvningarna som kommit in har passat bättre i dom rollerna än Foden. Tänker då på Cherki, Semenyo, Doku, Silva, O'Reilly(sen Rodri kom tillbaka) har alla gått före.
Men lämnar Bernardo i sommar och dom inte värvar en av PSGs trollkarlar så kanske Foden är redo för den rollen?

Det hade varit drömmen att få Neves eller Vitinha. Men verkar som man kommer gå för Anderson. Jag vet inte vad jag tycker. Försvinner Rodri hoppas jag man tar Anderson.
Citera
2026-03-14, 10:55
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Det hade varit drömmen att få Neves eller Vitinha. Men verkar som man kommer gå för Anderson. Jag vet inte vad jag tycker. Försvinner Rodri hoppas jag man tar Anderson.

Just det ja, minns nu att jag läst en del om Anderson. Gissar att dom kommer kräva runt £100m för honom? Wharton i Palace är ju också spännande. Om Nottingham trillar ur så är det ju en perfekt försäljning för dom.

Men om Silva lämnar så ska ju han ersättas också, eller tror du han blir kvar? Någon av Vitinha/Neves hade väl varit den perfekta ersättaren där. Tror inte någon av dom två skulle kunna ta Rodris roll i PL, men man vet ju aldrig.
Citera
2026-03-14, 11:06
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Har han ens lyckats i Kroatien? Fick han inte sparken två gånger från Hajduk Split?

Oerhört märklig tillsättning. Känns panik rakti igenom, ingen annan var villig.

Tydligen så har han helt OK första omgången han var där, andra gången gick det inte lika bra. Det här CV:t är ju rätt sjukt:
2013–2015 - Hajduk Split - 78 matcher
2015–2016 - PAOK - 45 matcher
2016–2017 - Karabükspor - 21 matcher
2017 - Galatasaray - 34 matcher
2018, 2019(två omgångar) - Udinese - sammanlagt 25 matcher
2020 - Hajduk Split - 18 matcher
2021–2022 - Hellas Verona - 36 matcher
2022–2023 - Marseille - 48 matcher
2024 - Lazio - 11 matcher
2025 - Juventus - 25 matcher
2026 - Tottenham Hotspur

Enda titeln är cupen med Hajduk.
Citera
2026-03-14, 11:48
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Varför anställde inte Spurs Sean Dyche som manager för resten av säsongen? Han hade grindat dom till att vara kvar i PL. Varför anställa en snubbe som inte har koll på engelsk fotboll och inte har lyckats någonstans utanför Kroatien?

Håller med om att Tudor var ett korkat beslut, men varför är en del så säkra på att Dyche hade räddat Tottenham till 100%? Han spelar inte Tottenhams typ av fotboll, likt Frank, och kolla hur det gick. Dyche fick dessutom sparken i Nottingham nyligen för att han inte kunde hålla klubben borta från nedflyttningsstrid. Oavsett vilken tränare Spurs tar in så är fortfarande skadelistan lika lång och spelschemat tufft.

Känns som att många spelare har gett upp på klubben och inte bryr sig längre. Kapten Romero kommer lämna och säkert många andra under sommaren. Svårt att se en väg ut just nu, men kan man få med sig en oväntat seger nånstans så kanske man kan få lite momentum med sig och positivitet i de avgörande matcherna.
Citera
2026-03-14, 13:39
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Just det ja, minns nu att jag läst en del om Anderson. Gissar att dom kommer kräva runt £100m för honom? Wharton i Palace är ju också spännande. Om Nottingham trillar ur så är det ju en perfekt försäljning för dom.

Men om Silva lämnar så ska ju han ersättas också, eller tror du han blir kvar? Någon av Vitinha/Neves hade väl varit den perfekta ersättaren där. Tror inte någon av dom två skulle kunna ta Rodris roll i PL, men man vet ju aldrig.

Han blir inte billig nej, så man hoppas ju på att dom åker ut pga det hehe.

Jag tror Silva drar nu. Om inte Pep kan få honom att förlänga med en säsong så lämnar de England samtidigt 2027. PSG sägs vara intresserade utav Silva, kan man kanske göra ett byte där + pengar för någon yngre portugis.

Helvete vad tråkigt med ingen match 13:30 :/
Citera
2026-03-14, 13:39
Medlem
HycklarSveriges avatar
Blir en ångestladdad match mot Everton som ligger på en fjärdeplats i tabellen för bortamatcher.
Citera
2026-03-14, 15:22
Medlem
Kim Hellbergs drömmar om PL dog exakt nu.
Citera
2026-03-14, 16:21
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Kim Hellbergs drömmar om PL dog exakt nu.

Hur? Du vet la att 3-6:e platsen kan kvala till PL också eller?
Citera
2026-03-14, 20:22
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Mitt tips; Arsenal vinner EPL, samt Europacupen denna säsong.

Mitt tips: Gyökeres blir inbytt mot Everton och avgör matchen med matchens enda mål
Citera
2026-03-14, 20:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Blev en riktig mästarmatch av Arsenal ikväll, även om matchen var allt annat än perfekt. Men det är exakt såhär en mästare ser ut - nämligen att man klarar av att vinna matcher där man ej presterar 100%.

Jag kan knapt vänta på att få lyfta PL-bucklan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in