Resultat: Kommer Simona Mohamsson sitta kvar som partiledare för Liberalerna?
Ja
75,98%
155 röster
Nej
24,02%
49 röster
2026-03-14, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
L och SD kan påverka skolpolitiken i positiv riktning. Finns en del att göra där!

Enda problemet egentligen är väl att L haft ansvar för skolpolitiken i ganska stor utsträckning. Så många av de problemen som skolan dras med har man att tacka liberalerna för och de har visat en oförmåga att gå till kärnan och lösa några problem.

Så problemen kvarstår mer eller mindre hela tiden och hela tiden går då liberalerna till val på att de ska fixa till så skolan funkar igen.
2026-03-14, 20:01
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Nyss skulle du rösta på det svenskfientliga såsseriet men nu är du alltså emot såsseriet du skulle rösta på i förra veckan?

Det var en bra kram som symboliserar det nya Sverige = skötsamma svenskar och nysvenskar i pakt mot gängkriminella nysvenskar och arbetsskygga nynazistiska svenskar.

Frihet, arbetslinje och krav. Jag kommer att rösta L i höst om detta håller i sig.

Kör stenhårt!

Titta vem som poppar upp, guben i lådan!

Nej, jag var besviken på det Tidö presterat hittills, och då får man börja lyssna på "den andra sidan".

Men Mohamssons kram tände en gnista av hopp.
2026-03-14, 20:05
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Enda problemet egentligen är väl att L haft ansvar för skolpolitiken i ganska stor utsträckning. Så många av de problemen som skolan dras med har man att tacka liberalerna för och de har visat en oförmåga att gå till kärnan och lösa några problem.

Så problemen kvarstår mer eller mindre hela tiden och hela tiden går då liberalerna till val på att de ska fixa till så skolan funkar igen.

Så är det, men förstatligande och en titt på elevdisciplin i form av närvaro och uppförande, och gå ifrån övertron på det digitala, vore till exempel intressant. Om något parti vill rodda i det. Utmaningarna är delvis nya nu, jämfört med bara för 10-15 år sedan.
2026-03-14, 20:05
Avslutad
Citat:
Titta vem som poppar upp, guben i lådan!

Nej, jag var besviken på det Tidö presterat hittills, och då får man börja lyssna på "den andra sidan".

Men Mohamssons kram tände en gnista av hopp.

Står detta i motsättning till det jag skrev menar du?

Jag har länge hävdat att nysvenskarna kommer att rädda svenskarna från dem själva, jag tror vi kan vara ense om åtminstone detta?

Nu får vi hoppas att inte Uppsala-liberalerna lyckas förstöra allting på landsmötet. Uppsala a special kind of stupid
2026-03-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Enbart Ken Ring kan rädda partiet.

Lustigt jag hörde det på jobbet idag också.. är det substans eller enbart ett rykte?
2026-03-14, 20:07
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Står detta i motsättning till det jag skrev menar du?

Jag har länge hävdat att nysvenskarna kommer att rädda svenskarna från dem själva, jag tror vi kan vara ense om åtminstone detta?

Nu får vi hoppas att inte Uppsala-liberalerna lyckas förstöra allting på landsmötet. Uppsala a special kind of stupid

Nej, jag tror att vi för en gångs skull delar samma uppfattning här.
2026-03-14, 20:10
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Frihet, arbetslinje och krav. Jag kommer att rösta L i höst om detta håller i sig.

Kör stenhårt!

Frihet? Vad för jävla frihet står Liberalerna för?

Att detta clownparti kallar sig för Liberalerna är en stor skam. Det är att göra narr av liberalismen.

Senast redigerad av StoreSvarte 2026-03-14 kl. 20:14.
2026-03-14, 20:12
Avslutad
Citat:
Nej, jag tror att vi för en gångs skull delar samma uppfattning här.

Härligt! Länge leve den blasfemiska kramen.

Önskar dig en god kväll.

/Kram.
2026-03-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Vi säger farväl, och tack för tiden...

Tack?

Va fan.....
2026-03-14, 21:08
Medlem
DonaldBidens avatar
Det viktiga är väl att samtliga är chauvinistisk extremhöger som stödjer anfallskrig och militarism?
L som SD som V, tänker jag.
2026-03-14, 21:11
Medlem
Jan Jönsson som ny partiordförande? Eller startar nytt parti?
2026-03-14, 21:30
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Ny partiledare och "ny vändning" i frågan så pratar vi 0,9% och det kommer bli "övriga partier" som blir större.
Funderar ibland på om det är ett medvetet val av partiet att låta partiledaren ta denna strid väl medveten om att det kan leda till en personlig förlust för henne men en chans för partiet att starta om. Vad händer exempelvis om L tar ett tydligt steg vänsterut? Ser det ut som om vänstersidan har ett tydligt övertag i opinionen kan det ju bli så att potentiella vänsterväljar inte skulle ha några problem med att stödja L för att garantera att de tar sig över spärren och ge vänstersidan ett än starkare mandat. Och till viss del neutralisera Centern.

För en högersida som ser ut att förlora makten oavsett om L stannar kvar i riksdagen eller ej kommer väljarna bli mycket mer intresserade av att ge sitt eget parti så starkt mandat som möjligt, detta även om det är utifrån en minoritetsposition.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in