2026-03-14, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Alla matcher börjar kl 15.15.

Frölunda - Malmö
Luleå - Färjestad
Rögle - Leksand
Djurgården - Skellefteå

Timrå - Växjö
Brynäs - HV71
Linköping - Örebro

Med Brynäs, Färjestad, Luleå och Malmö alla på 77 poäng är det föga förvånande att TV4 har utsett matchen LHF vs FBK i Coop Norrbotten Arena till viktigast att följa.

Bonus : se om Brendan Shinnimin får till någon extra minnesvärd filmning.
https://www.svt.se/sport/ishockey/har-ar-brendan-shinnimins-alla-filmningar-varst-av-alla-i-shl

Mycket fokus på Shinnimin, han har ju förvisso byggt upp sitt rykte helt på egen hand och får själv stå för det. Men det var nog den första på drygt 2år. Det är mer än vad man kan säga om många andra oscarstatyettinnehavare i ligan utan att det blir några rubriker. Lite som Sanny sa i studion, ingen som gnäller när Frölunda får ett avgörande powerplay i CHL-finalen pga en filmning, hade det varit shinnimin hade rubrikerna exploderat.

Som sagt Shinnimin har bundit ris till egen rygg i många år och jag tycker det är helt korrekt dömt med både utvisning+böter, men lite komiskt börjar det vara hur många andra lyckas glida helt under radarn trotts både utvisningar och böter.
2026-03-14, 14:53
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Haha! Nä, dessutom har jag inte druckit Explorer på typ 40 år.

Rom gillar jag, ett bra rött samt lager.
Aha, det måste ha skett nåt missförstånd. Förlåt mig.

Edit: Alkoholfritt här med! Blir nog kaffe till hockeyn.
2026-03-14, 14:55
Medlem
Citat:
Ja, han ska väl sörpla på nåt dyrt och fint.

Du och jag kan skåla med Påskmust.

Det kan vi absolut göra
2026-03-14, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Aha, det måste ha skett nåt missförstånd. Förlåt mig.

Edit: Alkoholfritt här med! Blir nog kaffe till hockeyn.

Kaffe måste alltid finnas!
2026-03-14, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Tror dock tyvär att Färjestad torskar, Luleå borta brukar vara svårt för Färjestad. Sen har ju Färjestad gått bra i typ tre matcher nu, så den obligatoriska 6-2 förlusten borde vara nära.
Jag tycker fbk är klara favoriter i den här matchen. Eran form är på uppåtgående medan våran är fortsatt påväg neråt. Luleå har gått tungt med shl+chl och 10dagar bortarurne. Laget behöver vila och träna specialteams, inte lira extra matcher nu.
2026-03-14, 15:01
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:

Kaffe måste alltid finnas!
Definitivt! Kaffe hör till livets nödtorft!
2026-03-14, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Jag tycker fbk är klara favoriter i den här matchen. Eran form är på uppåtgående medan våran är fortsatt påväg neråt. Luleå har gått tungt med shl+chl och 10dagar bortarurne. Laget behöver vila och träna specialteams, inte lira extra matcher nu.

Färjestad blandar och ger. Är höga berg och djupa dalar. Ofta i samma match dessutom. Luleå borta är, hemma med för den delen, ingen walk in the park. Brukar bli jämna drabbningar. Hoppas bara domarna pallar trycket. Vill inte att de avgör matchen p g a korkade domslut.
2026-03-14, 15:08
Medlem
Citat:
Färjestad blandar och ger. Är höga berg och djupa dalar. Ofta i samma match dessutom. Luleå borta är, hemma med för den delen, ingen walk in the park. Brukar bli jämna drabbningar. Hoppas bara domarna pallar trycket. Vill inte att de avgör matchen p g a korkade domslut.
Precis som Luleå då den här säsongen. Ingen skräll att båda lagen ligger på 77p efter 51 omgångar.

Hoppas på en jämn batalj med hårt men rent spel och att domarna inte märks av alls. Mardrömmen är om dem som vanligt vill ha huvudrollen...

Må bästa lag för dagen vinna!
2026-03-14, 15:09
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Kom igen nu FBK
2026-03-14, 15:10
Medlem
Riksreptilens avatar
Djurgården saknar 5 forwards och 2 backar.

Borde det vara lite rabatt på inträdet till Hovet?
2026-03-14, 15:10
Medlem
Bartman777s avatar
Ne-he-he-he-eeeeeeeej.... har dom satt Lena på att kommentera
Hade mycket hellre haft Oldén.
2026-03-14, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Precis som Luleå då den här säsongen. Ingen skräll att båda lagen ligger på 77p efter 51 omgångar.

Hoppas på en jämn batalj med hårt men rent spel och att domarna inte märks av alls. Mardrömmen är om dem som vanligt vill ha huvudrollen...

Må bästa lag för dagen vinna!

Agree!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in