Det här hade kunnat vara intressant men det är ju rena Utbildningsradion.
Den vite medelålders mannen som säger till den muslimska kvinnan att hon inte är svensk och hon säger att det är hon visst, när han vill ha med henne som mångfaldsalibi i sin podd. Hennes bästis är förstås bög.
Sedan sitter Winge på Migrationsverket och förklarar för den afghanska ”bögen” att Sverige har avskaffat särskilt ömmande skäl, som en pedagogisk lektion om det onda Sverige.
Och självklart är det en vit medelålders man som har våldtagit en ung kvinna.
Är det en slump att den mest patetiska karaktären heter Winge (fast han ska föreställa polack) som SD-juristen Vinge? Eller har Lapidus något emot advokatfirman Vinge?
Scenen där han pratar ortensvenska och filmar sig själv för att ragga gangsterklienter (otroligt plågsamt att se) bygger ju på verkliga fall som är ännu mer motbjudande.
Det hade som sagt kunnat bli bra men det här är ju trött woke med platta karaktärer och förutsägbar handling.
Det enda som berörde var scenen med Kalle och killen som hade abstinens i cellen.
Senast redigerad av IdunLo 2026-03-11 kl. 22:47.
Idag kom det över honom som en plötslig störtflod hur mycket han egentligen gjort bort sig. En sak är märklig, har genom åren ( även om jag i princip slutat med det), så har man ändå sett en del i goreväg osv...men den där misshandelsscenen! Jag tyckte den var fruktansvärd. Den drabbade mig hårt, som en nerovositet och ett obehag. Av alla liknande scener jag någonsin sett i svenska serier och filmer så har denna berört mig mest. Kunde inte ens se klart, så vet inte vad som gjordes eller sades de sista 25 sekunderna...fy fan alltså, den järnångesten Oscar måste ha nu. Vilken fruktansvärd människa vad han nu heter...som kan göra så mot någon för ingenting. Hur ska Oscar ta sig ut detta...hoppas det inte finns någon advokat som har så dåligt omdöme i verkligheten!
Idag kom det över honom som en plötslig störtflod hur mycket han egentligen gjort bort sig. En sak är märklig, har genom åren ( även om jag i princip slutat med det), så har man ändå sett en del i goreväg osv...men den där misshandelsscenen! Jag tyckte den var fruktansvärd. Den drabbade mig hårt, som en nerovositet och ett obehag. Av alla liknande scener jag någonsin sett i svenska serier och filmer så har denna berört mig mest. Kunde inte ens se klart, så vet inte vad som gjordes eller sades de sista 25 sekunderna...fy fan alltså, den järnångesten Oscar måste ha nu. Vilken fruktansvärd människa vad han nu heter...som kan göra så mot någon för ingenting. Hur ska Oscar ta sig ut detta...hoppas det inte finns någon advokat som har så dåligt omdöme i verkligheten!
Fattar inte hur dagens tjejer tänker.
Hon ser ju ut som en clown med botox läpparna.
Någon som tycker det är snyggt?
Hon var jättefin förr sen började det urarta å andra sidan hade hon inte fått rollen om hon inte hade den looken många gangsterwivse ser ju ut så och hon har ingen skådespelarbakgrund utan är egentligen lokförare