Resultat: Kommer Simona Mohamsson sitta kvar som partiledare för Liberalerna?
Ja
75,98%
155 röster
Nej
24,02%
49 röster
2026-03-14, 18:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlastar
Med tanke på hur arga vänstern är måste det varit helt rätt beslut av L att släppa in SD

Ja det är en bra kontraindikator. SVT är ju jättearga så då är det nog det rätta.

Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Dom får dela upp sig. Jan Jönsson till peddoCentern. Malmström och resten av packet till Ssss. Sen dom som blir kvar får gå till M. Om dom inte lyckas få ihop 4%.
Alltså teoretiskt så finns det nog ändå väljare. Kvinnor som är höger men inte vågar rösta på SD. Men ändå har lite vett i huvudet till skillnad från C,mp,V, s.

Om de delas så tror jag Jönssons L kommer försvinna helt och Simonas L ha viss chans att överleva i alla fall.
2026-03-14, 18:39
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Gör hon det är jag med på båten. Kul när det händer nåt.

Den ende som gett Jimmie en kram.

Under presskonferensen tittade Simona på Jimmie med en blick som hos en nyförälskad. Kanske denna deal är betydligt hetare än vad som kommit i dagen?
2026-03-14, 18:47
Avstängd
Mohammeds dotter, Simona, lyckades lägga vantarna på den eftertraktade pinnen, Jimmie Åkessons pinne, till skillnad från andra politiker, som Sara Skyttedal. Det verkar vara något särskilt med män i glasögon.
Senast redigerad av lumen99 2026-03-14 kl. 18:49.
2026-03-14, 19:15
Avstängd
Det här samarbetet gynnar varken Liberalerna eller Sverigedemokraterna utan bara Adolf Kristersson som vinner på det vilket snart kommer att visa sig vara ett rent spektakel.
2026-03-14, 19:32
Medlem
Hur fan kan det här partiet inte ha självdött än? Höjden av identitetskris att vara verksam i L fortfarande.
2026-03-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Westerberg (som jag anser lade grunden till förfallet), Leijonborg, Björklund med flera kommer såklart att skylla på omvärldsfaktorer som "högerextremister", "hat", "auktoritära tendenser" och liknande. Men sådana faktorer borde ju tvärtom ge ett parti som Liberalerna möjlighet att attrahera många väljare.

Felet var att de inte fattade hur högerextrema de högerextrema är. Centerpartiet insåg att högerextrem innebär extrem och valde mitten - sossarna. Kristdemokraterna fattade det precis och valde att ställa sig nära Sverigedemokraterna. Samma högerextrema politik fast med kvinnlig partiledare så att man kan dra kvinnliga röster. Liberalerna fattade ingenting och hattade runt i ingenstans. Partiet har i princip ingenting att erbjuda väljarna.
2026-03-14, 19:46
Medlem
Fascinerande. Visst att det skulle kunna inge respekt att först och främst följa sin ideologi oavsett resultat, men i det här fallet framstår ju bakåtsträvarna bara som dårar. De hoppar av en strid ström pga att deras parti kan tänka sig samarbeta med ett annat parti och gör därmed SD-hatet till sin allra viktigaste fråga. Bye bye då, idioter.

Tror faktiskt L nu har en viss chans att klara sig kvar i riksdagen. En återgång till att vara högersossar var det enda rätta.
2026-03-14, 19:49
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Föreslår Jennie Claesson som motkandidat.

Jag vet inte men detta är så komiskt. Ven bryr sig vad det lilla pyttepartiet gör liksom.
2026-03-14, 19:53
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Jag vet inte men detta är så komiskt. Ven bryr sig vad det lilla pyttepartiet gör liksom.

L och SD kan påverka skolpolitiken i positiv riktning. Finns en del att göra där!
2026-03-14, 19:54
Medlem
Hela denna grej flaggar ju indirekt att det är okej att vara första/andra generationens invandrare och samtidigt vara invandringskritisk.

Det finns otroligt många invandrade som gått den hårda vägen, integrerats och lyckats i Sverige. Denna väljargrupp kan vara väldigt rasistisk mot alla nya grupper som fått lite väl mycket gratis. Hon är nog tänkt att locka andra generationens syrianska och iranska tandläkarbrudar och andra väldigt välintegrerade grupper. Alla börjar fatta att vi inte kan ta in mer skräpfolk.

Att det nu finns en Muhammedson som allierar sig med SD kan vara ett bra drag för båda parter om man vill nå ut till fler väljargrupper. L är en dynamisk partner för SD. Hon har överraskat och imponerat får jag ju något motvilligt och förvånat medge.
2026-03-14, 19:56
Medlem
Glödskals avatar
Enbart Ken Ring kan rädda partiet.
2026-03-14, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Gör hon det är jag med på båten. Kul när det händer nåt.

Den ende som gett Jimmie en kram.

Nyss skulle du rösta på det svenskfientliga såsseriet men nu är du alltså emot såsseriet du skulle rösta på i förra veckan?

Det var en bra kram som symboliserar det nya Sverige = skötsamma svenskar och nysvenskar i pakt mot gängkriminella nysvenskar och arbetsskygga nynazistiska svenskar.

Frihet, arbetslinje och krav. Jag kommer att rösta L i höst om detta håller i sig.

Kör stenhårt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in