2025-12-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABN
De namngivna personerna är inte personal ifrån nattpatrullen, utan verksamhetscheferna.
Har aldrig påstått det heller!
Citera
2025-12-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cre8iv
Har aldrig påstått det heller!
Ville bara förtydliga vilka det som är namngivna.
Citera
2026-01-17, 21:49
Medlem
Enl tidn Bohusläningen lörd 17 jan.

"Nu har ännu en medarbetare sparkats från den allvarligt kritiserade nattpatrullen i Uddevallas hemtjänst. Ytterligare två av de medarbetare som har utretts sedan i höstas är fortsatt avstängda.
Totalt har nu elva personer avskedats eller varslats efter hemtjänsthärvan."
Citera
2026-01-17, 22:03
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cre8iv
Enl tidn Bohusläningen lörd 17 jan.

"Nu har ännu en medarbetare sparkats från den allvarligt kritiserade nattpatrullen i Uddevallas hemtjänst. Ytterligare två av de medarbetare som har utretts sedan i höstas är fortsatt avstängda.
Totalt har nu elva personer avskedats eller varslats efter hemtjänsthärvan."
Vet man vem det var i kommunen som anställde hela 11 personer som var olämpliga?
Citera
2026-01-22, 11:19
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Som jag förstått det har Uddevalla nu slopat nattpatrullen helt tills vidare.

Nattpatrullen i Uddevalla har (hade...) så vitt jag förstår fasta besök, kombinerat med larmutrycknings-ansvar. Se intervju i länken nedan för referens. Ni får titta på själva videon (inte bara läsa den medföljande artikeln) för att höra den intervjuade säga detta.
Jag misstänker att larmen är en ansenlig del av arbetsbördan.

Att nattpatrullen nu slopas helt är ett lustigt sammanträffande, eftersom andra kranskommuner redan slopat sin s.k larmpatrull. Nattpatrullen i Uddevalla har (hade...) inte 100 procent likartat upplägg som en larmpatrull, men det låter ganska närbesläktat. Nu ska man istället lägga ut ansvaret för larmet på dag- och kvällsgrupper. Vilka jag misstänker är lite mer lokalt placerade och inte har ansvar för hela kommunen, utan bara enskilda områden.
Hur man ska få ihop detta med att man samtidigt måste sköta en verksamhet även nattetid vet jag ej. Men går man från ambulerande grupp till lokalt placerade grupper har man de facto rationaliserat bort allt som ens liknar en larmpatrull. Och kanske sparat både personalstyrka och pengar på kuppen? Många av de lokala grupperna kanske inte har bilar som behöver leasas och tankas osv. Kvaliteten på vården minskar givetvis, och arbetsbördan för de lokala grupperna ökar. Men det drabbar ju ingen som spelar någon roll.

Vad jag försöker säga, om jag nu ska vara maximalt konspiratorisk, är att detta kanske var planen hela tiden. Men att Uddevalla kommun av någon anledning hade svårt att driva igenom ett beslut att slopa nattpatrullen utan att först ha en förevändning annat än den rent ekonomiska.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/lava-stangdes-av-fran-nattpatrullen-uddevalla-berattar-oppet

https://www.uddevalla.se/omsorg-och-hjalp/hjalp-i-hemmet/hemtjanst/information-gallande-handelser-inom-hemtjansten.html
Senast redigerad av alternativtkonto11 2026-01-22 kl. 11:25.
Citera
2026-03-05, 19:13
Medlem
Yatsys avatar
Säkerhetschef Segelod i Uddevalla kommun riktar kritik att han inte fick information av polis och åklagare när han godkände gängkriminella som vårdare till omsorgstagare.
Som säkerhetschef kan man tycka att han faktiskt bör ha lite säkerhetstänk själv.
Citera
2026-03-13, 21:17
Medlem
Alla som avskedades var muslimer och svenskar som har konverterat till muslimer. Cheferna har anställt dessa och i sin tur har dessa individer rekommenderat sina vänner och släktingar att jobba natt på nattpatrullen. Nu vet ni sanningen. Och varför dessa anställdes var för att CP verksamhetschefen vurmade för invandrare och i sin tur så skyddade hennes Chefer henne.
Citera
2026-03-19, 22:14
Medlem
Är detta ett problem så hoppas jag att ni hälsar på era anhöriga. Som det ser ut nu så får de inte griskött eller alkohol. Och om du tror så tror du fel.
Citera
2026-05-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Säkerhetschef Segelod i Uddevalla kommun riktar kritik att han inte fick information av polis och åklagare när han godkände gängkriminella som vårdare till omsorgstagare.
Som säkerhetschef kan man tycka att han faktiskt bör ha lite säkerhetstänk själv.

Han har upprepade gånger uttalat sig om händelser och situationer som inte stämmer med verkligheten.
Han talar inte med dem berörda utan går via en tredjepart och även oproffesionella människor som inte heller talat sanning.

Det ser bra ut på papper, men verkar främst vara till för att skydda personer i ledande positioner.
Om man har att göra med honom rekommenderar jag att man säkerställer bevis och dokumenterar samtal.
Citera
2026-05-08, 12:38
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnattstanken
Han har upprepade gånger uttalat sig om händelser och situationer som inte stämmer med verkligheten.
Han talar inte med dem berörda utan går via en tredjepart och även oproffesionella människor som inte heller talat sanning.

Det ser bra ut på papper, men verkar främst vara till för att skydda personer i ledande positioner.
Om man har att göra med honom rekommenderar jag att man säkerställer bevis och dokumenterar samtal.
Trist. Men det ser säkert ut så i många kommuner. Säkerhetschefer med begränsad förmåga.
Citera
2026-05-08, 12:41
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Härliga tider för den fredliga religionen på arbetsmarknaden, hur skulle vi klara oss utan dessa. Handhjärtan redo!
Citera
2026-05-22, 21:42
Medlem
Yatsys avatar
Ny händelse:
Hemtjänsten i Uddevalla fick en kväll i april i år ett automatiskt larm från en hemtjänsttagares läkemedelsrobot. Ansvarig personal vid tillfället besvarade aldrig larmet och på morgonen återfanns personen avliden i badrummet, av förmodad annan personal efter att 10 timmar förflutit sen första larmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in